afstand hengelogen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    afstand hengelogen?

    Hoi feeder-0-fielen,

    Ik ben na mijn vorige "ongelukkige" avontuur toch weer begonnen met een
    feedertje in elkaar te knutselen.
    Mijn vraag: hoe is de afstandsverhouding van de ogen;op welke afstand dient het eerste oog (vanaf de molen) te komen. en welke maat (grootte) en welk type ogen adviseren jullie?

    De lengte van de feeder wordt ca 3.20 m.
    oude hond kan ook trucjes leren
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Persoonlijk vind ik dit aan de heel erg korte kant voor een feeder, of het moet zijn voor kort. Dan is 3.20 weer lang zat.

    Wat betreft de oogverdeling. Gewoon kijken naar bv de Shimano,s, die hebben een redelijk goeie oogverdeling, maar het hangt van de blank af en welke molen zet je er op. Als ik zelf bouw zet ik het startoog rond de 60 a 70 cm ( voor niet afstand feeders) en bouw dan aflopend op en dan hangt het van de soepelheid vande blank af hoeveel ogen er op moeten komen.
    Voor een hengel van deze lengte moet 6 ogen genoeg zijn. Ogen zou ik goeie nemen, de beste zijn uiteraard Fuji, maar ook Balzer is vrij aardig en zijn een stuk goedkoper. Kijk wel uit als je fuji ogen koopt, er staat altijd Fuji op de ogen, is dat niet het geval dan is het een ander merk en een andere prijs.
    Ik heb ooit ogen besteld en betaald als Fuji, echter kreeg volgens mij foetsie geleverd, of te wel, geld weg en rommel in de handen gedrukt gekregen.

    Reageer

    • fpulles
      omgeturnd
      • 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

      #3
      oke. duidelijk. bedankt jacob
      oude hond kan ook trucjes leren

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎