Cuppen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
    Stefan, daar heb je in de Belgiesche vijvers absoluut niet de tijd voor, elke keer cuppen loop je ook elke keer een platte achter.
    ja, ik had het over engeland. maar als het niet nodig is moet je ook niet cuppen, schieten met de catapult en hengel in de hand is dan veel makkelijker, en sneller.

    maar ik heb nog nooit in belgie gevist, heb verhalen gehoord over baal, klinkt wel heel mooi, mannen die staan te zeiken met de *** in de hand terwijl ze de broek nog aan hebben..

    Reageer

    • Jakob
      <*{{{{><(
      • 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

      #32
      Ach, krijgen ze het toch ergens warm van.

      Engeland is niet te vergelijken met Belgie in dit geval, als een Engelsman hier een platte van 3 kg vangt stuitert hij zowat van zijn kist af. De meeste engelsen hebben nog nooit zo,n grote platte gevangen, terwijl de belgische vijvers vol zitten met dikke brasems uit het Ijsselmeer.

      Reageer

      • feeder1965
        loves fishing
        • 25-02-2007
        • 217
        • bassevelde ovl

        #33
        platte

        hallo
        kijk beste vislui, wat er hier in belgie gebeurt met brasem
        doen ze in engeland met karpers,daar worden ook vijvers volgepompt met kleine (f1's) of grotere exemplaren,maar omdat het uit engeland komt is het allemaal ok!
        ik weet niet of je de evolutie in het vijvervissen een beetje gevolgt hebt
        maar alles is tegenwoordig afgestemt op de engelse en italiaanse markten
        trouwens als de belgen jullie brasem niet kopen draaien jullie hem toch in het vismeel dus voor de beroepsvissers maakt het geen reet uit,als de markt maar draait!!!!!
        jullie zouden je beter eens goed laten horen daar in den haag want voor je het weet behoort jullie voorn tot verleden tijd(russen)
        en zo kunnen we maar blijven doorgaan
        maar als je echt vistechnisch wilt bijleren kijk dan eens naar de fransen
        die vissen ook meestal op natuurwateren met een natuurlijke bezetting
        pas op ik zeg niet dat die britten niet kunnen vissen zeker niet maar het zijn andere visserijen
        groeten tony
        lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #34
          Hopelijk gaan onze zuiderburen snel over op de engelse methode van vijvervissen. Deze lijkt me meer verantwoord.
          Carpe Diem

          Reageer

          • Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

            #35
            Het lijkt me meer verantwoord omdat karpers veel meer kunnen hebben dan brasems. De markt draaiende houden omdat ze anders toch als vismeel worden vermalen is natuurlijk geen argument. Er moeten betere oplossingen zijn voor dit probleem. De huidige situatie kan alleen maar resulteren in verlies van alle partijen, de vis, de sportvissers in NL, BE en de beroepsvissers. Dat de economie meer gebaat is bij sportvissers staat buiten kijf. Waarom de beroepsvissers nog steeds zo'n sterke lobby hebben mag joost weten.
            Carpe Diem

            Reageer

            • feeder1965
              loves fishing
              • 25-02-2007
              • 217
              • bassevelde ovl

              #36
              brasem

              hallo
              kijk kosmozz wat ik bedoel staar je niet blind op al die engelse manieren zoals pellets ,cuppen,exrta sterke elastieken,method feeders en dergelijke
              dit zijn metoden die gebruikt worden gebruikt op sterke dresuur wateren waar de vissen al allemaal 20 keer gevangen geweest zijn en zodra ze een gewone made zien gewoon rechtsomkeer maken en wegzwemmen
              zoals er bij jullie in nederland vis zit moet men op de gewone manieren ook een stevig pak vis te vangen zijn zowel met feeder of vaste stok
              en ja de markt moet draaien he' en vissers vangen!!!
              ikzelf ben al een paar keer naar ierland gaan vissen en die engelsen gaan
              daar te keer zoals halve garen kilo's voer ,maden,casters, pieren en mais
              een paar dagen op voorhand gaan voeren om na een dag of 3,4 er te gaan op vissen en dan een 50 a60 kg brasem op te gaan vangen
              en dan met grote bakkes op cafe te staan stoefen over hun visvangsten
              sorry ik bekijk ze op een andere manier

              groeten tony

              ps ik zeg niet dat ze niet kunnen vissen he'
              lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

              Reageer

              • schepnetje
                hobby's vissen en vissen
                • 21-08-2007
                • 233
                • Musselkanaal

                #37
                en gelijk heb je feeder kan ook wel een dvd maken met enorme vangsten
                een week lang draaien en er een uur uit knippen
                heb er wel eens op gelet en met name op de horloges die de vissers dragen sta je versteld van zijn ze op hun manier een uur aan het vissen maar het klokje staat inmiddels al 4 uur verder

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #38
                  Je kunt bij ons zeker leuk vis vangen, zeker op de grote rivieren. Dat is dan ook mijn favoriete manier van vissen. Dat er sprake is van overbevissing op een engelse put, dat geloof ik zeker. Bij ons komen binnenkort ook een stuk of 40 engelsen vissen. Er gaat dan iedere dag 8 liter casters per persoon het water in gedurende een week en de nodige kilo's voer. Reken maar uit hoeveel dat is na een week vissen. De winnaar pakt dan wel 140 kg brasem.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • Master
                    Voerboer
                    • 26-02-2007
                    • 1148
                    • Zoetermeer

                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                    Stefan, daar heb je in de Belgiesche vijvers absoluut niet de tijd voor, elke keer cuppen loop je ook elke keer een platte achter.
                    Op heel veel Belgische vijvers mag je niet eens cuppen. Vaak een bestuursmaatregel om de minder fortuinlijke visser een even grote kans te geven.
                    Theo de Kreij.
                    www.natuurzorg.eu

                    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                    Reageer

                    • Master
                      Voerboer
                      • 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

                      #40
                      Ik las in de gouwigheid ergens dat de cupkit korter moet zijn dan de normale kit. Dit zou ik nooit doen. Wil je binnen de top cuppen trek je gewoon de hengel wat terug. Kort je de kit in, dan kom je nooit goed recht onder de top en dat is vaak ook nodig.

                      Een plons in het water van een voerbal uit een cup schrikt echt niet zomaar vis af. Kijk maar eens naar de feedervisser. Soms is het ook juist de manier om bijvoorbeeld toch nog een Voorn of Bliek te kunnen landen. Met de cup op het water tikken werkt ook als een magneet. Vis is namelijk ook nieuwsgierig.

                      Op ondiep vijverwater is cuppen vaak niet verstandig. Dat grote wiebelende ding boven water maakt de vis argwanend. Dan is bijwerpen van golfbal grote balletjes het beste. Nog beter is het wanneer ze dan vrijwel direct uit elkaar vallen. Direct er de haak "on the drop" achteraan brengen doet dan soms wonderen.
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

                      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                      Reageer

                      • PeBo
                        Hengelaar
                        • 29-09-2007
                        • 2636
                        • Oosterhout

                        #41
                        Beste Tony,

                        Citaat: kijk beste vislui, wat er hier in belgie gebeurt met brasem.

                        Voor dag en dauw, gaan wij er iedere keer weer bepakt en gezakt op uit, om ons maaltje vis te vangen. Waarom noem je ons nu lui? Waarom geen vislieden of zo. Dat lui klinkt zo negatief.

                        Groeten,
                        PeBo.
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                        Groeten,
                        PeBo.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎