fluor carbon lijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike-ad
    Snorremans
    • 14-02-2008
    • 328
    • Halle

    #46
    Ik gebruik de shimano technium 0.30. Bevalt me goed weinig rek en schuurbestendig. Alleen met vastzitten trek je je rot.

    Deze diameter en lijn eigenschappen bevallen mij goed.

    Groet Mike
    www.ijsselbarbelen.nl:

    Reageer

    • Tim Greving
      Shimano Barbel power!
      • 05-01-2010
      • 80
      • Annen

      #47
      @ Mike. Dat met vastzitten heb ik nu al! haha. je kan trekken wat je wil maar los komen ho maar, heb altijd een stukje hout bij me om om de lijn te wikkelen als ik vast zit, zodat ik niet mijn molen kapot scheur.
      Maar aangezien jij ook een echte ijssel visser bent, zal ik deze lijn eens goed gaan bekijken!
      Als onderlijn gebruik ik G line 30/00, dus mijn hoofdlijn moet wel wat meer trek kracht hebben, met vastzitten trek ik liever mijn ondelijn kapot dan mijn gehele montage.
      Dank je voor de info!

      Groeten Tim

      Reageer

      • pierre1967
        Newbie
        • 14-12-2009
        • 25
        • Groenlo

        #48
        Die Technium lijn is in mijn ogen een toplijn !!Wat Mike zegt , behoorlijk schuurbestendig en sterk.
        30/00 Technium heeft 8 kg trekkracht , fluorcarbon is vaak minder sterk(wel schuurbestendiger) in de zelfde diameters.
        Gamakatsu FC heeft bij 31/00 5,6 kg trekkracht..Dus dan zit je wel goed , wat jou eisen betreft..
        Bovendien heeft Technium beduidend minder rek dan normaal nylon....voordeel bij de beetregistratie

        Ik heb dit seizoen hoofdzakelijk met FC hoofdlijnen gevist (zat nog op de molens die ik tweedehands kocht) en dat beviel geweldig..
        Vooral het snelle afzinken van de lijn vond ik fijn , al is dat op de rivier niet echt een voordeel..Het is wel erg springerig op de molen , maar daar leer je wel mee omgaan..Bij grote molens , met grote spoeldiameters (in mijn geval Ultegra's) heb je er niet zoveel last van..
        Volgens mij (ben niet zeker) was deze FC (hybride) van Ultima..
        Het moest natuurlijk een keer vervangen worden en eigenlijk wilde ik er weer FC op hebben..
        Door de hoge prijzen van FC heb ik maar weer gekozen voor het vertrouwde Technium....

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #49
          Ik vind Technium te hard, springerig en te snel kinkend. Daarom laatst mijn spoelen gevuld met 30/100 super g-line flex en dat vond ik een hele verbe******. Zoals de naam flex aangeeft is deze zacht en soepel waardoor de lijnafgifte beter verloopt. De 10 kg trekkracht heb ik nog niet nodig gehad en met mijn bulkspoel 1300m voor 30 euro kan ik voorlopig nog wel vooruit.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • dirkpost
            Frequent aanwezig
            • 26-09-2008
            • 156
            • Rijssen

            #50
            ik heb de technium ook op mn molens gehad,heb de daiwa emblem z 5500 t,met echt mooie grote diameter spoel,en zeer mooie lijn oplegging.
            Geen enkel probleem met de technium lijn gehad.En zeer sterk inderdaad.
            gr dirk.

            Reageer

            • Serrantop
              Newbie
              • 12-01-2010
              • 9
              • Geldrop

              #51
              Denk eens aan de Ultima lijnen, bijv de Power carp en de pure FC. Nieuws komt volgend jaar met een vergelijkbare technium. Zwart , schuurbestendig en toch soepel. Het team test nu de nieuwe lijneno.a. Hans v.d. Brink.
              Ook een groene flurocarbon gecoate lijn komt op de markt. Bij hen zit wel ontwikkeling als een zuivere lijnfabrikant.

              Reageer

              • stocky
                Newbie
                • 13-12-2010
                • 22
                • Zwalm

                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door peterg
                Lange onderlijnen van bv FC welke redelijk stug zijn en krullen door de korte bocht van de koker, daar is een simpele oplossing voor.
                Een pvc buis evt in diverse lengte Plak aan de uiteinde schuim rubber en spelden en inhaken maar.
                Of zoals ik het doe. Haakje aan de onderzijde Klein beetje ingezaagde Pijp. aan de andere zijde een elastiekje ook ingezaagd. ze blijven mooi recht.
                Eventueel in een grotere koker of achterin een holle oude of reserve hengel.

                De omgekeerde methode gebruik ik voor mijn kunstaas.

                Van die isolatie materiaal een pijp erin en een veel grotere er omheen.
                Daartussen zitten mijn niet al te grote lepels spinners e.d.

                Peterg
                Hey Peter, het ware interessant om daar eens een afbeelding van te zien, want ik kan het mij nl niet zo goed voorstellen.Ik heb het dan vooral omtrent uw "omgekeerde" methode.

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #53
                  Onderlijnen gewoon op een rig bin oprollen. Na het bevestigen aan de hoofdlijn even oprekken en de stroming laat hem verder strekken.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • Master
                    Voerboer
                    • 26-02-2007
                    • 1148
                    • Zoetermeer

                    #54
                    Hola karolguevara. Aquí no todos hablan bien el español. No puedes hacerlo en inglés?
                    Theo de Kreij.
                    www.natuurzorg.eu

                    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2325
                      • Ter Apel

                      #55
                      Dado el contenido del mensaje, esto me parece un spammer.

                      Tal vez un moderador pueda intervenir aquí?
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎