Zeevissen in de Eemshaven

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sakeboele
    Newbie
    • 14-12-2007
    • 2
    • Doezum

    Zeevissen in de Eemshaven

    Dag iedereen

    Onlangs zag ik in een visblad dat in de Eemhaven in de winter goed op gul gevist kan worden. Nu ben ik van plan om morgen misschien een poging te wagen. Ik kan echter helaas weinig op internet erover vinden. Kan iemand bevestigen dat er inderdaad goed gevist kan worden rond deze tijd van het jaar, verder misschien tips over de juiste stek. En als laatste en belangrijkste vraag, kun je in de regio van de eemshaven (delfzijl) ook ergens zeepieren/zagers kopen? Zoniet, is er een goed alternatief?
    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet,

    Sake Boele
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Hallo Sake, De Eemhaven ligt in de europoort en in de europoort is het in de winter altijd goed vissen, veel wijting en gul, je zou als trefwoord in google "europoort" kunnen invoeren dan rolt er heel veel info uit de bus.
    De beste aasleverancier vindt ikzelf hengelsport Zuidland die heeft dagelijks vers aas en heeft ook een zoutwaterbak waar hij zijn zagers in bewaard. Een boel aandere aasleveranciers krijgen 1xp/w geleverd en wikkelen alles in kranten, moet je bedenken hoe dat na 5 dagen eruit ziet
    Mocht je het adres van hengelsport Zuidland willen hebben dan stuur ik je wel een pb.

    Reageer

    • sakeboele
      Newbie
      • 14-12-2007
      • 2
      • Doezum

      #3
      Eemssshaven

      Dag Antoinette

      Bedankt voor je snelle antwoord, alleen is het niet wat ik zoek
      Ik heb het hier over de Eemshaven (in Groningen) ipv eemhaven.
      Maar toch bedankt.
      Hoop dat iemand anders nog iets weet.

      Groeten Sake

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        Oke dan, zat denk ik nog met mijn hoofd bij de vissessie van vandaag

        Reageer

        • thehose
          seasoned
          • 04-07-2008
          • 5
          • Hoogezand

          #5
          sorry sorry

          Reageer

          • thehose
            seasoned
            • 04-07-2008
            • 5
            • Hoogezand

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sakeboele
            Dag iedereen

            Onlangs zag ik in een visblad dat in de Eemhaven in de winter goed op gul gevist kan worden. Nu ben ik van plan om morgen misschien een poging te wagen. Ik kan echter helaas weinig op internet erover vinden. Kan iemand bevestigen dat er inderdaad goed gevist kan worden rond deze tijd van het jaar, verder misschien tips over de juiste stek. En als laatste en belangrijkste vraag, kun je in de regio van de eemshaven (delfzijl) ook ergens zeepieren/zagers kopen? Zoniet, is er een goed alternatief?
            Bij voorbaat dank.

            Met vriendelijke groet,

            Sake Boele
            Eerste keer maak je zelf een foutje..geeft nix hoor

            Maar als wat meer weet! Ik houd me aanbevolen kun je me dan een pb sturen.

            Reageer

            • henderik
              Newbie
              • 07-10-2009
              • 41
              • groningen

              #7
              Eemshaven.

              Hallo Sake.
              Wat de Eemshaven betreft daar is het in de winter inderdaad goed met Gul,Wijting,bot en Spiering<hele dikke trouwens>.
              Ik vis daar zelf ook altijd.....en het is een eldorado voor de zeevisser.
              Want het Noorden is niet zo bekend in het algemeen wat zeevissen betreft.
              Dus heb je het hele rijk alleen,wat wil een mens nog meer?
              Gr.Henderik.

              Reageer

              • Harolddick
                zeevisser
                • 11-09-2008
                • 42
                • Burgum

                #8
                Henderik,

                Toch leuk dat je even in 't algemeen het noorden aanhaalt.
                Ik woon zelf ook in het noorden en het leek mij wel eens leuk om ook eens een andere locatie te bevissen.
                Vaak ga ik richting Noord-Holland waar ik dan meestal op de Noordpier bij Wijk aan Zee terecht kom vanwege de prettige plek, namelijk al een kleine kilometer de zee in (zo ver kan ik niet gooien) en een redelijke kans op enkele tot meerdere vissen.

                Qua rijafstand maakt het mij niet zo veel uit. Wat wel een probleem kan worden is de aanschasf van aas.
                Rijdende vanuit Friesland kom ik bij mijn weten geen verkoopadres voor zeeaas tegen.
                Dus eigenlijk heb ik dezelfde vraag als Sake Boele namelijk wie weet (in de route???) vanaf Groningen (stad) naar Delfzijl een verkoopadres voor zeeaas?

                Daarnaast zou ik graag weten waar je kunt gaan staan in de haven. Coördinaten (via bv Google maps) zijn daarbij welkom.

                Met vriendelijke groet,
                Harolddick

                Reageer

                • maarten197
                  Allround prutser
                  • 21-01-2009
                  • 98
                  • assen

                  #9
                  Hallo, ik heb een andtwoord op je vraag, Delfzijl petsplace daar verkopen ze zeeaas.
                  Alleen spieringen van 2 a 3 cm of stukjes hollandse pijl inktvis werken ook als de beste. Kijk es op google op oterdummerpier ligt tussen delfzijl en termunterzijl in, daar loop je kans op minder lijn breuken. gr Maarten
                  Als jullie me missen, ben ik vissen:

                  Reageer

                  • henderik
                    Newbie
                    • 07-10-2009
                    • 41
                    • groningen

                    #10
                    Pets place verkoopt geen pieren meer,de pierensteker is er mee gestopt wegens ziekte.
                    Maar ik kreeg laatst een goede tip van iemand.
                    Je kan zagers bestellen bij een hengelsportwinkelier die per kilo 35 euro kosten,je kan deze zagers heel goed in het leven houden door middel van een waterbak met zeewater en een zuurstofpompje.Zo houd je ze maandenlang in het leven en heb je altijd voorraad.
                    Gr.Henderik.

                    Reageer

                    • Harolddick
                      zeevisser
                      • 11-09-2008
                      • 42
                      • Burgum

                      #11
                      @Maarten197,
                      Dank voor je tip wat de stek aangaat.
                      Zal het binnenkort eens opzoeken op internet.

                      @Henderik,
                      Moet ik even onthouden.
                      Dat met het zeewater is wel leuk maar waarschijnlijk in de praktijk niet zo handig wanneer je wat verder van zee woont.
                      Moet ook weer een pompje worden aangeschaft.
                      Maar misschien wel de moeite waard.
                      Dank voor de tip.


                      Grtz. Harolddick

                      Reageer

                      • johandelange
                        Newbie
                        • 01-08-2010
                        • 1
                        • vroomshoop

                        #12
                        eems

                        beste Hendrik kan je me wat meer vertellen over het vissen in de eems omgeving delfzijl ben wel eens aan het werk geweest op de handels kade en zag ze daar vissen van af een strekdam. en heb wel eens wat gelezen over de otemerpier. maar weet er verder niets over ken jij meerdere visplekken? en waar kan ik zeepieren (aas) kopen bvd groetjes Johan

                        Reageer

                        • vento95
                          Newbie
                          • 01-05-2009
                          • 9
                          • emmen

                          #13
                          Hoi sake je kunt nu ook online zeepieren bestellen ,kijk op maarktplaats onder zeeaas.
                          Dit is een mooie uitkomst voor de noordelingen.

                          MvG
                          Vento95

                          Reageer

                          • Sjaddi
                            Newbie
                            • 01-04-2011
                            • 1
                            • Stedum

                            #14
                            Eeemshaven

                            Hi
                            Momenteel is de Eemshaven zeer moeilijk gangbare. Het is mogelijk om langs de noordelijkekant te komen via de weg naar de borkumerlijn, maar de zuidelijkkant betekent minsten twee kilometer lopen rondom de (in aanbouw) kolen centrales.

                            Vissen van de noordelijke kant betekent, japanse oesterbanken en veel rotsen. De kanal is ook uitgebaggerd tot 12meter, maar dit betekent dat het zeer moeilijk is te vissen. Zelfs met loodlifters heb ik vele paternosters en lood verloren

                            In de wijde omgeving zijn Piertjes en zagers zijn alleen op bestelling to koop, maar die kosten veel en lever weinig op. je kunt volgens de vis winkel in Uithuizen ook zelf piertjes stekken rond noorderpolderzijl, maar het is zwaar werk en voor een uur stekken heb je misschien 20 te pakken


                            Gebruik live.getij.nl voor actuele informatie over de getij (het is handig)

                            Ik heb er wel platvis gevangen en sommigen hebben het over geep in de zomer. Af en toe zijn spiering rotsbaars en gul te vangen maar zeer sporadische. misschien door de industrialisatie overspoelde oever is er weinig te vangen.


                            Trouwens ik heb ook bij de toegang tot delfzijl haven geprobeerd. Aan de Termuntenkant is het echt niet te vissen en aan de Delfzijlsterkant is het ook kilometers lopen. Deze maand zal ik lauwersoog proberen.

                            Is dit wat je wilt weten?

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎