Welke type's Geer Wedstrijdpennen gebruiken jullie?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #31
    Wij hadden vroeger Rotterdammers,kraal pennen,wonderpennen En er waren tegelaarsdobbers ,maar die wij hier te pakken kregen waren zulke lompe dingen van zo'n 3 a 4 gr Dus toen heb ik besloten om ze zelf tegaan maken De eerste maakte ik van kurk en later kreeg ik balsa te pakken en nog weer later het merg van de jaarscheuten van de vlierboom En dan draaide ik uit de hand en streefde ik naar gewichtjes van 0,2 tot 0,5 En dat lukte best ,maar op een gegeven moment kreeg ik het er zo druk mee ,dat ik maar ben gestopt Maar als ik nu de verhalen weer lees in het forum begint het weer te kriebelen En ja met zelfbouw je maakt het zo als jij het wil En vissers zijn zulke eigenzinnige mensen ,het is niet snel goed genoeg ,dus kan je ze maar beter zelf maken Het grote voordeel is je bent van niemand afhankelijk En het is een hobby in een hobby
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      #32
      topic verplaatst

      Reageer

      • brielsemaasliefhebber
        vis gek
        • 06-06-2006
        • 1231
        • Brielle

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
        liever een duurdere dobber die goed is, dan een krot die na twee keer schuiven lek is.
        dat laatste overkomt mij redelijk vaak
        Ja dat heb je met jvs dobbers
        GROETEN VAN EEN VIS GEK

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #34
          nou ik zat het nog even om te rekenen naar mijn ouwe guldens en dan kom ik op 9,35 gulden je bent toch niet bepleurd zeker zoveel heb ik nog nooit voor een dobber betaald.
          iedereen kan wel zeggen duurder is beter maar je kan ook met je oogkleppen achter de rest aan hollen.
          tuurlijk zit er kwaliteit verschil in maar de volledige wereld top vist niet met geerpennen toch zeker.

          en engeland word zonder geer ook wereld kampioen

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #35
            Ik heb vandaag en de maas en de spuiliefhebber gesproken En vooral over de Geer pennen ik had eerst nog iets zo van het zijn toch wel erg mooie pennen maar ja als je over de prijs gaat praten ,vind ik het ook wel erg veel geld maar het is een afweging die je maakt en je hebt het er voor over,of niet Maar om alle andere pennen nou af tebranden dat gaat mij toch wel een beetje te ver
            Ik vis in de winter met colmic pennen gewoon zonder problemen pennentjes van 1,75 perfect
            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              #36
              Met elke dobber, hengel, vislijn, etc... is wel een visje te vangen. Net als dat elk merk auto je van A naar B brengt. Toch is er in deze consumptiemaatschappij onnoemelijk veel keuze alleen al in 't aantal hengelsport- c/q automerken.

              De een laat zich vervoeren in een middenklasser, terwijl een ander alleen maar genoegen neemt met een topbolide die naar eigen wensen is uitgebouwd met allerlei assecoires. Het is maar net wat je wilt.

              Vissers zijn soms net mensen: De een is tevreden met wat de doorsneehandel biedt terwijl de ander alleen maar 't beste van 't beste aanschaft en pennen laat bouwen die precies aan zijn wensen en inzicht voldoen.

              Bijna 10 oude nederlandse guldens voor 1 dobber klinkt inderdaad absurd, totdat je je bedenkt dat die Geer zijn (uur)loon ook moet verdienen en dit dus in de prijs van zijn produkt laat uitkomen.
              Een mooie wedstrijdpen bouwen is zeer arbeidsintensief en is een secuur en tijdrovend handwerk.
              Ik heb ooit eens met een stopwatch de tijd opgenomen over het maken van 10 pennen; 230 minuten totaal, oftewel 23 minuten per pen!!
              Voor mij is 't hobbymatig werk, maar als je er een gemiddeld uurloon op loslaat, valt die 10 gulden per pen nog reuze mee!!
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #37
                Ronald ik ben het helemaal met je eens ,voor wat betreft de zelfbouw
                Het is geen productie werk ,en je hoeft er je boterham niet mee te verdienen
                Zo iets ga je beginnen en je weet niet waar het eindigt ,maar het verhaal is ,je vind dat knutselen aan die stukjes balsa ontzettend leuk of dat het maken van zo,n dobber nou een half of een heel uur kost ,het zal je een zorg zijn Het gaat om het resultaat En als je collega vissers vol bewondering in je tuigen doos staan te kijken ,dan heb jij je doel bereikt Maar je kunt nooit zien hoelang er over ,is nagedacht gedraaid geschuurt gelakt hoe krijg ik dat ding nou weer water dicht ,en hoeveel eindige er in de prullebak Op een gegeven moment komt het resultaat ,en dan zul je het in kwaliteit zeker winnen van de fabrieks pennen Maar in snelheid zijn ze je de baas ,dat moet ook wel want het is hun boterham Willen ze dan ook jou kwaliteit leveren ,zullen ze terug moeten in snelheid ,en ja daar hangt een prijs kaartje aan ,en dat is vrij normaal We leven in een vrij land als je het wilt en kan betalen ,dan koop je mooie pennen En als dat niet kan er is nog keus voldoende in de lagere tarieven Ik heb ook wel eens het idee dat er heel veel pennen worden gekocht ,om het leuke kleurtje Ik vind het erg leuk al die zelf bouw op het forum ,lekker doorgaan
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • brielsemaasliefhebber
                  vis gek
                  • 06-06-2006
                  • 1231
                  • Brielle

                  #38
                  [quote=Roha]

                  Vissers zijn soms net mensen: De een is tevreden met wat de doorsneehandel biedt terwijl de ander alleen maar 't beste van 't beste aanschaft en pennen laat bouwen die precies aan zijn wensen en inzicht voldoen.

                  quote]


                  Hoi roha

                  Die geer pennen zijn toch ook standaard pennen,teminste ze staan al afgebeeld op de site van hem.Dus als je een dobber naar eigen wensen wilt zal je hem toch echt zelf moeten gaan maken.Ik geloof ook niet dat je meer vangt met een dobber van 1,70 of 4,25 euro.En wat die doorsnee handel betreft er zijn een hoop goede dobbers te koop.En ook nog betaalbaar.
                  GROETEN VAN EEN VIS GEK

                  Reageer

                  • Roha
                    pennenbouwer
                    • 18-04-2005
                    • 1175
                    • Nijverdal

                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber

                    Hoi roha

                    Die geer pennen zijn toch ook standaard pennen,teminste ze staan al afgebeeld op de site van hem.Dus als je een dobber naar eigen wensen wilt zal je hem toch echt zelf moeten gaan maken.Ik geloof ook niet dat je meer vangt met een dobber van 1,70 of 4,25 euro.En wat die doorsnee handel betreft er zijn een hoop goede dobbers te koop.En ook nog betaalbaar.
                    Hij heeft inderdaad een aantal types kant en klaar liggen, maar zou het voor die Geer een probleem zijn als jij je persoonlijke wensen v.w.b. pennen aan hem kenbaar maakt? Het zou voor mij juist een uitdaging zijn om afwijkende modellen te bouwen dan alleen dat massawerk.
                    Voor het prijsverschil in pennen kan ik alleen maar verwijzen naar wat ik eerder in deze topic heb geschreven:

                    De één rijdt rond in een Hyundai de ander in een Mercedes sportcoupé.
                    Beiden brengen je van A naar B. ( héé, dat rijmt! )
                    Groet'n,

                    Ronald


                    ><((('<><((('<><((('>
                    www.dobberbouw.nl

                    Reageer

                    • brielsemaasliefhebber
                      vis gek
                      • 06-06-2006
                      • 1231
                      • Brielle

                      #40
                      Nou dan zijn we er.Iedereen heeft natuurlijk een eigen iedee over een dobber.Ik denk er maar zo over als de dobber maar onder gaat dan is het goed.En is hij na een wedstrijd vissen en een bijv:20 kilo verder kapot dan pakken we weer een ander en heeft hij zijn werk weer gedaan.Dus ik hou het maar bij de goedkopere versie.
                      GROETEN VAN EEN VIS GEK

                      Reageer

                      • cfm
                        Quidquid discis, tibi dis
                        • 12-04-2006
                        • 94
                        • Spijkenisse

                        #41
                        Ik heb ze vorig jaar besteld, 3 soorten, weet niet meer welke nummers. Vond er niets bijzonders aan, en inmiddels opgeborgen bij de andere dobbers die ik nooit gebruik. Ik blijf toch bij Colmic en Drennan, al moet ik zeggen dat Rive ook steeds mooiere pennen op de markt brengt. En ze zijn nog betaalbaar ook.
                        Succes
                        Vissen zit in mijn bloed !!

                        Vaste hengel = Maver M3
                        Dobbers = Colmic en Drennan
                        Feeder = Shimano en Tri Cast
                        Voer = Champion Feed

                        Reageer

                        • † John van der Zee
                          [In Memoriam]
                          • 16-11-2005
                          • 1761
                          • in zuidholland in een mooi visgebied

                          #42
                          hallo cfm

                          als je ze niet wil gebruiken kan je ze altijd aan mij doneren die dobbers
                          wil ze wel uitproberen hoor
                          Vissen is ontspannend.
                          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                          Met Vriendelijke Visgroeten



                          vaste stokvisser????????

                          Reageer

                          • † John van der Zee
                            [In Memoriam]
                            • 16-11-2005
                            • 1761
                            • in zuidholland in een mooi visgebied

                            #43
                            hahaha weinig animo voor mijn voorstel
                            Vissen is ontspannend.
                            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                            Met Vriendelijke Visgroeten



                            vaste stokvisser????????

                            Reageer

                            • Foxdonut
                              I have a bream!
                              • 09-04-2010
                              • 1237
                              • Gro

                              #44
                              Vissen er nog mensen met Geers pennen? Ik hoor er weinig meer van. Ik zie tegenwoordig ook heel veel deze van Jo Adriolo voorbijkomen (blauwe dobbers), herkomst onbekend..
                              Groet,

                              Foxdonut


                              www.wedstrijdvisser.com

                              Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                              Reageer

                              • Roha
                                pennenbouwer
                                • 18-04-2005
                                • 1175
                                • Nijverdal

                                #45
                                @ Foxdonut,

                                Hoi Michiel! Je PB box zit vol dus algemene info over die blauwe dobbertjes van Jo adriolo zal ik hier maar plaatsen;

                                Marcel Smeets maakt deze pennen. Hij levert ze aan Jo maar ook aan John Kooij hengelsport. http://johnkooijhengelsport.nl/nieuws.php?id=49
                                Marcel ken ik goed omdat we veel informatie uitwisselen over de dobberbouw. Hij koopt de Rohacell van me en maakt daar dan ook prima pennen van.
                                Groet'n,

                                Ronald


                                ><((('<><((('<><((('>
                                www.dobberbouw.nl

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎