match

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    match

    Hallo, aangezien ik vorige maand niet de vis van de maand ingezonden had naar de redactie van hengelsportcatalogus beet, zal ik zelf een matchhengel moeten kopen. Bij Zunnebeld in Zwolle gaan ze nog steeds over de toonbank voor half geld. Hoe belangrijk is de kwaliteit van een matchhengel, en waar moet ik op letten bij het aanschaffen?

    Verder nog wat andere vragen over het matchvissen:
    - Kan je matchvissen met een 'normale' werpmolen?
    - hoe kan je peilen, als het water dieper is dan dat je hengel lang is?
    - Hoe kan je zorgen, dat je montage niet steeds wegdrijft?
    - Vang je niet minder dan met de vaste stok, doordat je met zwaardere dobbers vist?
    -.........

    Vr. Gr. Rick
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    M'n eerste matchhengel was iets van 90 euro (shimano perfection match). Was een prima stok. Nu heb ik er twee die 2 keer zo duur zijn. Dat verschil merk je echt wel. Het is allemaal wat luxer afgewerkt en het carbon is sterker en lichter. Het is niet nodig, vooral als je begint. Het allerbelangrijkste is dat hij goed in de hand licht. Dat merk je vanzelf. Ik zou wel voor een 13 ft hengel gaan, die liggen veel beter in de hand. Hij mag niet te slap zijn, een beetje ruggegraat is gewenst. Dat werpt beter en slaat ook fijner aan vind ik. De top moet na wat zwiepen met de hand snel snel weer tot rust komen. Sommige zwiepen lang na en dat vind ik niet fijn.

    Matchen wordt gedaan met een 4000 matchmolen. Dus die nieuwe molen die je laatst hebt gekocht voldoet prima. Echte matchmolens hebben vaak een hoge overbrenging 1:5.7 of hoger. Dit is fijn als je op grote afstand vist. Voor dichtbij maakt het niks uit. Een ander verschil is de ondiepe spoel. Ik zou niet veel hoger dan een 4000 molen gaan, want dan breng je de zaak uit balans, te zwaar voor zo'n lichte hengel. Omgekeerd geld ook.

    Met een nylon stuitje en een schuifdobber kun je prima peilen. Sommige mensen vissen zo op 15 meter diepte. Je schuift al je lood bij elkaar en 50cm boven deze bulk doe je een bb loodje waar de slider op kan rusten. Het stuitje (of liever 2 achter elkaar) kun je net zo lang schuiven totdat je de juiste diepte hebt. Wel voorverzwaarde dobber nemen anders klimt je dobber omhoog tijdens de vlucht.

    Lijn onder water draaien tegen de bovenstroom en anders met een driftbaiter vissen. Dan leg je een loodje op de bodem en houdt zo de dobber op de plek. Ik heb hier niet heel ervaring mee. Ik kies meestal een water waar ik de wind in de rug heb . Je kunt ook gebruik maken van de stroming door juist driftend te gaan vissen.

    Als de dobber goed is uitgepeild dan hoeft de vis niet meer kracht uit te oefenen dan met een kleinere dobber, mits de antenne dezelfde dikte heeft. Je kunt een insert waggler nemen, die heeft een dunne antenne. Ander argument wat ik vaak lees, is dat de vis op matchafstand minder voorzichtig aast dan op vaste stok afstand. Hier heb ik verder geen ervaring mee. Ik weet wel dat ik genoeg kleine vis met de waggler heb gevangen. Drennan heeft trouwens speciale canal wagglers (still water blues) op de markt gebracht. Die gaan van 3-5 BB. Daar kun je echt fijn mee vissen. Zunnebeld verkoopt ze ook. Daar gebruiken ze meestal wat kleinere matchhengels voor van 3,50 m. Ga ik denk ik nog wel een keer aanschaffen. Perfect voor op kleine kanalen.

    Carpe Diem

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Hallo Kosmozz

      die gaat in de map

      Rickie
      omdat ik nog niet weet wat ik nodig heb vis ik nu met een 396 Antares feeder endie heeft een 3mm topoog daar gaat elk stuitje probleemloos door
      voor het wat zwaardere werk gaat dat priema
      en ik heb er op de Lihtse Ham op 10 m diep al brasem mee gevangen met een 8 gr bulkgewicht
      ik vind het een leuke manier van vissen
      en het kan zijn voordeel hebben als je zelfdragend moet vissen en je er met de 13 m hengel niet kunt komen
      gr Gerard

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz

        Wel voorverzwaarde dobber nemen anders klimt je dobber omhoog tijdens de vlucht.
        Als de slider goed is qua balans (zwaartepunt) kun je ook rustig een onverzwaarde pen nemen.

        In plaats van die BB loodjes om de pen op te laten rusten, kun je ook een kleine wartel gebruiken. Aan deze wartel kun je dan een stukje nylon met loodzetting knopen waarmee je thuis bij een bepaalde matchpen hebt uitgelood.

        Drie voordelen;

        1. Voorkomt 't twisten nog beter.
        2. Kan niet verschuiven.
        3. Omdat er bij elke slider die ik in mijn matchdoos heb, een stukje vislijn met daarbij passende hoeveelheid lood hoort, heb ik door dit systeem geen gedoe met uitloding aan de waterkant

        Mocht 't een keer voorkomen dat 't zaakje hopeloos in de war raakt, kan ik hierdoor weer snel doorvissen.
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #5
          De keuze voor een matchhengel hangt er natuurlijk wel van af waar je de hengel voor gaat gebruiken. Ga je ver weg met zware sliders vissen dan moet je een strakkere hengel hebben dan dat je dichterbij gaat vissen.
          Ik heb zelf een Shimano perfection match en dat is een prima hengel al is deze al wat ouder.

          Op een beurs heb ik pas van shimano een paar hengels in de hand gehad (de Speedmaster oa.) en dat waren vlgs mij prima hengels.

          Op grotere diepte vissen ze vlgs mij inderdaad ook meestal met onverzwaarde dobbers zodat deze snel zinkt. Met voorverzwaarde dobbers kan het gebeuren dat deze door het geringe loodgewicht niet of niet snel genoeg op de bodem komt. Tevens staat de montage stabieler in het water met veel bulklood.

          Ik ben dit jaar een beetje begonnen met matchvissen maar het vergt toch wel enige oefening moet ik zeggen.

          Succes ermee Rickie.
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          • Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

            #6
            Hoe lang maak je zo'n loodlijn en hoe kun je ze makkelijk transporteren?

            Carpe Diem

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz

              Hoe lang maak je zo'n loodlijn en hoe kun je ze makkelijk transporteren?
              Nadat ik een slider thuis heb uitgelood, schuif ik het bulklood met de loodhagels op een onbeschadigd stukje nylon van 80 cm lengte. Aan elk uiteinde van dit stukje lijn bevestig ik twee kleine warteltjes. Daarna wikkel ik elk lijntje apart op een tuigenrekje en noteer daarop bij welke pen het hoort.

              (Tijdens het uitloden wel rekening houden met de warteltjes !!)
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

                #8
                @ kosmozz: lijkt me dat je die wel transporteren op een tuigenplankje? Als ik een match koop, hou ik deze molen voor het matchen en koop ik een groteren voor het feederen.

                Toch nog paar vraagjes:

                -Als het niet uitmaakt hoe zwaar het draaggewicht van je dobber is, waarom vissen we dan altijd met zo licht mogelijk?

                -Als je peilt, blijft dat stuitje dan zitten op je lijn ter hoogte de diepte van de plek waar jij hebt ingeworpen?

                -Word er gebruik gemaakt van een gewoon peillood?

                -Het is met de match toch ook veel lastiger om gaten en taluds te zoeken onder water?

                -Is het mogelijk om met de match in snel stromende wateren te vissen? Dit met het oog op het wegstromen van het bulklood.

                - Het is dus met matchen zo, dat je al je lood centreert? En dat je dus ook makkelijk met loodlijntjes kan vissen?

                - Gaat voeren ook niet een stuk minder gericht? Doordat je afhankelijk bent van een katapult of een werpschep (of hoe zo'n ding ook heet)

                Het word me al 'n stuk duidelijker en het lijkt me een erg leuke manier van vissen die toch wel enige oefening vraagt. Ook lijkt me het leuk, dat je ff snel van stek kan wisselen wanneer je niet vangt. Wat je bij het feederen al wat minder snel doet, en bij de vaste stok vaak niet eens in je hoofd haalt.

                In ieder geval bedankt, Vr. Gr. Rick

                ps: sorry voor mijn nieuwsgierigheid.... :~


                [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 11:24 AM]

                Reageer

                • Roha
                  pennenbouwer
                  • 18-04-2005
                  • 1175
                  • Nijverdal

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                  Toch nog paar vraagjes:

                  -Als het niet uitmaakt hoe zwaar het draaggewicht van je dobber is, waarom vissen we dan altijd met zo licht mogelijk?

                  -Als je peilt, blijft dat stuitje dan zitten op je lijn ter hoogte de diepte van de plek waar jij hebt ingeworpen?

                  -Word er gebruik gemaakt van een gewoon peillood?

                  -Het is met de match toch ook veel lastiger om gaten en taluds te zoeken onder water?

                  -Is het mogelijk om met de match in snel stromende wateren te vissen? Dit met het oog op het wegstromen van het bulklood.

                  - Het is dus met matchen zo, dat je al je lood centreert? En dat je dus ook makkelijk met loodlijntjes kan vissen?

                  - Gaat voeren ook niet een stuk minder gericht? Doordat je afhankelijk bent van een katapult of een werpschep (of hoe zo'n ding ook heet)

                  Het word me al 'n stuk duidelijker en het lijkt me een erg leuke manier van vissen die toch wel enige oefening vraagt. Ook lijkt me het leuk, dat je ff snel van stek kan wisselen wanneer je niet vangt. Wat je bij het feederen al wat minder snel doet, en bij de vaste stok vaak niet eens in je hoofd haalt.

                  In ieder geval bedankt, Vr. Gr. Rick

                  ps: sorry voor mijn nieuwsgierigheid.... :~

                  [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 11:24 AM]
                  1. Het draagvermogen van een matchpen bepaald wel degelijk verschil in je vangsten. Veel vissers denken nog vanuit een 'vaste stok gedachte' Dit moet je echt proberen los te laten omdat er bij 't matchen heel andere zaken om de hoek komen kijken. Denk maar eens aan; werpcomfort, stabiliteit van een pen tijdens het strak trekken van je opslag,....
                  Het klinkt gek maar met een waggler van zo'n 8 gram kun je hele kleine visjes vangen. Je zult versteld staan van de aanbeet dat zo'n klein voorntje teweeg kan brengen op zo'n 'zware' pen!!

                  2. Het stuitje (liefst twee) verschuif je om de visdiepte van een slider mee te bepalen. Ze blijven dus op een bepaalde plaats op jouw lijn zitten en zullen/kunnen dus zelfs tijdens de inworp vanaf je molenspoel vandaan komen en door al je hengelogen moeten glijden.

                  3. Bij het gebruik van een slider gebruik ik het bulklood om de diepte te bepalen. Ik schuif het stuitje net zolang omhoog tot de pen plat op 't water blijft liggen. Nu weet ik dat de bodem is bereikt en kan ik exact de visdiepte bepalen door het stuitje iets naar beneden of het bulklood omhoog te te schuiven (Dan vis ik alleen met de onderlijn op de bodem)

                  4. Met de slider kun je heel precies taluds of kuiltjes vinden door na 't uitpeilen van je visdiepte telkens een klein stukje binnen te draaien. Wanneer de pen op een bepaalde plek hoger in 't water komt te staan weet je dat je een talud hebt ontdekt omdat 't bulk de bodem raakt.

                  5. met de match kun je prima op stromend water vissen maar dan met een ander type dobber (loafer, of ander type met dikke gedeelte van 't drijflichaam bovenin de pen) onder de top.

                  6. Lood centreren is handig bij 't slidervissen omdat het geheel beter/sneller zinkt en minder snel in de war raakt tijdens de worp. Bij een vaste dobbermontage kun je ook met gespreide loodzetting vissen.

                  7. Voeren op afstand is inderdaad moeilijker tenzij je invoert met een feederhengel. Een gespreide voerplek is echter geen probleem omdat je met de match ook een groter gebied kunt afvissen.
                  Als je geen feederhengel mag gebruiken is 't handig om vooraf te oefenen met invoeren via een katapult/werppijp.

                  Groet'n,

                  Ronald


                  ><((('<><((('<><((('>
                  www.dobberbouw.nl

                  Reageer

                  • rickie
                    hoe kouder hoe beter
                    • 18-11-2005
                    • 2377
                    • Oldebroek

                    #10
                    1- Maar een dobber van 0,3 gram is toch altijd nauwkeuriger dan een dobber van 8 gram? Geeft dit niet veel meer stroomdruk? En merk je het verschil in dobbervorm echt als je kijkt naar stroomdruk?

                    2- Kan je een stuitje vast en los zetten, zodat je het kan verschuiven? En zijn peg legs makkelijk voor een vaste montage? Of kan je voor de montage van je dobber aan je lijn beter wat anders gebruiken?

                    6- Wanneer is gespreid lood makkelijker dan bulklood?
                    Ik zet mijn lood wel eens wat richting dobber om zo een wat natuurlijkere aanbieding van het aas te krijgen, maar dat zou betekenen dat je heel je bulklood omhoog zou moeten zijn, met bijv. uitzondering van 1 loodjel. Compleet gespreide loodzetting komt toch nooit aan bod?
                    Ik zit persoonlijk te denken aan kleine loodlijntjes en dit aanvullen met een paar loodhageltjes zodat je toch kan 'spelen' met je loodzetting en niet alles tussen 2 warteltjes moet hebben staan. Wat ook makkelijk zou kunnen zijn is een langere loodlijn van bijv. een metertje of 2.
                    Laatste vraag: kan een wartel vlak bij je haak niet zorgen voor een onrustige aanbieding van je aas, doordat je het gaat wapperen in bijv. stroming? Kan je dan niet beter lus in lus gaan vissen?

                    7- Als tijdens het feeder ingooit met je lijn achter je lijnclip, zal deze schuin naar je toezakken, omdat je spoel geen lijn meer afgeeft; dit verklaart ook waarom je top dan schuin staat tijdens het afzinken van de korf. Hier zul je op dieper water dus rekening mee moeten houden.

                    Ps: Alles begint me toch wel duidelijk te worden, ook op het gebied van vaste stok vissen leer ik laatste tijd toch wel redelijk bij al zeg ik het zelf.

                    [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 05:05 PM]


                    [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 07:09 PM]

                    Reageer

                    • Fritsie
                      Frequent aanwezig
                      • 19-10-2005
                      • 185
                      • Heerenveen

                      #11
                      Peg legs vind ik ontdingen. Persoonlijk gebruik ik altijd stonfo connectors. 1 nadeel van die dingen is de prijs bijna 6 euro voor 1 connecter maar dan heb je ook wat.

                      Peilen doe je met een dikke loodhagel op je haak een SGG dat werp gemakkelijk en die zet je er ook gemakkelijk op en en af.

                      Verder nog 1 tip begin zo simpel mogelijk en vooral niet gelijk een eind uit de kant. Deze visserij is niet simpel maar kan wel veel vis opleveren.
                      Catch and release

                      METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

                      Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

                      Reageer

                      • rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

                        #12
                        ik weet nu wel zeker dat ik zo'n hengel ga kopen! 't Is weer eens iets heel nieuws een combi tussen verder uit de kant kunnen vissen en toch niet verbonden zijn aan een 'dode' aasaanbieding als bij het feederen. Ofwel toch met dobber kunnen vissen, maar niet verbonden zijn aan die 14 meter van je vaste stok.

                        Iemand nog verdere voordelen van matchvissen boven de andere principes?

                        De een lood dus uit met behulp van het bulklood dat de dobber als zinkvermogen nodig heeft, en de ander dus met een loodhagel op de haak. De loodhagel lijkt me toch handiger tijdens het vissen met een voorgelode dobber, omdat het dan beter afzakt.

                        Wat ik me ook afvroeg, en dit geld ook voor het vissen met de vaste stok:
                        Tijdens het vissen in stromend water onstaat er een soort boog in je lijn onder water, zodat je dieper zult moeten vissen dan de diepte van het water, om toch de bodem te bereiken. Hoe kan je de lengte hiervan bepalen?
                        Of is dit niet zo, en stel ik zojuist een heel domme vraag?

                        Reageer

                        • Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

                          #13
                          Peg legs vind ik ook niet fijn. Andere veel gebruikte manier is de waggler vastzetten met 3/4 van het totale loodgewicht en de rest van het lood gebruik je voor de aaspresentatie. Eenvoud is het sleutelwoord...

                          1 - De waggler steekt ver onder het oppervlak uit, evenals het zwaartepunt. De oppervlaktestroming heeft hier dus veel minder vat op.

                          2 - Truc om stuitjes op de plek te houden is om de lijn boven en onder de stuitjes met watervaste stift te kleuren.

                          6 - Vaak is het wel nodig om een bulk loodje te gebruiken, omdat je anders teveel lood op de lijn kwijt moet. Wat je kunt doen is 1 bulklood vast zetten tussen enkele kleine loodjes en daar een stuk of 5 kleine loodjes onder plaatsen, waarmee je kunt spelen. Ik vind zelf de lus in lus methode niet fijn, ik geef de voorkeur aan een miniwartel, wat ook als "loodje" fungeert. Onder de wartel heb ik een loodloze onderlijn van 20-50 cm. De vraag is of het echt wat uitmaakt, wartel met daaronder onderlijn, of loodje met daaronder onderlijn lus in lus. Op de bodem staat in theorie geen stroming ivm weerstand tussen de water moleculen en de vaste fase. De stromingsnelheid neemt linear af met de diepte.

                          7 - Met de feeder kun je ook beter de hengel naar achter bewegen tijdens het werpen. Dat geeft je net die extra lijn die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat de korf niet naar je toe beweegt tijdens het zakken.

                          Wat Roha zegt, de vaste stok gedachte loslaten. Het is een beetje appels met peren vergelijken. De matchtechniek werkt prima en je kunt er alle kanten mee op en het is echt niet moeilijk.

                          Carpe Diem

                          Reageer

                          • janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                            1- Maar een dobber van 0,3 gram is toch altijd nauwkeuriger dan een dobber van 8 gram? Geeft dit niet veel meer stroomdruk? En merk je het verschil in dobbervorm echt als je kijkt naar stroomdruk?

                            2- Kan je een stuitje vast en los zetten, zodat je het kan verschuiven? En zijn peg legs makkelijk voor een vaste montage? Of kan je voor de montage van je dobber aan je lijn beter wat anders gebruiken?

                            6- Wanneer is gespreid lood makkelijker dan bulklood?
                            Ik zet mijn lood wel eens wat richting dobber om zo een wat natuurlijkere aanbieding van het aas te krijgen, maar dat zou betekenen dat je heel je bulklood omhoog zou moeten zijn, met bijv. uitzondering van 1 loodjel. Compleet gespreide loodzetting komt toch nooit aan bod?
                            Ik zit persoonlijk te denken aan kleine loodlijntjes en dit aanvullen met een paar loodhageltjes zodat je toch kan 'spelen' met je loodzetting en niet alles tussen 2 warteltjes moet hebben staan. Wat ook makkelijk zou kunnen zijn is een langere loodlijn van bijv. een metertje of 2.
                            Laatste vraag: kan een wartel vlak bij je haak niet zorgen voor een onrustige aanbieding van je aas, doordat je het gaat wapperen in bijv. stroming? Kan je dan niet beter lus in lus gaan vissen?

                            7- Als tijdens het feeder ingooit met je lijn achter je lijnclip, zal deze schuin naar je toezakken, omdat je spoel geen lijn meer afgeeft; dit verklaart ook waarom je top dan schuin staat tijdens het afzinken van de korf. Hier zul je op dieper water dus rekening mee moeten houden.

                            Ps: Alles begint me toch wel duidelijk te worden, ook op het gebied van vaste stok vissen leer ik laatste tijd toch wel redelijk bij al zeg ik het zelf.

                            [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 05:05 PM]

                            [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 07:09 PM]
                            rick het leren vissen met een match hengel is een behoorlijke hobbel die je ,als je er over heen ben ontzettend veel plezier kan verschaffen Maar het vraagt doorzettings vermogen Ik weet ook dat er van de 10 vissers die er aan beginnen er 5 totaal gefrusteerd af haken Het beste wat je volgens mij kunt doen is iemand op zoeken ,en mee gaan vissen die van de hoed en de rand weet Ik vrees ook dat match vissers niet in de hemel komen Ik ben 2 dagen met iemand wezen vissen met een geleende hengel Die mocht ik nog een maand houden ,en pas daarna heb ik er een gekocht ,En dan zul je ook zien dat al je vragen al vissend worden op ge lost Maar pas op het gaat niet even Het lijkt niet op stokken ,en ook al niet op federen dus aan die disipline heb je niet veel Het is een op zich zelf staande visserij Maar als je het leuk vind hebben we het er nog wel eens over
                            !@#$ !@#$ !@#$
                            Groeten van Jan de visser

                            Reageer

                            • janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz

                              Peg legs vind ik ook niet fijn. Andere veel gebruikte manier is de waggler vastzetten met 3/4 van het totale loodgewicht en de rest van het lood gebruik je voor de aaspresentatie. Eenvoud is het sleutelwoord...

                              1 - De waggler steekt ver onder het oppervlak uit, evenals het zwaartepunt. De oppervlaktestroming heeft hier dus veel minder vat op.

                              2 - Truc om stuitjes op de plek te houden is om de lijn boven en onder de stuitjes met watervaste stift te kleuren.

                              6 - Vaak is het wel nodig om een bulk loodje te gebruiken, omdat je anders teveel lood op de lijn kwijt moet. Wat je kunt doen is 1 bulklood vast zetten tussen enkele kleine loodjes en daar een stuk of 5 kleine loodjes onder plaatsen, waarmee je kunt spelen. Ik vind zelf de lus in lus methode niet fijn, ik geef de voorkeur aan een miniwartel, wat ook als "loodje" fungeert. Onder de wartel heb ik een loodloze onderlijn van 20-50 cm. De vraag is of het echt wat uitmaakt, wartel met daaronder onderlijn, of loodje met daaronder onderlijn lus in lus. Op de bodem staat in theorie geen stroming ivm weerstand tussen de water moleculen en de vaste fase. De stromingsnelheid neemt linear af met de diepte.

                              7 - Met de feeder kun je ook beter de hengel naar achter bewegen tijdens het werpen. Dat geeft je net die extra lijn die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat de korf niet naar je toe beweegt tijdens het zakken.

                              Wat Roha zegt, de vaste stok gedachte loslaten. Het is een beetje appels met peren vergelijken. De matchtechniek werkt prima en je kunt er alle kanten mee op en het is echt niet moeilijk.
                              Dat puntje 7 dat vind ik echt een hele goeie maar hoeveel vissers zie je het doen?Het is de manier om onder een overhangende riet kraag recht naar beneden te vissen Je vangt je korf in de lucht al op ,en je laat hem als het ware naar benede glijden Maar probeer het maar eens !!!Als je de techniek onder de knie heb dan kom je met het plaatsen van je korf stukken beter uit de verf Want laten we eerlijk zijn hoeveel gooien contenu de Bull Maar dat match visen een makkie is dat ben ik niet met je eens Ik kan er best mee uit de voeten en ik doe dat ook al jaren Maar ik heb eens een paar keer achter Leo Koot staan kijken En dan ziet een blinde ook wel je hebt match vissers en match vissers Eer je zo ver ben dat je alles bij wijze van spreken blind kan doen Dan ben je wel weer even verder Ik was op een gegeven moment verwonderd dat het niet meer in de knoop vloog Maar als je vol houd en het onder de knie hebt dan kun je er zulke mooie sport aan beleven Maar als je gaat beginnen komen de vragen van zelf wel ,denk je ook niet?
                              Groeten van Jan de visser

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎