match

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

    #31
    Als je dan ook nog kneedbaar lood toevoegd samen met de rooie en gele vaseline en eventueel zwarte (zelf maken) en een flacon zeep ben je overal op voorbereid . Het kneedbaar lood is handig bij het feederen met gevlochten lijnen (even van te voren de afstand uitlopen liefst met droge lijn en dan binnendraaien door het kluitje lood niet te stijf knijpen ,je lijn neemt nu iets van het lood op(gevlochten lijnen hebben ruimtes die je nu opvult met lood) je lijn zinkt nu .
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

    Reageer

    • rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

      #32
      Ik ben inmiddels van een hengel voorzien n Ultimate Impressive match 3,90.

      Wat voor draad is het best voor matchen?

      En wat voor dobbers kan ik het best aanschaffen?

      En zijn er nog andere dingen die ik ff 'moet' kopen?

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #33
        Als je geduld hebt tot zaterdag, dan laat ik je een en ander uitproberen qua dobbers, lijn, etc.... en kun je 't beste bepalen wat bij je past
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

          #34
          dat geduld heb ik zeker, sjonge, dat t forum is om elkaar te helpen wist ik, maar dit gaat wel heel ver

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #35
            tja en het gaat nog verder
            maarjah dat wist je toen nog niet.

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #36
              @Roha:

              Eerst wil ik je nog even bedanken voor je tips over het vissen met zijwind. Ik denk dat ik bewust eens lastige situaties ga opzoeken, want meestal pas ik de stek aan de windrichting aan => wind in de rug. Het is toch veel meer kicken als je ook onder moeilijke omstandigheden goed uit de voeten kunt!

              Je had het zaterdag over Trabucco Diamond Sinking als geweldige lijn voor het matchen. Waar kun je die kopen? Ik d8 dat ik hem bij Kuijpers op de site had zien staan, maar daar staat ie niet meer. Wat vind je zelf van super G-line? De JVS lijn ben ik zoals ik al zei niet geheel tevreden over, want ik heb het idee dat ie niet goed te ontvetten is.

              Welke dobbergewichten gebruik je voor welke afstand/diepte (globaal)? Je zei dat je meestal maar een gram lood op de lijn had. Tot welke diepte houd je dit aan?



              Carpe Diem

              Reageer

              • rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

                #37
                als je bij een vaste montage 3kwart van je lood aan de basis moet hebben. Is het dan niet makkelijker om altijd een voorgelode dobber te gebruiken ipv loodhagels+onverzwaarde dobber?

                @ roha: Nogmaals bedankt! #)


                [Gewijzigd door rickie op 05-28-06 at 11:02 PM]

                Reageer

                • jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

                  #38
                  euh rickie, heb je dit getypt na een middagje in de keet?
                  ik vind de vraag een beetje onduidelijk

                  Reageer

                  • Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

                    #39
                    Goed punt Rickie. Voor het meeste water vind ik voorgelood fijner. Iedere keer 3/4 van het lood verplaatsen is niet erg handig vind ik, vooral met dun draad. Teveel voorgelood vind ik weer beperkend. Voorgelode dobbers werpen misschien beter, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Kan zijn dat m'n niet voorgelode pennen niet goed zijn

                    @ Roha, hoe kan het dat sommige van mijn wagglers zo vreemd gaan wapperen in de vlucht? Dat remt ontzettend. Is er wat aan te doen?



                    Carpe Diem

                    Reageer

                    • rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

                      #40
                      Oke thnx, ik wou namelijk morgen ff een paar wagglers gaan halen, weet ik ongeveer wat ik het beste kan nemen....

                      Dat die wagglers gaan wapperen, komt omdat ze niet in balans zijn.

                      Reageer

                      • Kosmozz
                        Match en Feeder
                        • 25-07-2005
                        • 1959
                        • Hannut

                        #41
                        Dat d8 ik al. Wel minder dat ze zulke dobbers verkopen. Je moet ook overal op letten.



                        [Gewijzigd door Kosmozz op 05-29-06 at 08:20 AM]
                        Carpe Diem

                        Reageer

                        • Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

                          #42
                          Bij Raven kun je Drake pennen halen (straight and insert). Die zijn erg mooi en voorverzwaard.
                          Carpe Diem

                          Reageer

                          • jeroenk
                            zolang er geen ijs ligt..
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                            als je bij een vaste montage 3kwart van je lood aan de basis moet hebben. Is het dan niet makkelijker om altijd een voorgelode dobber te gebruiken ipv loodhagels+onverzwaarde dobber?

                            @ roha: Nogmaals bedankt! #)

                            [Gewijzigd door rickie op 05-28-06 at 11:02 PM]
                            wat bedoel je met 3 kwart lood aan de basis? bedoel je aan de pen zelf of als bulk op de lijn?

                            Reageer

                            • Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz

                              @Roha:

                              Eerst wil ik je nog even bedanken voor je tips over het vissen met zijwind. Ik denk dat ik bewust eens lastige situaties ga opzoeken, want meestal pas ik de stek aan de windrichting aan => wind in de rug. Het is toch veel meer kicken als je ook onder moeilijke omstandigheden goed uit de voeten kunt!

                              Je had het zaterdag over Trabucco Diamond Sinking als geweldige lijn voor het matchen. Waar kun je die kopen? Ik d8 dat ik hem bij Kuijpers op de site had zien staan, maar daar staat ie niet meer. Wat vind je zelf van super G-line? De JVS lijn ben ik zoals ik al zei niet geheel tevreden over, want ik heb het idee dat ie niet goed te ontvetten is.

                              Welke dobbergewichten gebruik je voor welke afstand/diepte (globaal)? Je zei dat je meestal maar een gram lood op de lijn had. Tot welke diepte houd je dit aan?
                              Hey Kosmozz,

                              Van die black diamond had ik nog een klos met 500 meter. Deze had ik nog gekocht in nederlandse guldens en goed donker bewaard. Ik heb ff navraag gedaan bij mijn hengelsportwinkelier. Het schijnt dat Ultimate deze lijn van Trabucco niet meer levert !@#$ !@#$

                              Ik heb geen ervaring met super G-line en die van JVS.
                              Over de lijn van Refro ben ik echter zeer tevreden. Nadat ik ém ontvet heb met afwasmiddel is een kort rukje met de top onderwater genoeg om de lijn te laten zinken. Ook vind ik deze lijn heel duuraam. Ik kan er minstens een seizoen mee vissen. Deze lijn koop ik bij Vos Hengelsport in Almelo.

                              In mijn matchpennendoos heb ik straight wagglers (pauwenveer) vanaf 4 gram tot 7 gram met verwisselbare loodschijfjes. Deze gebruik ik tijdens rustige omstandigheden tot 30 meter afstand.
                              Voor grotere afstanden of als de visomstandigheden niet zo gunstig zijn, pak ik een bodied waggler tussen de 10 en 14 gram. Deze is iets stabieler en werpt comfortabeler bij wind. Ook blijft deze pen beter op z'n plek als je de lijn onder water slaat.

                              Een gram lood op de lijn is meestal voldoende om relatief snel af te zinken en 't aas op diepte aan te bieden.
                              Wanneer ik kleine vis (voorn, bliek) aan de overzijde van 't kanaal wil vangen gebruik ik hooguit 0,5 gram op de lijn. (Tot waterdiepte van 1 - 1,5 meter)

                              Pennen van Drake zijn inderdaad prima geschikt!!
                              Groet'n,

                              Ronald


                              ><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

                              Reageer

                              • Roha
                                pennenbouwer
                                • 18-04-2005
                                • 1175
                                • Nijverdal

                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                                als je bij een vaste montage 3kwart van je lood aan de basis moet hebben. Is het dan niet makkelijker om altijd een voorgelode dobber te gebruiken ipv loodhagels+onverzwaarde dobber?

                                @ roha: Nogmaals bedankt! #)

                                [Gewijzigd door rickie op 05-28-06 at 11:02 PM]
                                Klopt!! Het vissen met onverzwaarde pennen die worden opgesloten met grote loodhagels ( Swanshots of BB's) is een manier van vissen die ze veel in Engeland gebruik(t)en.
                                Je kunt bij deze Engelse manier van vissen meer schuiven met je lood en daardoor de aaspresentatie aanpassen.
                                (Dit is makkelijker dan telkens een schijfje lood afhalen en een loodhagel toevoegen op een lager punt op je lijn.)
                                Voor onze Nederlandse visserij zijn verzwaarde pennen ideaal. Behalve wanneer je met schuifpennen (sliders) op diep water vist. (Maar da's weer een ander verhaal. )
                                Groet'n,

                                Ronald


                                ><((('<><((('<><((('>
                                www.dobberbouw.nl

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎