wedstrijd lokvoer voor karper ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • zeroke
    Newbie
    • 30-06-2004
    • 9

    wedstrijd lokvoer voor karper ?

    Ik heb zondag een wedstrijd , op een vijver waar 80 tot 90 % van de bevolking karper is . Nu heb ik daaar reeds een paar keer gevist maar had toen geen lokvoer nodig omdat ik daar alleen was en een handje vol mais genoeg was om die beestjes naar en op je stek te houden . Maar dat zal zondag heel anders zijn vrees ik , iedereen zal daar voeren , en met mais bij voeren is op de wedstrijd niet toegelaten , je mag het wel in je lokvoer gebruiken maar niet los bijvoeren . Nu is de vraag om niemand van julie een simpel maar goed lokvoer kent die ik zondag kan gaan gebruiken .
    Hier volgen enkele specs over de vijver : lengte 100 - 120 m , breedte 25 - 30 m , visdiepte op 9m 50 van de oever schomeld van 1m50 tot 75 cm
    visbevolking 80 tot 90 % karper ( spiegel , schub ) 5 % giebel , en 2.5 % brasem , 2.5 % voorn .
    Life\'s a bitch and then you marry one !
  • witvisserfrank
    Newbie
    • 19-04-2004
    • 39

    #2
    Hey Zeroke,

    Wanneer je geen mais los mag bijvoeren dan stop je deze tog gewoon in een beetje broodmeel. je kan eventueel nog wat maismeel toevoegen. Het beste is om dit mengsel aan te maken met het vocht wat bij de mais in het blik zit. Wat karpers ook erg lekker vinden is gekiemde hennep. Dus kort samengevat loop even naar de plaatselijke buurtwinkel en koop wat ingeblikte mais en een paar pakjes broodmeel(panneermeel). En niet te vergeten zet even wat hennep in de week. suc6
    je kan altijd meer vangen

    Reageer

    • zeroke
      Newbie
      • 30-06-2004
      • 9

      #3
      Ik heb ondertussen met een deeg receptje gaan testen en als het op de wedstrijd maar voor de helft werkt dat het vandaag deed dan heb ik er goeie vooruitzichten op . Nu gewoon nog een lokvoertje vinden op ze op mijn stek te krijgen dat zal het enige probleem zijn vrees ik . :?
      Life\'s a bitch and then you marry one !

      Reageer

      • witvis_tijs
        Komt net kijken
        • 21-04-2004
        • 71

        #4
        Kijk eens op www.vis-sen-sas.tk en dan bij karpervoer, daar staan een paar voertjes voor op de karper.
        Vang ze!

        Groeten Tijs

        Reageer

        • Lijnvisser
          Newbie
          • 22-06-2004
          • 13

          #5
          heb ooit eens wedstrijdje gehad op karpervijver (was in waals brabant), en ik had een voertje gemaakt met vooral XXL en superbig geel van mundial. Een paar kleine bolletjes gegooid en met het voer aan de haak gevist . Was tweede in de einduitslag en als toemaatje mijn vaste stok naar de vaantjes. veel succes

          Reageer

          • Lex van den Ende
            Met enige kennis...
            • 23-01-2003
            • 402
            • Tilburg

            #6
            Hoi,

            Je zegt dat je niet met mais mag voeren. Kun je misschien iets met TTX doen?? Ik zou dat toch zeker een keer gaan testen.
            Groeten,

            Lex.

            Reageer

            • zeroke
              Newbie
              • 30-06-2004
              • 9

              #7
              Morgen is het dus zover het uur van de waarheid ,ik ben nerveus , ik vis nog niet zolang en ik zal daar tussen al die Fishinglords zitten , met een deegje die goed werkt en hopelijk een lokvoer die het toch iets doet , ook al vang ik niets dan nog zal het een ervaring rijker zijn en ik zal ondertussen die betere gasten eens kunnen opserveren . Kwestie van hier en daar enkele technieken bij te leren ...Bdankt voor alle tips en wish me luck . Ik laat julie morgen avond weten hoe het is afgelopen .
              Life\'s a bitch and then you marry one !

              Reageer

              • Lijnvisser
                Newbie
                • 22-06-2004
                • 13

                #8
                Zeroke veel succes en hopelijk mag je met de trofee zwaaien

                Reageer

                • lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

                  #9
                  sucses en doe je best ,dan kan het daar niet aan liggen
                  Gr lolo
                  Groetjes
                  Johnny

                  Match
                  Feeder
                  Stok

                  Reageer

                  • Lex van den Ende
                    Met enige kennis...
                    • 23-01-2003
                    • 402
                    • Tilburg

                    #10
                    Hoi zeroke,

                    Ga ervoor en geloof in je materiaal, dan komt het allemaal goed. Mocht je geen vis kunnen vangen kijk goed naar je buren, daar kun je dan misschien wat van opsteken.

                    SUCCES!!!!!!
                    Groeten,

                    Lex.

                    Reageer

                    • rudy vis
                      sportvisser
                      • 01-02-2003
                      • 656
                      • merelbeke

                      #11
                      hallo zeroke ik denk dat we zondag aan hetzelfde water zullen zitten. is het niet in de streek van oudenaarde. je hebt alleszins al een paar goede tips gekregen van de forumvrienden. ps let op kemp mag alleen in gemalen vorm gebruikt worden.als ik het goed voorheb tot zondagen daarna :clap: :lallen: :lallen: :lallen: ...........

                      Reageer

                      • zeroke
                        Newbie
                        • 30-06-2004
                        • 9

                        #12
                        yep Rudy , de wedstrijd is in Ename hé ... vorige wedstrijd was op de vijver in Eine , maar Ename is weer gans wat anders hé ...Ik heb wel vertrouwen in mijn deeg maar mijn lokvoer daar moet ik nog het resultaat van zien te weinig tijd om te testen hé . Ik heb vertrouwen in mijn materiaal , maar ben wel zenuwachtig over mijn techniek , ik ontbreek hier en daar nog enkele technieken , en voor sommige zaken ontbreekt het mij nog aan feeling . Ook het vissen met deeg is voor mij redelijk nieuw , kwestie van aanslaan bij beet enzo .. maar ik ga er allesinds weer van geneieten vandaag , ik hou van vissen en een wedstrijd brengt een klein beetje competiedrang in deze sport . Voor de rest wil ik julie bedanken voor de steun en tips .
                        Life\'s a bitch and then you marry one !

                        Reageer

                        • Lijnvisser
                          Newbie
                          • 22-06-2004
                          • 13

                          #13
                          Vind die wedstrijd plaats in een soort competetie van Oudenaarde? En laat iets weten wat de uitslag was. Groeten Kruishoutem

                          Reageer

                          • zeroke
                            Newbie
                            • 30-06-2004
                            • 9

                            #14
                            OK ben dus 12de geworden van de de 17 , ik ben blij met de uislag , ik heb 4,450kg gepakt .. ik kreeg zo veel van die nep beetjes het was extreem moeilijk vissen vond ik . Ik heb vanalles geprobeerd met mijn dobber schuiven omhoog- omlaag , loodjes verschuiven , lichter gaan vissen, met deeg , met maden , met mais . licht bijvoeren , maar niks dat helpte . IK kreeg van die lichte beejtes .. Ik ving drie kleine karpertjes , en nog een stuk of 2 voorntjes . de eerste ving 10,300kg .
                            Life\'s a bitch and then you marry one !

                            Reageer

                            • rudy vis
                              sportvisser
                              • 01-02-2003
                              • 656
                              • merelbeke

                              #15
                              hallo het was bij mij niet veel beter de elfde met 50 GR meer dan zeroke.ik heb nog nooit zoveel lijnen en onderlijnen verspeeld als gisteren.ik zat in een hoek en daar moet je normaal meer vis kunnen vangen.ik heb weinig ervaring op die karpervisserij en er waren ook veel beestjes bij die onmogelijk te houden waren,met mijn materiaal toch.heb al veel bijgeleerd ,dus de volgende keer beter.vele visgroeten rudy

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎