welke feederhengel kopen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • leoj
    Wordt moeilijk !!!!
    • 10-04-2002
    • 53
    • Leidschendam

    #16
    Voor een (opnieuw) beginnende Feedervisser lijkt het kopen van een Feeder een makkelijke zaak. In de winkel test je uit de hand een aantal hengels, degene die het lekkers aanvoelt besluit je te kopen. Helemaal blij kom je aan te waterkant, maar wat blijkt, na een aantal worpen vindt je de hengel eigenlijk tegenvallen, sterker nog, je hebt spijt. Ga eens kijken aan de waterkant als daar wordt gevist met een feederhengel, en vraag eens naar de ervaringen van de persoon, en vraag eens of je een paar keer mee mag werpen. Uit ervaring kan ik je wel meegeven dat inderdaad de Preston Dutchmaster serie hele mooie hengels heeft, maar ook hier moet je oppassen dat je niet een te lichte hengel neemt. Ik weet even niet de maat aanduidingen, maar de op een na zwaarste is voor jouw visserij een perfecte hengel. Succes

    Leo
    Beter één hengel in je hand dan tien in de schuur van je buurman.

    Reageer

    • Alter Ego
      Newbie
      • 22-06-2006
      • 37
      • Heusden-Zolder

      #17
      Hallo,

      Hier ben ik met mijn bevindingen..

      Ik heb enkele tricast, preston en shimano feeders in de hand gehad.

      De preston Dutch Master 13"8 vond ik kwalitatief heel goed, maar deze is blijkbaar eerder gericht om afstand vissen en voelde veel te zwaar aan naar mijn mening.

      Van Shimano hadden ze enkel de beast master, deze vond ik minder. Op zich een mooi afgewerkte stok maar opnieuw veel te zwaar kwa stok op zich...

      Van Tricast heb ik de Legend 3000 en 2 verschillende Trophy Clubmans vast gehad, de Trophy Clubmans waren mooi, maar tov de Legend was dit een enorm verschil.

      De legend 3000 op zich vond ik te licht voor het geen ik van plan ben dus heb ik de 3500 en 4000 besteld, de winkel zei ook dat ze de triune nog konden krijgen en ze gingen deze mee laten afkomen. Van zodra ze er zijn zal ik zien welke mij het beste ligt


      Kwa molen heb ik besloten om een Shimano Stradic FB te kopen, welk grote zie ik wel als de hengel in handen heb zodat de molen daarop afgestemd is.


      Voor de rest heb ik nog enkele feeders van andere merken bekeken maar vond er niets speciaals tussen, enkel een Bobb Nudd Browning super feeder vond ik kwalitatief goed, maar deze was naar mijn mening te zwaar.


      Nu is het dus wachten tot de feeders binnen zijn....


      mvg

      Reageer

      • milo
        Newbie
        • 28-01-2008
        • 8
        • voorschoten

        #18
        Als je maar geen trent feeder koopt want die wil ik!

        Reageer

        • Arron
          Frequent aanwezig
          • 26-02-2004
          • 185
          • Brass

          #19
          kan binnen kort de feeders van Preston eens testen, maar spijtig heb je de keuze al gemaakt . je zegt dat je niet zacht bent met je spullen dan zul je toch moeten oppassen met je Tri cast hoor zijn hele goede stokken heb ze ook willen kopen maar wat mij heeft tegen gehouden is , als je stukken hebt dat je wel eens een jaar kunt wachten voor hij hersteld is. ( misschien is het nu wel veranderd)
          ik wens je in ieder geval veel fun met je aankopen .
          alle begin is moeilijk

          Reageer

          • Alter Ego
            Newbie
            • 22-06-2006
            • 37
            • Heusden-Zolder

            #20
            De winkel waar ik de feeder koop heeft de topjes altijd op stok, dus dat is geen probleem. En dat is ook het enige da ik zie kapot gaan.

            Ik zeg wel dat ik niet zacht ben met mijn spullen, dan bedoel ik dat het tijdens het vissen zijn werk moet doen zonder dat ik er op moet letten dat ik voorzichtig ben. Voor en na het vissen ben ik natuurlijk wel voorzichtig met mijn materiaal. Dat is naar mijn mening toch nog een verschil


            De Dutch Master vond ik gewoon overdreven zwaar voor hetgeen ik voor ogen heb, de ander reeksen waren niet in stock op dit moment. Maar ik vond de prijs van Tri-Cast stukken beter als Preston.

            Bij preston krijgt ge 2-3 topjes, bij de Legend 3500/4000 zijn er dat 5 en het voorste stuk krijgt ge dubbel (voor de oversteek en insteek). Hierdoor hebt ge met 1 feeder echt een verschillende actie naargelang de top die gebruikt wordt.

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #21
              Ik vind eigenlijk alle hengels die genoemd worden niet verkeerd,maar alles hangt af van het water waar je de betreffende feeder wilt gaan inzetten .daarom heb ik moeite met je vraag welke feeder!!
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • electra
                Joeri
                • 27-11-2007
                • 99
                • boutersem

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door leoj
                Voor een (opnieuw) beginnende Feedervisser lijkt het kopen van een Feeder een makkelijke zaak. In de winkel test je uit de hand een aantal hengels, degene die het lekkers aanvoelt besluit je te kopen. Helemaal blij kom je aan te waterkant, maar wat blijkt, na een aantal worpen vindt je de hengel eigenlijk tegenvallen, sterker nog, je hebt spijt. Ga eens kijken aan de waterkant als daar wordt gevist met een feederhengel, en vraag eens naar de ervaringen van de persoon, en vraag eens of je een paar keer mee mag werpen.
                Leo
                Zou ik zeker doen. Ik had ook eentje gekocht die "goed in de hand licht". Eens gevoeld aan het topje. Goede hengel dacht ik. Helaas. Neem je tijd en vraag eens rond. Fijne tip Leo (te laat voor mij)

                Reageer

                • Alter Ego
                  Newbie
                  • 22-06-2006
                  • 37
                  • Heusden-Zolder

                  #23
                  Tijd heb ik nog, want de levertijd ging ongeveer een maand zijn

                  Reageer

                  • misser
                    cuore sportivo
                    • 06-04-2007
                    • 317
                    • ijsselmuiden/kampen

                    #24
                    Als je dan toch nog ff de tijd hebt probeer dan de speedmaster van Shimano
                    eens , of de arca serie

                    Reageer

                    • Jan Broess
                      Specimen Hunter
                      • 21-09-2003
                      • 1131
                      • Nieuwegein

                      #25
                      Al 's gekeken naar de nieuwe Preston Dutch Master van 3.54 meter (ca. 12ft)? Die lijkt me helemaal niet te zwaar. Die zag ik alleen al in de hengelsportbeurs. Die heb ik laten bestellen. Echt super lekker die stok.

                      De hengel van Dutch Master voelt misschien wel te zwaar aan, maar de actie is werkelijk subliem. Kan ook uitstekend op korte afstanden hoor.

                      Succes.
                      Greetz,
                      Jan Broess

                      www.devaartposcar.nl

                      Reageer

                      • janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

                        #26
                        Een feeder die wat topzwaar aan voelt is gemaakt voor de verre worpen ,feeders met een werp gewicht van 30 gr zijn heerlijke stokken maar niet voor het ver weg vissen ,vandaar dat je toch meerdere feeders tot je beschikking moet hebben .maar nog eens een hengel die zwaar aanvoelt kan best een goede feeder zijn ,maar niet voor jou vis water ,daarom is er ook zoveel keus in die dingen, maar als aankomend feederaar kan het best moeilijk zijn een juiste keus te maken daarom veel sterkte met je zoektocht.
                        Groeten van Jan de visser

                        Reageer

                        • Harpie
                          Specimen Hunter
                          • 13-02-2003
                          • 1009
                          • Emmen

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door janb
                          Een feeder die wat topzwaar aan voelt is gemaakt voor de verre worpen ,feeders met een werp gewicht van 30 gr zijn heerlijke stokken maar niet voor het ver weg vissen ,vandaar dat je toch meerdere feeders tot je beschikking moet hebben .maar nog eens een hengel die zwaar aanvoelt kan best een goede feeder zijn ,maar niet voor jou vis water ,daarom is er ook zoveel keus in die dingen, maar als aankomend feederaar kan het best moeilijk zijn een juiste keus te maken daarom veel sterkte met je zoektocht.
                          Volledig mee eens Jan,

                          Je moet nooit appels met peren vergelijken.

                          Onderken eerst waar en voor welke omstandigheden je een feeder wilt aanschaffen.
                          Als je dit weet dan kun je in de meeste gevallen van elk merk wel een feeder vinden die hier aan voldoet.
                          In deze range zul je dan een keuze moeten maken.

                          Gr,
                          Harpie
                          https://www.prestonfishing.nl/

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #28
                            Naast de wijze woorden van Janb, Harpie en alle anderen mijn steentje (voor wat het waard is):
                            Als je begint met feederen moet je je niet te druk maken over welke feeder. Ga naar een betere hengelsportzaak en leg uit wat je wilt, wat je budget is en op welk water je wilt vissen. Als het een goede hengelsportzaak is zullen ze je daar een combinatie (hengel + molen) aanwijzen die prima is om mee te beginnen, verder niet te veel nadenken, want je moet toch eerst het feederen leren. Pas later, als je meer ervaring hebt zul je je wensen kunnen aanpassen.

                            Bij mij is het net zo vergaan en er zo wie zo staan er nu een paar dure feeders in de foudraal die er nooit uitkomen omdat ze mij 'niet liggen'. De hengel waar ik mee begon (een niet te duur medium Spro'tje met een Summit-molentje van Shakespeare) is nog steeds een van mijn favorieten...
                            Ondertussen vis ik ook met de Ducth Master en ik vind het een sublieme stok, past zelfs in jouw budget, maar is gewoon zonde van het geld als je net begint. Voor de korte afstanden (30m) pak ik ook doodleuk mijn Shakespeare Contendertje met een Omni-RX molentje (ook van Shakespeare)... 'k geloof alles bij elkaar heb je dan nog geen 50 euro in handen, maar de brasem (en het plezier) is er niet minder om....
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • Alter Ego
                              Newbie
                              • 22-06-2006
                              • 37
                              • Heusden-Zolder

                              #29
                              Ik ga dit topic even terug omhoog halen aangezien ik beloofd had men bevindingen te posten

                              Na 2 maand wachten kon ik eindelijk de tricast legend 3500 gaan halen, blijkbaar zijn de lever termijnen van Tri-cast aan de hoge kant... (ze moesten minstens 12 hengels bestellen en ze hebben dit samen met een aantal winkels gedaan....)

                              Ik kon nu kiezen tussen de 3500 en de tri-ung, de Tri-ung viel direct af aangezien dit echt een heavy feeder is en veel te zwaar is voor de waters waar ik ga vissen. Die keuze was dus snel gemaakt...

                              ALs molen heb ik toch de twin power 5000 genomen, deze voelde gewoon veel steviger aan en draaide nog soepeler.


                              Vandaag ben ik er voor het eerst mee gaan vissen, na enkele voorns te vangen viel ik een half uur stil.... toen ik terug vis aan kreeg dacht ik een grote brasem aan te hebben maar blijkbaar was het een schildpad waarvan het schild ongeveer 15 cm doorsnee had.... Zal wel zijn dat ik stil viel als die men plek leeg zit te eten

                              Nadien nog enkele brasems gevangen en als afsluiten een goud winde van boven de 2 kg... (foto's van gsm volgen nog wel eens)


                              Ik moet zeggen dat ik ech tevreden ben met de hengel en de molen die ik gekozen heb, met een leeg korfje van 30 gram gooide ik zonder moeite 60 meter. Als ik mij goed concentreerde en goed gooide kwam de 80 meter zeker in de buurt (de nylon die ik onder de gevlochten draad heb liggen kwam al doorschijnen en er zit maar 110 m gevlochten op :d)...

                              Het drillen van de grote brasems en die winde was echt fijn, de hengel vangt de schokken goed op en als de slip van de molen goed is ingesteld zal er niet snel lijn breuk optreden....


                              Kortom, ik ben tevreden en ga morgenvroeg terug op pad met de feeder (nu zal ik maar eens gaan verder werken).

                              mvg

                              Reageer

                              • toon vis
                                Newbie
                                • 15-02-2007
                                • 31
                                • Oss

                                #30
                                Antares multy heavy feeder mooi op twee lengtes te vissen en gooit geweldig

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎