Bulklood

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
    Oke, jij zet dus op de lijn de olivette met daar onder een loodje zodat ie blijft zitten en onder de dobber een loodje en bij de lus?
    (Welke olivettes gebruik je)?
    Waarom zou je boven je olivettieloogje (dus onder je dobber) een loodje zetten?

    Heb ik nog nooit gedaan en ik zie ook niet in waarom, olivettie's komen onderwater echt niet over je lijn omhoog gedreven. gewoon een loodje onder de olivettie en daaronder (vlak boven je onderlijn) een dropperloodje, eventueel extra loodjes komen ook direct onder je olivettie

    Reageer

    • Visser Pieter
      Sportvisser
      • 29-05-2008
      • 366
      • Borne

      #17
      oke prima bestel olivettes van sensas volgens mij zijn die wel goed genoeg, weet dan verder wel hoe je hem aan de lijn moet zetten bolle kant naar boven is mij gezecht en verder olivette moet 75% gram zijn van het totale dobber gewicht.
      Dit klopt toch zo.
      En waar zet je het olivette als ik vragen mag?, in het midden (tussen dobber en lus onderlijn), of vlak bij het lusje van onderlijn?
      Visgroet, Pieter

      VISSEN NATUURLIJK

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
        oke prima bestel olivettes van sensas volgens mij zijn die wel goed genoeg, weet dan verder wel hoe je hem aan de lijn moet zetten bolle kant naar boven is mij gezecht en verder olivette moet 75% gram zijn van het totale dobber gewicht.
        Dit klopt toch zo.
        En waar zet je het olivette als ik vragen mag?, in het midden (tussen dobber en lus onderlijn), of vlak bij het lusje van onderlijn?
        Pieter,
        Ik zou de bolle kant naar beneden doen. Als de olivettes niet voorzien zijn van een centraal siliconen slangetje, dan een stukje van een paar millimeter tussen je stuitloodjes doen, omdat het bovenste stuitloodje op den duur plat gaat en je lijn afklemt. Verder altijd twee stuitloodjes tegen elkaar om verschuiven tegen te gaan. Dan gaat het helemaal goed komen.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • Visser Pieter
          Sportvisser
          • 29-05-2008
          • 366
          • Borne

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
          Pieter,
          Ik zou de bolle kant naar beneden doen. Als de olivettes niet voorzien zijn van een centraal siliconen slangetje, dan een stukje van een paar millimeter tussen je stuitloodjes doen, omdat het bovenste stuitloodje op den duur plat gaat en je lijn afklemt. Verder altijd twee stuitloodjes tegen elkaar om verschuiven tegen te gaan. Dan gaat het helemaal goed komen.

          Oke waarom bolle kant naar beneden dan, hoorde laats vanj iamand anders dat je huist de bolle kant naar boven moet doen, en jij zet dus boven en beneden de olivette een loodje en bij het lusje?
          Visgroet, Pieter

          VISSEN NATUURLIJK

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #20
            Pieter,
            Je moet je voor proberen te stellen wat er gebeurd als je ingooit. Het druppelloodje (olivette) valt volgens mij met de zwaarste kant naar beneden en dat is de bolle kant. Zou je de punt naar beneden doen dan heeft het loodje de neiging zich om te draaien met de zwaarste kant naar onder. Je hoofdlijn komt dan vanuit het loodje haaks omhoog te staan en je onderlijn komt dan aan de bovenzijde te zitten waardoor je alleen maar in de war kunt raken. Moeilijk om op papier uit te leggen maar denk er maar eens over na. Wat er nog meer voor voordeel is met de punt van je lood omhoog is dat je onderlijn er niet zo gemakkelijk aan blijft haken dan met de bolle kant omhoog.
            Met twee loodjes bedoelde ik de twee loodjes aan de onderzijde van het druppellood. Deze zitten tegen elkaar aan geschoven. Dus bijvoorbeeld i.p.v. een hageltje van 1 gram neem je er twee van 0,5 gram. Hieronder zet je je kleinere loodjes. Persoonlijk zou ik ze niet op de onderlijn zetten want dan heb je een probleem als je van onderlijn wisseld. Overigens vis ik nooit met een onderlijn.
            Het loodje boven tegen de olivette gebruik ik nooit want voor mij moet dat loodje schuifbaar zijn. Ik plaats wel een klein loodje tussen mijn dobber en de top. Dit dient alleen om bij winderig weer de lijn onder water te houden en zo meer controle op mijn dobbervoering uit te kunnen oefenen.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            • Visser Pieter
              Sportvisser
              • 29-05-2008
              • 366
              • Borne

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
              Pieter,
              Je moet je voor proberen te stellen wat er gebeurd als je ingooit. Het druppelloodje (olivette) valt volgens mij met de zwaarste kant naar beneden en dat is de bolle kant. Zou je de punt naar beneden doen dan heeft het loodje de neiging zich om te draaien met de zwaarste kant naar onder. Je hoofdlijn komt dan vanuit het loodje haaks omhoog te staan en je onderlijn komt dan aan de bovenzijde te zitten waardoor je alleen maar in de war kunt raken. Moeilijk om op papier uit te leggen maar denk er maar eens over na. Wat er nog meer voor voordeel is met de punt van je lood omhoog is dat je onderlijn er niet zo gemakkelijk aan blijft haken dan met de bolle kant omhoog.
              Met twee loodjes bedoelde ik de twee loodjes aan de onderzijde van het druppellood. Deze zitten tegen elkaar aan geschoven. Dus bijvoorbeeld i.p.v. een hageltje van 1 gram neem je er twee van 0,5 gram. Hieronder zet je je kleinere loodjes. Persoonlijk zou ik ze niet op de onderlijn zetten want dan heb je een probleem als je van onderlijn wisseld. Overigens vis ik nooit met een onderlijn.
              Het loodje boven tegen de olivette gebruik ik nooit want voor mij moet dat loodje schuifbaar zijn. Ik plaats wel een klein loodje tussen mijn dobber en de top. Dit dient alleen om bij winderig weer de lijn onder water te houden en zo meer controle op mijn dobbervoering uit te kunnen oefenen.
              Ja oke, en over de onderlijn daar plaats ik me loodjes ook niet op hoor.
              Oke dus bolle kant naar beneden (snap het helemaal maar waarom die ander zij net andersom weet ik dan niet zal es vragen) en onder de olivette twee kleine hagelloodjes en bij het lusje 1 en dan is het goed?
              Visgroet, Pieter

              VISSEN NATUURLIJK

              Reageer

              • † Frederik de Belder
                [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                • 13-01-2003
                • 5730
                • Niel (België)

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                Ja oke, en over de onderlijn daar plaats ik me loodjes ook niet op hoor.
                Oke dus bolle kant naar beneden (snap het helemaal maar waarom die ander zij net andersom weet ik dan niet zal es vragen) en onder de olivette twee kleine hagelloodjes en bij het lusje 1 en dan is het goed?
                Pieter zoals PEBO het uitlegt is he juist.
                Het bolle gedeelte moet naar beneden, dat is het zwaarste en zakt dus eerst naar de bodem.
                Groetjes Freddy

                ********************************
                * Teamlid "Dierenvriend" België *
                ********************************
                http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎