dobberbouw; inline pennen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #31
    Het artikel waar ik op doel is uit de beet van December en heet :

    Ondiep stadsfeederen van Paul Oosthoek.

    Ik heb geprobeerd om via Beet contact op te nemen mey de auteur maar dat is helaas niet gelukt tot nu toe.
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
      Was eerder grappig bedoeld (zie )

      Ik zie het eigenlijk ook niet zitten, de inline pennen voor zeer secure visserij met dunne antenne, dat beïnvloedt volgens mij de uitloding.

      Otherwise, mijn excuses als ik in het ongelijk gesteld word. Dan meng ik me maar niet meer in de discussie, want ik weet er (te) weinig van.
      Hey Jan,

      Toch gewoon mee blijven doen met discusiëren, hoor?! Soms krijg je als dobberbouwer uit onverwachte hoek dingen te horen waar je zelf nog niet zo één, twee drie aan gedacht hebt. Jouw mening telt dus wel degelijk mee!
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • martinwinschoten
        ONVOORSTELBAAR
        • 17-02-2008
        • 798
        • Winschoten

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
        Was eerder grappig bedoeld (zie )

        Ik zie het eigenlijk ook niet zitten, de inline pennen voor zeer secure visserij met dunne antenne, dat beïnvloedt volgens mij de uitloding.

        Otherwise, mijn excuses als ik in het ongelijk gesteld word. Dan meng ik me maar niet meer in de discussie, want ik weet er (te) weinig van.

        Jan,

        Wij vissen hier(in Winschoten en omgeving) allemaal met inliners.
        De gewichten varieren van 0.30 tot 3 gram.

        De pennen met de lagere gewichten hebben ook dunne bovenantenne.

        Wij vissen al jaren, en met veel plezier, met deze pennen.
        Team Bobs hengelsport Prinz Royal

        Team Attrafish Nederland

        Reageer

        • Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

          #34
          Dag Martin,

          Van welk type/merk zijn die pennen waarmee jullie vissen, of zijn er bij jullie ook van die "handige harry's" die ze zelf maken?
          Groet'n,

          Ronald


          ><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

          Reageer

          • martinwinschoten
            ONVOORSTELBAAR
            • 17-02-2008
            • 798
            • Winschoten

            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Roha
            Dag Martin,

            Van welk type/merk zijn die pennen waarmee jullie vissen, of zijn er bij jullie ook van die "handige harry's" die ze zelf maken?

            Ronald,

            Ja wij hebben hier ook zo'n handige Harry.
            Hij maakt echt super pennen!!!!
            Het zijn allemaal inliners. De antenne loopt dwars door het drijflichaam.
            Momenteel maakt hij ze ook met verwisselbare bovenantenne.
            Het stukje antenne(waarover je de bovenantenne schuift) dat uit het drijflichaam steekt, is langer dan bij alle andere modellen die er op de markt zijn. Daardoor zul je je bovenantenne niet verliezen, zoals dat bij sommige pennen het geval is.
            Team Bobs hengelsport Prinz Royal

            Team Attrafish Nederland

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #36
              Ik heb verschillende series Faps-dobbertjes, super dobbers, maar inderdaad wil je de bovenantenne nog wel eens verliezen. Dit kun je echter voorkomen door je lijn, i.p.v. alleen door het oogje, ook door een stukje silicone (of ander soort slangetje, ik gebruik gewoon een stukje electriciteitsslang) te halen en dit op je bovenantenne te schuiven. Bijkomend voordeel is dat je (ook nog)een betere controle hebt over je dobber m.b.t. 'liften', 'driften', 'blokken' en ander trucjes....

              Zelf gebruik ik geen inline dobbers, hoe minder poespas hoe beter, 'keep it simple', zal ik maar zeggen. Ter voorkoming van het insnijden van de dobber door de lijn, zet ik het stukje silicone onder het dobberlichaam op mijn onderantenne gewoon een stukje lager... Ik heb nog nooit problemen gehad, maar eerlijk is eerlijk, een dobber is voor mij een gebruiksvoorwerp, als ie kapot is gaat is zonder wroeging en in een slinger de vuilnisbak in....
              groet,
              Eduard

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎