welke dobber voor het vissen met lange slag ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

    welke dobber voor het vissen met lange slag ?

    Ik vroeg me af wat de best te gebruiken dobber is bij het vissen met lange slag. Als het talud op ca. 13/14 m uit het talud ophoudt en 9,50m de maximale hengellengte is zal er met de lange slag gevist worden. Ik heb zelf met een gewone dobber (peervormig) zitten vissen maar zag dat er ook verschillende met een waggler visten.
    Is hiervan enkel het voordeel dat de lange bovenlijn onder water getrokken kan worden of heeft het meerdere voordelen? Binnenkort is er wedstrijd en ik verwacht niet dat er op het talud op 9 m veel vis te vangen is.

    Groeten,
    coarse fishing
  • benny
    dobbertjesvraagbaak
    • 09-12-2002
    • 383
    • omgeving Leuven(B)

    #2
    Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt of je op een stromend of een stilstaand water je geluk gaat beproeven.

    Op een stromend water is het meestal een goede zaak dat je de drift een beetje(of soms zelf zeer veel) kan afremmen.Met een wagler is dat niet zo eenvoudig(zoniet bijna onmogelijk).Met een gewone dobber lukt je dit meestal wel enigszins als de wind het je niet te moeilijk maakt.Dus hier verkies ik meestal een (peervormige) dobber.

    Bij het vissen met een waggler kan je op eenvoudige wijze je aanslag onder water trekken zodat de oppervlaktestroming veroorzaakt door wind, hier geen (of op zijn minst veel minder) vat op heeft.

    Bij zacht stromend water is een waggler eventueel ook nog een optie omdat je ook hier de bovenstroom kan vermijden.Zeker wanneer deze in dezelfde richting gaat als de stroming kan je dan vermijden dat een drijvende lijn jouw dobber te snel over de stek laat driften.
    Vissen is NIET mijn hobby,
    Vissen is mijn leven!

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎