welke feederhengel kopen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Alter Ego
    Newbie
    • 22-06-2006
    • 37
    • Heusden-Zolder

    welke feederhengel kopen?

    Hallo allemaal,

    Mijn eerste post op dit forum, en al direct een vraag...

    Ik ben op zoek naar een goede feeder, aangezien ik al jaren niet meer met de feeder/winckle picker vis heb ik echt geen idee meer wat de laatste nieuwe evoluties zijn. (Enkel nog met de vast stok gevist).

    Ik ga deze feeder gebruiken op verschillende waters en hier zit het probleem. Eén van deze waters is het Albertkanaal (omgeving Hasselt ongeveer), maar ik ga even goed op grote meren vissen (Schulensmeer, Paalse plas...).

    De vis afstanden varieëren ongeveer van 20 meter tot 50-60 meter, dit zal niet het grootste probleem vormen, eerder de keuze van light/medium of heavy feeder. Op het Albertkanaal kan het door de week nu eenmaal hard stromen en zijn dus zware korven nodig, op de andere waters is stroming geen groot probleem.


    Kan iemand mij nu eens goede raad geven, volstaat een medium feeder of ben ik verplicht om een heavy feeder te kopen?

    Voor mij is het voornaamste dat ik plezier heb in het vissen dus ik zou liever niet met te zwaar materiaal aan de gang gaan omdat dat nu eenmaal minder fijn vist (drillen is en blijft fijner op ligt materiaal...)



    Een tweede vraag: welke molen kan ik best nemen voor het feederwerk, mijn voorkeur heeft altijd uitgegaan naar Shimano aangezien ik daar nooit problemen mee gehad heb...

    Liefst een molen met meerdere spoelen aangezien ik waarschijnlijk zowel nylon als gevlochten draad ga gebruiken.


    Budget voor dit samen ligt op ongeveer 500 € en de winkel waar ik ga heeft Shimano en Tri cast op voorraad (Lemmens te Dienst http://users.telenet.be/goudvisje/5dolle.htm)


    Bedankt alvast voor de feedback

    mvg
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Antares BX heavy feeder 3.96 meter + shimano twinpower 5000FB. Dit is naar mijn mening de mooiste set die je voor dit geld kunt aanschaffen. Er staat wel heavy op de feeder maar hij is meer medium dan heavy. Twinpower molens hoef ik niks over te zeggen, die zijn zeer degelijk.

    Groeten,
    Dennis
    Carpe Diem

    Reageer

    • Master
      Voerboer
      • 26-02-2007
      • 1148
      • Zoetermeer

      #3
      Ieder merk heeft zijn eigen eigenschappen. Door elkaar geslagen heb je medium, heavy en extra heavy. Voor het algemeen gebruik zoals jij dat schetst is een heavy wel op zijn plaats. Per slot ligt de gevoeligheid van aanbeten niet zozeer in de blank, maar veel meer in de top. Het op afstand wegzetten van zwaardere korven (60 meter en stromende wateren) is wel een zaak van de blank. Vandaar die heavy.

      We zijn natuurlijk allemaal weg van Shimano molens (en terecht, ik heb ze ook), maar vergeet niet dat er al molens op de markt liggen die net zo goed zijn, maar voor veel minder geld. Neem de Pflueger 4500, of de SKP Mach 3 4500 met 3 extra spoelen. Een Europees nationaal team bijvoorbeeld heeft voor die laatste gekozen.

      Voor die 500 euro heb je dan snel de mogelijkheid om 2 goede sets te nemen, bijvoorbeeld een medium EN een heavy. Dan kan je gelijk meer kanten op. Als ik Peter van der Willik(Shakespeare) hoor over zijn nieuwe Superteam hengels heb je zeker 2 goede sets voor dat geld.
      Theo de Kreij.
      www.natuurzorg.eu

      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

      Reageer

      • Harpie
        Specimen Hunter
        • 13-02-2003
        • 1009
        • Emmen

        #4
        Ik zou de Dutch Master feederhengels van Preston ook niet vergeten.
        Deze heeft een hele mooie en goede serie.

        Gr,
        Harpie
        https://www.prestonfishing.nl/

        Reageer

        • Jan Broess
          Specimen Hunter
          • 21-09-2003
          • 1131
          • Nieuwegein

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
          Ik zou de Dutch Master feederhengels van Preston ook niet vergeten.
          Deze heeft een hele mooie en goede serie.

          Gr,
          Harpie

          Ben ik volmondig mee eens, Harp. De Dutch Masters zijn fantastisch.
          Ik ben van plan de hele serie in mijn bezit te nemen in de loop van het jaar.

          Maar het gaat erom dat Alter Ego plezier heeft aan vissen. De hengel moet je gewoon lekker in de hand liggen. Dat verschilt echter per persoon.
          Succes met je zoektocht naar de ware feederhengel
          Greetz,
          Jan Broess

          www.devaartposcar.nl

          Reageer

          • RenéTom
            Frequent aanwezig
            • 10-10-2007
            • 121
            • Kerkrade

            #6
            Ik heb van "Spro"de dynoforce MH en mij bevalt hij, daar bij heb ik de " Balzer" Fullmetaljacket SP 740 . Zou als ik jou was zoeken op internet wat jij zelf wil en kijken naar de prijs wat je wil besteden. voor mijn set heb ik nog geen 140 Euro betaald. Dus............ eerst wat rond neuzen en in de winkels voelen hoe hij is, qa afwerking of zo. Zoveel bakkers, zoveel brood.
            " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

            Reageer

            • Deemes
              Met enige kennis...
              • 06-09-2005
              • 335
              • Retie

              #7
              Alter Ego,

              je hebt mail,


              Dirk
              \'k Pak \'m \'beet\'!

              Reageer

              • Dennis Benton
                Komt net kijken
                • 28-11-2007
                • 69
                • Sittard (Limburg)

                #8
                beste alter ego

                Ik heb onlangs een nieuwe feeder gekocht namelijk
                "ultimate all england 12'6 heavy feeder"
                het is een prima stok ik heb er nog geen echt zware korven mee gegooid tot nu toe max 90 á 95 gram tot een afstand van circa 70 meter.
                Ik heb hem op de kop weten te tikken bij "De stek" in Eindhoven nieuw prijs was 125 euro maar kreeg er 30% korting dus voor nog geen 85 euro.

                Dus voor dat budget wat je hebt kan je bijvoorbeeld een extra stok nemen of een lichtere

                o ja voordat ik het vergeet sommige shimano molens hebben ook 30% korting dus zeker de moeite waard om even langs te gaan.

                groeten en succes,

                Dennis
                Fishermen never die, they just smell that way

                Reageer

                • RenéTom
                  Frequent aanwezig
                  • 10-10-2007
                  • 121
                  • Kerkrade

                  #9
                  Ik heb je gevonden Dennis.
                  " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                  Reageer

                  • feeder1965
                    loves fishing
                    • 25-02-2007
                    • 217
                    • bassevelde ovl

                    #10
                    set

                    hallo
                    hengel tri cast 3500 of 4000 legend
                    molen shimano stradic 5000 of 6000
                    twin power 5000 of 6000
                    de 3500 hengel met een 5000 van shimano ligt wel prettiger in de hand
                    en vist gewoon handiger
                    of een preston dutch master met één van die shimano's
                    met z'on combinatie zit je voor jaaaaaaaaaaren goed
                    en beter één maal geld uitgeven dat je metteen je zin hebt dan een paar keer
                    te veranderen en uiteindelijk ben je dan ook een hoop geld kwijt
                    groeten tony
                    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

                    Reageer

                    • janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Benton
                      beste alter ego

                      Ik heb onlangs een nieuwe feeder gekocht namelijk
                      "ultimate all england 12'6 heavy feeder"
                      het is een prima stok ik heb er nog geen echt zware korven mee gegooid tot nu toe max 90 á 95 gram tot een afstand van circa 70 meter.
                      Ik heb hem op de kop weten te tikken bij "De stek" in Eindhoven nieuw prijs was 125 euro maar kreeg er 30% korting dus voor nog geen 85 euro.

                      Dus voor dat budget wat je hebt kan je bijvoorbeeld een extra stok nemen of een lichtere

                      o ja voordat ik het vergeet sommige shimano molens hebben ook 30% korting dus zeker de moeite waard om even langs te gaan.

                      groeten en succes,

                      Dennis
                      Dus je gaat dus voor de prijs ,en als dat dan maar niet te duur is of veel korting ,dan zal de hengel je een worst wezen.
                      Groeten van Jan de visser

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        je kan wel vragen wat is een goede hengel puur als je naar de kwaliteit kijkt maar toch wil dat niet zeggen dat jij er jaren fijn mee vist.

                        een hengel moet je liggen en dan gaat hij steeds meer naar je handen staan en word het een verleng stuk van jezelf.

                        en die niet zo fijne hengel word dat nooit.

                        Reageer

                        • Alter Ego
                          Newbie
                          • 22-06-2006
                          • 37
                          • Heusden-Zolder

                          #13
                          Bedankt alvast voor alle reacties,

                          Uit de reacties die ik tot nu toe gehad heb kan ik afleiden dat ik eerder een medium of heavy feeder kan kiezen, zoals meerdere mensen zeggen is dit iets dat men zelf moet voelen als men de feeder vast heeft... dit ga ik volgende zondag dan ook uitgebreid doen...


                          Zoals spuiliefhebber het zegt, een hengel moet een verlengstuk zijn van jezelf.

                          Ik weet alvast dat ik liever met lichter materiaal vis en met een "soepele" hengel... dus mijn keuze zal zich eerder richten op een degelijke medium feeder.
                          Ook kijk ik niet in de eerste plaats naar de prijs maar eerder naar de kwaliteit, ik heb geen zin om elke 2 jaar een nieuwe feeder te moeten kopen (ken men eigen, ben niet zacht met men materiaal).



                          Kan iemand mij een gebruikservaring geven voor volgende feeder, Trophy Euro 'Medium' feeder 2-Tip 12'/6'', Ik heb een aanbieding gekregen voor deze over te nemen van iemand. Is dit een ouder model want ik kom dit niet direct tegen op het forum. Ook lees ik veel over de vervang tips die moeilijk te vinden zijn.. geld dit ook voor dit model??

                          mvg

                          Reageer

                          • feeder1965
                            loves fishing
                            • 25-02-2007
                            • 217
                            • bassevelde ovl

                            #14
                            hallo
                            zeker doen het zijn prima hengels
                            en de toppen zijn overal te verkrijgen waar er elite winkels zijn
                            of zelf (laten)maken
                            lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

                            Reageer

                            • janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

                              #15
                              De aanschaf van een feeder hengel hangt ook voor een groot gedeelte af ,in welke wateren je er mee gaat vissen ,ik bedoel op de Waal heb je een iets andere feeder nodig als in het Albert kanaal Ga je naar het a,r kanaal heb je weer wat anders nodig,dus als je weet waar je allemaal wilt gaan vissen schaf dan een feeder aan die er enigszins op aansluit,nou gaat dat meestal niet lukken ,dus zal je er toch een paar moeten hebben met verschillende mogelijk heden ,nee het is allemaal nog niet zo eenvoudig .succes.
                              Groeten van Jan de visser

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎