method feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gekkon
    Komt net kijken
    • 22-09-2006
    • 74
    • noordwijk

    method feeder

    hallo forum leden
    wie van jullie weten iets over method feeder ik heb dat gelezen in een vis blad vader en zoon vissen,de een met een gewoone korf en de ander met een
    method feeder degene met de method feeder ving de grootste en de meeste
    gekkon
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Misschien eerst eens de zoekfunctie gebruiken?

    Reageer

    • ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

      #3
      ik ben van de week bij sanders geweest in utrecht en heb daar uitstekende uitleg gekregen over de method feeder en het gebruik hiervan. Ik heb de benodigde spullen aangeschaft en sta klaar het te proberen, nu de tijd nog...
      Maar anders zou ik je ook willen verwijzen naar de laatste 2-3 nummer van witvis totaal..
      Mij lijkt het in iedergeval wel iets en ik laat zeker op korte termijn mijn ervaringen horen op dit forum

      gr ronny
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

      Reageer

      • joshanegraaf
        novice
        • 13-06-2007
        • 22
        • vinkel

        #4
        Hoi ironny,

        ben benieuwd of je het hebt uitgeprobeerd en wat je ervaring er mee is?

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #5
          Vorige week zaterdag ben ik wezen feederen en ik heb op de conventionele manier gevist met maden en casters en degene waar ik mee samen vistte, die gebruikte mini boilies, casters en mais in combinatie met het Groene voer van Ringer. Het resultaat was dat ik 15 vissen ving die samen 25 kilo wogen en hij had 8 vissen en een voorn en die wogen 20 kg.
          De vissen die hij ving waren allemaal dik en ik ving er kleinere tussendoor. Hij vistte met die methodfeeder en 10 cm onderlijn. Alle beten op pellets en niet op boilies overigens. Het duurde wel even voordat hij beet kreeg, dus 1 tip als je het gaat proberen, wees geduldig want het kan zomaar een uur of meer duren voordat je beet krijgt.
          De beten zijn wel spectaculair en bij de hengel blijven is aan te raden.
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          • ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

            #6


            Hoi, om niet alles opnieuw te schrijven, ik had al kort mijn eerste ervaring beschreven,
            zaterdag ga ik er weer voor..

            gr ronny
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              afgelopen week nog een ochtend op de vijver. alleen met de methodfeeder en boilie, van 8 tot 12.30 16 platten.

              groet

              ronny
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

                #8
                Op een vijver lijkt het me een goed wapen .
                Op dieper water geloof ik er niet in dan geef me de korf meer vertrouwen.

                John
                Groetjes
                Johnny

                Match
                Feeder
                Stok

                Reageer

                • ironny
                  Moderator
                  • 04-04-2006
                  • 1377
                  • Hamont

                  #9
                  Ik ga het volgende week testen john.
                  eens proberen op stromend water.

                  ik doe het ook pas een paar weken dus kan er nog niet veel over kwijt.
                  Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                  Reageer

                  • joshanegraaf
                    novice
                    • 13-06-2007
                    • 22
                    • vinkel

                    #10
                    method feeder

                    Ben vorige week met de method feeder aan de sla geweest. En was nieuwsgierig. Het eerste uur was er geen teken van leven. Ik viste met witte 10 mm. bollies van ringers en 4 mm. pellets.
                    Vervolgens heb ik de pellets ingespoten met een caramel geur en de method feeder gevuls met de pellets en afgedekt met mijn vaste feeder voer. De bollies ruilde ik om voor halibut pellets.
                    Met goed resultaat 15 platte en twee dikke zeelten in 3,5 uur tijd.

                    Reageer

                    • Fisherman's Friend
                      Frequent aanwezig
                      • 15-07-2007
                      • 100
                      • Numansdorp

                      #11
                      Ik ben vanmiddag ook met de method feeder wezen vissen op een gracht met een mooi brasem-karper-zeelt bestand.
                      Heb gebruik gemaakt van het Ringers voer en pellets plus de 8mm boilies.
                      Na het aanmaken van de voerplek kreeg ik gelijk al beet op de boilie,maar ze beten niet door toen omgeschakeld naar conventionele montage en met maiskorrels 2 zeelten en 3 brasems gevangen en later toen de beet begon af te nemen weer terug gegaan naar de method manier,na het inwerpen gelijk beet! maar was even in gesprek met een controleur dus miste m helaas en met het opruimen nog een grote brasem van 58cm gevangen op de boilie.
                      Al met al een geslaagde middag :-)

                      Reageer

                      • jurpronk
                        Method feeder
                        • 15-05-2008
                        • 22
                        • leersum

                        #12
                        Net ook met de method voor het eerst op de rijn gevist, van 19 tot 22. Ging erg goed 3 mooie brasems en als topper een winde van 52cm. Gevangen met Ringers lokvoer (groen) en S-pellets van Sonubaits. Jullie ook nog wat ondernomen met de feeder, ga volgende week deze methode toepassen op de kromme rijn.

                        Reageer

                        • SjorsV
                          Newbie
                          • 09-08-2007
                          • 40
                          • Eindhoven

                          #13
                          Ik heb vandaag en gister voor het eerst met de method feeder geprobeerd op 2 vijvers in de buurt. Ik heb een ronde method van 20gr en een platte method van 50 gr. Allereerst viste ik met een gewone speedkorf en toen met de methods.
                          Wat ik erg vreemd vond is dat ik met die method feeders nog steeds die plagerige beetjes op mijn top zag, terwijl je dus niet met een schuivend systeem werkt... Zouden al die beetjes dan niet gewoon lijnzwemmers zijn? Want de bedoeling is dat de vis zichzelf toch op het lood haakt... Overigens viste ik nog niet met boillies maar met gewoon een 6-10cm kort onderlijntje met pier/made en zonder hair.

                          Op de ronde method van 20gr kreeg ik enkel, van wat ik dus eerder dacht: die vage beetjes. Maar ook op 20 gram moet zo'n vis zich toch wel kunnen haken dacht ik.
                          Daarvoor met de gewone korf kreeg ik ook van die vage beetjes en had ik veel aanslagen gemist. Zouden dat dan ook allemaal lijnzwemmers geweest zijn? Op zich kan het want er zit veel vis en er was ook veel aktiviteit aan het oppervlak.

                          Dan maar na 15min over op die platte method van 50 gram... En bang! keiharde aanbeten en paar goede vissen mee gevangen. Maar nog steeds van die plagerige beetjes tussendoor... kan toch eigenlijk niet? Of zouden er vissen echt in de korf/method aan het wroeten zijn zodat dat die beweging is die ik voor beet aanzie?


                          Ik denk dat ik maar eens ga proberen met een medium feeder met dus een stuggere top die ik dan maar recht omhoog afsteun in plaats van naar beneden. Dan zie ik
                          A. door de stugheid van de top minder lijnzwemmers
                          B zijn er zowieso minder lijnzwemmers als ik omhoog afsteun, en
                          C komen die bonken op de top toch wel door

                          Wel vond ik 50 gram wel wat te veel van het goede op een vijver met visafstand 15 meter, maarja ik wilde het nu eenmaal toch graag uittesten... Het werkt dus in ieder geval.


                          gr.
                          Sjors.

                          Reageer

                          • jurpronk
                            Method feeder
                            • 15-05-2008
                            • 22
                            • leersum

                            #14
                            Die tikjes op je top zijn waarschijnlijk brasems die je voer opeten op je method feeder. Als ik op een vijver vis heb ik dat ook, wat helpt is om met een pellet of boilie te vissen en die in je method feeder te doen, heb je een stuk sneller beet. Die tikjes resulteren dan bijna direct in een mooie brasem.

                            Maar voor vijvers is het een hele mooie tactiek, vorige week nog een karper tussendoor, en dat is echt heel gaaf om die met de feeder te vangen. Nu ben ik de method dus ook aan het proberen op rivieren, misschien ook eens proberen op barbeel.

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              welke method feeders gebruiken jullie dan ,en waarom heeft dat de voorkeur bij jou

                              ben benieuwd

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎