Beste winterboilie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rutger
    Kurk op karper
    • 10-04-2005
    • 188
    • Ossendrecht

    Beste winterboilie

    Heren,

    Mocht je net als ik weinig tijd hebben om zelf volledig uitgedokterde boilies te draaien maar toch een goeie bol willen hebben om mee in de winter te vissen, voor welke ready made kun je dan het beste gaan?

    Alle reacties zijn welkom, mocht je een goeie readymade weten geef dan a.u.b ook aan waarom je denkt dat die het 'beste' zal scoren in de wintermaanden.

    Bijvoorbaat mijn dank

    Rudi
    Het is vlees noch vis..

    http://robmeijermodelbouw.nl
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Helemaal geen RM boilie ga voor de Freezers is beter voor de vis.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • stuf
      Newbie
      • 08-02-2007
      • 26

      #3
      hé (d)ouwe,
      rutger vraagt hier om advies voor readymades geef die dan ook, iedere nadenkende karpervisser weet dat freezers beter zijn maar wat als die niet voor hand zijn?
      dan grijp je naar readymades!
      PS rutger ik heb goede verhalen gehoord over martin sb boilies en ik heb zelf goede ervaringen met nash maar dat weet je wel
      nog een keertje ps whahahahahaha creatief visser met kurk die is goed
      het zal mij aan m'n reet roesten wie je broer is! er wordt hier niet meer over het water gelopen

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Zeg Stuf als je niet weet hoe ik heet laat je de reactie maar, ik ken jou niet en het lijkt mij beter om mij dan maar niet met een leeftijd aan te spreken dit is een fatsoenlijk advies.

        Bovendien zit je helemaal mis.
        Alle reacties zijn welkom,
        Je hebt iets over een boilie gehoord?? dat is een goed advies zeg.
        Zijn freezers niet voorhanden, ga je ze zelf maken toch.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • Rutger
          Kurk op karper
          • 10-04-2005
          • 188
          • Ossendrecht

          #5
          Ja dat snap ik ook wel maar stel je hebt geen tijd om zelf te draaien of je hebt er de middelen niet voor. Het maakt trouwens niet uit wat de reden is, het gaat me er gewoon om welke readymade er dan voor gekozen word en waarom. Maar ook als je liever kiest voor freezerbaits, gooi het eruit welke freezers en waarom.

          Maar in vredesnaam niet van dat gekibbel hoor.

          Bijvoorbaat dank!

          Rudi
          Het is vlees noch vis..

          http://robmeijermodelbouw.nl

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Rudi dan is mijn advies Martin SB omdat die een manier heeft uitgevonden en geperfectioneerd om de boilie goed te laten drogen zonder verdere conservering.
            Ik heb zelf goede ervaringen met MSB, wil je echter voorvoeren en over een langere periode succes hebben en houden moet je toch freezers of nog beter zelf maken.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • Ramon Ansing
              tsjah?
              • 27-06-2006
              • 760
              • Tolbert

              #7
              Vind zelf de martin sb strawberry&fish heel goed en dan in de winter de kleinste maat daar heb ik goed mee gavngen. Ook de freezers van proline zijn er goed alleen heb ik die nog niet echt vaak geprobeertin de winter...

              Reageer

              • Master
                Voerboer
                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Het merk is nog niet zo bekend op onze markt, maar ik kan je de Aardbei-LT- fish en Red Agent van producent Pillowbaits aanbevelen. Ze worden hier wel verkocht. Scoren op dit moment erg goed bij de gebruikers in Polen en Oostenrijk. Relatief weinig conserveermiddel volgens de gebruikers.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • brielsemaasliefhebber
                  vis gek
                  • 06-06-2006
                  • 1231
                  • Brielle

                  #9
                  Als ik een koop bolie neem,vis ik altijd met terry hearn en dan de source.Vind ik een super bolie en heb er ook in de winter maanden goed mee gevangen.Het enige nadeel er van is dat het een dure bolie is maar wel een goede en dat is ook weer belangerijk.

                  Maar het merk en smaak van een bolie is voor iedereen verschillend de een heeft hier goede resultaten op en de andere weer op een andere bolie.
                  GROETEN VAN EEN VIS GEK

                  Reageer

                  • Rutger
                    Kurk op karper
                    • 10-04-2005
                    • 188
                    • Ossendrecht

                    #10
                    Denk dat Martin SB toch het meeste in mijn prijsklasse ligt. Las net op de site ook het volgende stukje:

                    Onze luchtgedroogde en persé niet chemisch geconserveerde boilies zijn niet met andere fabrieksboilies te vergelijken. Het proces om een houdbare boilie zonder chemicaliën te produceren, nam zeker vijf jaar in beslag.


                    Dus wat dat betreft inderdaad zoals Douwe ook al vermelde een ideale boilie. Iemand toevallig ook al de special range van Martin SB in de winkels tegen gekomen? Ik hier in de omgeving in ieder geval nog niet, maar ik denk dat daar wel m'n keuze op gaat vallen.

                    Mijn dank voor jullie reacties!

                    Rudi
                    Het is vlees noch vis..

                    http://robmeijermodelbouw.nl

                    Reageer

                    • Master
                      Voerboer
                      • 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

                      #11
                      Rutger, er zijn merken die zo al jaren produceren, er over roepen en dan vervolgens als leugenaars bestempeld worden. Beetje marketing actie schat ik zo in. Mensen vang je door op hun emoties in te spelen.
                      Dat neemt overigens niet weg dat het zeker een prima merk is. De uitdrukking perse niet chemisch geconserveerd zou ik vertalen als zijnde wel geconserveerd, maar dan met natuurlijke middelen. Dat zegt helemaal niets over de gezondheidsaspecten. Zout is een natuurlijk conserveermiddel, maar neem er maar eens een flinke hand van tot je. Vergeet dan niet eerst voor een goede uitvaartpolis te zorgen.
                      Hoe of hoe goed je een boilie droogt, er blijft altij vocht achter. En waar vocht is ontstaat snel schimmel. Dat ondervang je door een hoeveelheid conserveermiddel. Een combinatie van een lage dosering en de juiste productieprocessen is de sleutel tot succes. Dat dit uitvinden iemand 5 jaar kost geloof ik .............
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

                      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                      Reageer

                      • ericesv
                        Eric.V
                        • 06-07-2004
                        • 22
                        • Rotterdam

                        #12
                        Heren,

                        Hebben jullie wel eens van KGB-baits gehoord vang er erg goed mee ook in de winter een uitstekende boili prijs/kwaliteit.

                        ****************************
                        Lid Team Carbotex-Marcel v/d Eynde
                        ****************************

                        Reageer

                        • stuf
                          Newbie
                          • 08-02-2007
                          • 26

                          #13
                          hey rudi,
                          meestal hebben ze die sb bollen wel bij jurgers liggen.
                          dennis had vorig jaar iniedergeval een zakje tijgernoot boilies meegenomen daar. succes met je zoektocht
                          het zal mij aan m'n reet roesten wie je broer is! er wordt hier niet meer over het water gelopen

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Master enig idee hoe er gedroogd wordt bij MSB??
                            De 5 jaar waren nodig om het proces van drogen in de hand te krijgen toevoegen van conservering was gemakkelijker geweest maar ook daar weet je alles van.

                            Jij suggereert ook iets en speelt daarmee ook in op de emotie van de niet begrijpende consument.
                            Bij sommige types ontkom je niet aan anti oxidanten maar dat zul je weten.

                            Daarbij zijn jou reacties zijn ook niet van marketing en merknaam ontbloot.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • Master
                              Voerboer
                              • 26-02-2007
                              • 1148
                              • Zoetermeer

                              #15
                              Douwe, die tik op mijn vingers is terecht. Ik accepteer hem, mede omdat ik merk dat je een integer man bent.
                              Ik heb niet in de keuken gekeken van MSB. Drogen kan bijvoorbeeld door vocht uitdrijvende toevoegingen (kunnen ook biologische zijn), natuurlijke luchtstroom, geforceerde luchtstroom enzovoort. Een periode stellen van 5 jaar onderzoek heb ik gewoon wat moeite mee. Die 5 jaar, stel dat er 1 man mee bezig is maal een jaarsalaris plus inves******skosten, dat zou een boilieproducent toch amper kunnen verhalen op zijn producten zonder zich uit de markt te prijzen lijkt me Wellicht reken ik wel te ver door achter de komma, maar dat kan ik niet laten. Ik zou een voorlichtende zin in dit geval anders opstellen. Beetje op de wijze van 'Gedurende de afgelopen vijf jaren is er regelmatig onderzoek gepleegd en hebben we een productiemethode gevonden die goed aansluit bij de normen van de veeleisende Karpervisser........."
                              Hmmmm, ik ben door mijn werk misschien wel te kritisch geworden nu ik mijn eigen woorden terug lees. Niet zeuren en MSB feliciteren zou beter op zijn plaats zijn.
                              Theo de Kreij.
                              www.natuurzorg.eu

                              Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎