snoekbaars

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kevinbolks
    Komt net kijken
    • 21-11-2007
    • 88
    • Marienberg

    snoekbaars

    heey
    ik wil morgen wat gaan snoekbaars vissen hoe kan ik dat het beste doen ?
    En ik hoop nog wat baarsjes te vangen
    BVD
    Groetjes kevin
  • Ramon Ansing
    tsjah?
    • 27-06-2006
    • 760
    • Tolbert

    #2
    Misschien zou je wat meer informatie kunnen geven over het water waar je wil gaan vissen dan is een antwoord wat makkelijker.......

    Reageer

    • kevinbolks
      Komt net kijken
      • 21-11-2007
      • 88
      • Marienberg

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
      Misschien zou je wat meer informatie kunnen geven over het water waar je wil gaan vissen dan is een antwoord wat makkelijker.......
      ik ga vissen in een knaaltje van ongeveer 15 m greed de diepte weetn ik niet mar er is al vaker snoekbaars gevangen dar

      Reageer

      • Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

        #4
        *zucht* je kan het gaan proberen met shads van af de kant maar als er onder de kant geen water staat kan je niet verticalen maar moet gooien. Weet niet hoe die het is en of het stroomt dus kan je geen gewicht loodkop aanbevelen. Je kan me een dobber en een doovisje, die kan je gewoon langs opstakels laten driften maar je kan ook actief gaan *tikken*. Je lood je dobber zo uit dat er 1 cm van de bovenste puntje boven water staat mocht de dobber op het einde heel dun zijn dan mag het een beetje meer zijn. Deze techniek beoefen je met een zegenaamde *hoempieploempie* dobber. Deze heeft meerdere drijflichamen die steeds kleiner worden. Je gooit in natuurlijk bij structuren die het water onderbreken en wacht tot de dobber staat. Je moet de dobber uitloden met loodhagels die allemaal een kleine 10 cm uit elkaar staan. Als de dobber plat licht zit je te diep schuif de onderste loodhagel tegen de haakdan kan je zien wanneer die op de bodem licht. het mooiste is 5 tot 10 cm erboven. Als je dit allemaal heb gedaan doe je het visje eraan 7 tot 10 is mooi. er de dobber in zijn uitgelode positie staat hem je je hengel met een snelle polsbeweging omhoog zodat de dobber uit het waterkomt. je laat hem weer terug zakken er draait een slagje op, zo vis je een heel stuk water af. Ook kan je met bodemloodje en een walkertje tussen je 1ste en 2de oog. zovis je pasief en dit kan erg goede resultaten opleveren.

        succes

        Reageer

        • kevinbolks
          Komt net kijken
          • 21-11-2007
          • 88
          • Marienberg

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
          *zucht* je kan het gaan proberen met shads van af de kant maar als er onder de kant geen water staat kan je niet verticalen maar moet gooien. Weet niet hoe die het is en of het stroomt dus kan je geen gewicht loodkop aanbevelen. Je kan me een dobber en een doovisje, die kan je gewoon langs opstakels laten driften maar je kan ook actief gaan *tikken*. Je lood je dobber zo uit dat er 1 cm van de bovenste puntje boven water staat mocht de dobber op het einde heel dun zijn dan mag het een beetje meer zijn. Deze techniek beoefen je met een zegenaamde *hoempieploempie* dobber. Deze heeft meerdere drijflichamen die steeds kleiner worden. Je gooit in natuurlijk bij structuren die het water onderbreken en wacht tot de dobber staat. Je moet de dobber uitloden met loodhagels die allemaal een kleine 10 cm uit elkaar staan. Als de dobber plat licht zit je te diep schuif de onderste loodhagel tegen de haakdan kan je zien wanneer die op de bodem licht. het mooiste is 5 tot 10 cm erboven. Als je dit allemaal heb gedaan doe je het visje eraan 7 tot 10 is mooi. er de dobber in zijn uitgelode positie staat hem je je hengel met een snelle polsbeweging omhoog zodat de dobber uit het waterkomt. je laat hem weer terug zakken er draait een slagje op, zo vis je een heel stuk water af. Ook kan je met bodemloodje en een walkertje tussen je 1ste en 2de oog. zovis je pasief en dit kan erg goede resultaten opleveren.

          succes
          Bedankt ik zal het eens gaan proberen zeg morgen de vangst wel

          Reageer

          • kevinbolks
            Komt net kijken
            • 21-11-2007
            • 88
            • Marienberg

            #6
            Ik heb zaterdag gevist maar niks gevangen.
            Nog geen aanbeet.
            Hoe moet i het anders doen ?

            Reageer

            • guppie58
              Pike Hunter
              • 04-05-2007
              • 47
              • Eindhoven

              #7
              gewoon doorgaan met vissen, bij roofvis is het lang niet zeker dat je wat vangt hoor, die dagen zul je genoeg meemaken, en daarom hete het ook vissen, anders had het wel vangen ge heten.

              Reageer

              • ,,Bas,,!
                Newbie
                • 21-01-2008
                • 37
                • /

                #8
                gewoon met blinkertje, niet al te groot plugje ofzo maar ik heb een paar kleine snoekbaarsjes gevangen met dobber en dan pier er aan
                Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

                Reageer

                • kevinbolks
                  Komt net kijken
                  • 21-11-2007
                  • 88
                  • Marienberg

                  #9
                  ik wist niet dat snoekbaars op pieren beten

                  Reageer

                  • electra
                    Joeri
                    • 27-11-2007
                    • 99
                    • boutersem

                    #10
                    kleine snoekbaarsjes gebeurt wel vaker. Er worden soms zelfs snoekbaarzen gevangen aan maden. Maar om gericht op snoekbaars te vissen met pieren of maden????? Ik ga me er niet aan begeven.

                    Reageer

                    • kevinbolks
                      Komt net kijken
                      • 21-11-2007
                      • 88
                      • Marienberg

                      #11
                      ik ga ook liever met de blinker want anders heb je last van possen en baarsjes

                      Reageer

                      • ,,Bas,,!
                        Newbie
                        • 21-01-2008
                        • 37
                        • /

                        #12
                        ik heb wel een paar kleine snoekbaarsjes gevangen met een pier en ook een keer met maden, maar om speciefiek op snoekbaars te vissen met pieren of maden, nee liever niet nee, dan pak ik liever een blinkertje of een klein plugje. en soms ook een shad
                        Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

                        Reageer

                        • kevinbolks
                          Komt net kijken
                          • 21-11-2007
                          • 88
                          • Marienberg

                          #13
                          wat voor soort shad dan

                          Reageer

                          • ,,Bas,,!
                            Newbie
                            • 21-01-2008
                            • 37
                            • /

                            #14
                            ik weet niet wat voor shads jij hebt... maar ik heb wel eens met een shad van 10 cm ofzo gevist
                            Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

                            Reageer

                            • 4x14
                              Banned
                              • 10-12-2006
                              • 849
                              • Brielle

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ,,Bas,,!
                              ik weet niet wat voor shads jij hebt... maar ik heb wel eens met een shad van 10 cm ofzo gevist
                              wat heeft het nou voor nut om zulke reacties te plaatsen ? als je er zelf niks vanaf weet hou je dan buiten de discussie en doe er alleen aan mee als je iemand verder kan helpen.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎