lood op haakje (tegen haakje aan)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    lood op haakje (tegen haakje aan)

    Beste

    Wie heeft ervaring met het volgende of wat is je idee hierover?

    Om platten te vangen is oa een stille aasaanbieding een voordeel ( vereiste?)
    Om deze te krijgen kan natuurlijk ook een loodje worden geplaatst ergens dichtbij het aas maar dan tilt de vis het aas op en voelt vervolgens weerstand van het lood halverwege de onderlijn en laat m liggen. ( klopt dit of onzin?)
    Maar als dit klopt, waarom dan niet een loodje plaatsen tegen de haak? De wormen verbergen het loodje en gaat in een keer mee in de bek van de vis.
    ( terwijl ik dit schrijf besef ik dat bij inslikken van de haak natuurlijk ook het (schadelijke) lood kan worden ingeslikt) maar puur vangsttechnisch gezien, hoevaak wordt dit gedaan en geeft het voor of nadelen?

    gr ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • feeder1965
    loves fishing
    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    #2
    loodje

    hallo
    het kan maar persoonlijk zou ik mijn lood toch niet tot tegen mijn haar
    zetten dichtbij heb ik wel resultaten mee maar dan met de vaste stok
    en op putten maar nog nooit met de feeder
    groeten tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      #3
      een stille aasaanbieding betekent naar mijn mening niet een onnatuurlijke aasaanbieding.
      In de stroming zal een worm over de bodem "rollent" wegstromen. wanneer je er een loodje bij opzet zal de worm minder rollen. ik denk dat dit een te onnatuurlijke aasaanbieding is.
      maar dit is natuurlijk gewoon een kwestie van trail en error.

      Reageer

      • † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

        #4
        als het loodje tegen de haak aan zit hoe wil je dan een vis onthaken met een hakensteker als je die moet gebruiken dan zit wel het loodje in de weg
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

        Met Vriendelijke Visgroeten



        vaste stokvisser????????

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #5
          Iets grotere hakensteker gebruiken zodat je hem over de steel net achter het lood de hakesteker doet en druk je de haak in de bocht ,van het haakje uit de bek van de vis.

          gr john
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Ronny,

            Een manier die ik vroeger nogal eens regelmatig gebruikte. Kan alleen gebruikt worden op stilstaand water. Je dobber scherp afloden. Dan een extra loodje 5 cm van de grond, zodat je dobberantenne net onder water komt te staan, omdat hij overlood is door dit ene extra loodje. Vrijwel alle beten zijn nu opstekers. Ook als ze je dobber slepen is dit duidelijk te zien. Omdat het een aas op de grond visserij betreft, zal je er hoofdzakelijk brasem mee vangen, maar werken doet het wel.

            Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎