Feedervissen??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Brasemfreak
    Newbie
    • 06-04-2008
    • 3
    • Houten

    Feedervissen??

    Hoi allemaal,
    Ik ben een beginnende visser en als ik een informatie boek over vissen lees kom ik vaak het woord feedervissen tegen, ik weet niet wat dit inhoud en ben daar erg benieuwd naar. Als iemand mij hier wat info over zou kunnen geven zou ik dat erg fijn vinden...
    Groeten
  • jacobus70
    Newbie
    • 04-03-2008
    • 13
    • Tynaarlo

    #2
    Kijk eens een stukje naar beneden, wat voor antwoorden ik gekregen heb.
    Hier kan je wat mee!!!!

    suc6

    Reageer

    • ChupaChup
      Newbie
      • 25-03-2008
      • 30
      • Sluiskil

      #3
      In het kort komt het er op neer dat je vist met een werphengel die een hele dunne en gevoelige top heeft.
      In plaats van lood word er een voerkorfje gebruikt.
      De gevoelige top is je beetregistratie.

      Ik denk als je alle topics in dit forum wat rondsnuffeld dat je al een leuke impressie krijgt

      Ik weet niet of het op dit forum toegestaan is te linken naar andere vispagina's dus post ik nog even een informatief linkje in je prive

      greez Chupa
      Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate

      Reageer

      • Brasemfreak
        Newbie
        • 06-04-2008
        • 3
        • Houten

        #4
        Thanks! Heb het gelezen en snep het nu!!

        Reageer

        • jacher
          vechtvisser
          • 25-04-2008
          • 8
          • Colmschate

          #5
          Hallo, ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik ben opnieuw gaan vissen [feedervissen]en voordat ik begon heb ik jullie forum is bekeken en daar ontzettend veel van geleerd van onderlijnen , nylon ,gevlochten draad dus met andere woorden ik ben er denk ik helemaal klaar voor. nou heb ik eigelijk een nog rare vraag mischien er zijn tientallen molens in de handel en die worden ook regelmatig door jullie besproken maar ik mis hier de reel kan je niet feederen met een reel of gebruik je die voor een andere type hengel dus wou ik hier graag eens jullie mening over horen alvast bedankt ,jacher
          Aangepast door jacher; 25-04-2008, 14:51.

          Reageer

          • feedervisser
            Met enige kennis...
            • 27-03-2008
            • 389
            • merelbeke

            #6
            hoi jacher
            welkom op dit forum
            ervaring met een reel heb ik niet,ik denk trouwens dat een reel meer gebruikt word op zee vanop een boot en ook voor de roofvis (vertikaal vissen)
            Deze domeinnaam is geregistreerd en geparkeerd bij Vimexx

            gr marnix

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              hoi jacher,
              probeer maar is met een reel een korf 80 meter ver te gooien. denk niet dat dat je lukt.
              een reel word veel gebruikt voor het kunstaasvissen, met name voor jerkbaits tot 100 gram of meer. natuurlijk heb je ook kleinere reeltjes, voor wat lichter werk. maar dan vind ik een molen fijner.

              moet je maar is een afbeelding zoeken van een hengel die geschikt is voor een reel, je ziet dan zo'n gek ding zitten waar je je vingers omheen doet aan de onderkant. zo vis je een stuk fijner met een reel.

              Reageer

              • hengeltje
                Veteraan
                • 09-04-2008
                • 96
                • Zuid Holland

                #8
                Met een gewone molen gooien vind ik al lastig......, tenminste... om steeds op het zelfde plekje terecht te komen dan.
                Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

                Reageer

                • DERKZZ
                  de eeuwige amateur
                  • 21-12-2007
                  • 89
                  • brummen

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door hengeltje
                  Met een gewone molen gooien vind ik al lastig......, tenminste... om steeds op het zelfde plekje terecht te komen dan.
                  ja echt he

                  ik vind het ook lastig, maar het blijft oefenen en trainen.
                  het water waar ik vis werd vroeger (30 jaar terug) ook gebruikt als zwembad.
                  aan de overkant staat nog een betonnen steiger, van een halve meter breed. de laatste keer dat ik was wezen vissen heb ik een uur lang geprobeerd met me korf(zonder onderlijn) op de steiger te gooien, en dat is 3 keer gelukt. na dat uur had ik een lamme arm, maar wel het idee dat ik ongeveer weet wat ik doen moet om op de zelfde plek te gooien.
                  wat bij mij werkt is een vast punt aan de overkant als mik punt aan houden.
                  daar recht voor gaan staan, je hengel van achter over je hoofd heen gooien en op het juiste moment het draad los laten. zoals je verder op in het forum kunt lezen is het voor de afstand het makkelijkste om je lijnklip te gebruiken(klein 3 hoekje op de molen) als je na de 1e kee ingooien daar je lijn achter schuift dan word lijn op die afstand gestopt en kun je dus niet verder gooien waardoor je korf beter op de zelfde plek terecht komt

                  maar goed, ik ber er voorlopig ook nog lang niet dus het word voor mij nog wel ff een poosje "steiger gooien"

                  Reageer

                  • ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

                    #10
                    probeer eens in een emmer of hoepel te gooien. (gewoon op een grasveld) en ja altijd met lijnclip om op de juiste afstand te komen.
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎