baars

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • raymondoo
    Komt net kijken
    • 14-06-2006
    • 69
    • uden

    baars

    hoi ik heb eigenlijk nog nooit op baars gevist en heb daar enkele vragen over
    ik wil het gaan proberen met een dobber en een regenworm

    maar moet je dan net boven de bodem vissen of op de bodem
    ik vis zelf liever net boven de bodem kan dat ook ?
    kan je een foreldobber gebruiken en ook forelhaken of heb je echte baarshaken nodig ect ?
    en de onderlijnen mag die ook dik zijn ?
    hoe doe je de worm aan de haak in kleine stukjes geknipte worm of een hele net als bij een paling haak erop reigen
    waar vind je de baars op een normaal kanaal is dat voor aan de kant of in het midden ?
    zijwater sloot of bruggen of palen die in het water staan

    nog andere tips

    bedankt voor de info
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Omdat het gesloten tijd is voor de baars en de worm onder de visserijwet valt als verboden aas lijkt het mij niet echt zinvol om er nu op te gaan vissen.

    Gesloten tijd aassoorten = proces verbaal bekeuring OM
    Gesloten tijd vissoorten = proces verbaal bekeuring OM.
    Indien je nu gaat vissen pleeg je dus twee overtredingen op de wet op gesloten tijden.

    Plus dat je ook nog eens geacht wordt zonder schriftelijke toestemming te vissen die bekeuring weet ik wel € 90,00.

    Dit laat ik maar als tip en als informatie.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • raymondoo
      Komt net kijken
      • 14-06-2006
      • 69
      • uden

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Omdat het gesloten tijd is voor de baars en de worm onder de visserijwet valt als verboden aas lijkt het mij niet echt zinvol om er nu op te gaan vissen.

      Gesloten tijd aassoorten = proces verbaal bekeuring OM
      Gesloten tijd vissoorten = proces verbaal bekeuring OM.
      Indien je nu gaat vissen pleeg je dus twee overtredingen op de wet op gesloten tijden.

      Plus dat je ook nog eens geacht wordt zonder schriftelijke toestemming te vissen die bekeuring weet ik wel € 90,00.

      Dit laat ik maar als tip en als informatie.
      oke dat wis ik al maar ga nu er ook niet op vissen in juni pas

      Reageer

      • Jurgen
        Newbie
        • 10-01-2008
        • 4
        • Merelbeke

        #4
        Vroeger heb ik nog veel op baars gevist, maar haast altijd met een lichte spinhengel en dito kunstaas ( spinners vooral ), volgens de aard van het beest(je).
        Baarzen zijn rovers, dus hoe meer beweging des te beter de vangstkansen ( zo heb ik toch ondervonden ).
        Indien met natuurlijk aas gevist wordt met de dobber zou ik persoonlijk voor kleine mestpiertjes opteren en er verschillende op de haak steken zodat ze nog wat beweging in het water veroorzaken. Dit iets boven de bodem presenteren en geen schrik hebben om af en toe het aas te bewegen door wat in te draaien of door middel van tikken met de hengel.
        De haak mag redelijk groot zijn ( al eens de bek van een baars bekeken? ).
        Vooral tegen en onder bomen en rond obstakels heb ik veel plezier mogen beleven aan/met deze vissen ( een geweldige ervaring als er eentje van 30 à 40cm zich aan de spinner vergrijpt! wat ook zal gelden voor het vissen met natuurlijk aas ).

        Veel succes en plezier.
        Greeeetzzzz....

        Jurgen.

        Reageer

        • wimwijchen
          Komt net kijken
          • 27-03-2007
          • 74
          • wijchen

          #5
          Ook wil het soms helpen als je betonnen of stenen muren opzoekt. Duikers en sluisjes zijn dan ook goed.

          Reageer

          • LeoG
            Newbie
            • 11-05-2008
            • 21
            • Tilburg

            #6
            spinnertje voor Baars

            Hoi,

            Vroeger veel op baars gevist met werphengeltje en spinner.

            Je gooit je spinner in aan de linkerzijde bijv. en start hem met een kort rukje, je voelt aan de weerstand of hij wel of niet draait. Wat ik altijd deed was een stukje draaien en dan heel even stoppen (0,5 sec bijv), dat was vaak het moment van een aanbeet. Als alles begint te trillen en blijft trillen heb je een baars. Vis je met een grotere spinner en alles begint te trillen met tussenpauzes en korte stoten heb je waarschijnlijk een snoek te pakken.

            (vuistregel, kleine spinner => baars, grotere spinner => snoek)

            Je werpt steeds iets verder naar rechts totdat je hele stek bevist is en dan loop je naar de volgende plek waar je aan het water kunt staan of je bevist de stek nog een keer in omgekeerde volgorde.

            Met de vaste stok vaak op een vijver gevist en als ik met eigen gestoken wormen viste en de dobber zo peilde dat die net met de antenne net door het wateropp. stak dan had ik veel voorn en baars. Met gekochte wormen nog nooit iets gevangen, dooie pieren zijn dat. Zo zelfs een keer 17 kleine karpertjes gevangen, 'met vaste stok nog wel'.

            Soms zag je zelfs de baars achter de spinner aanzwemmen totdat je die weer uit het water tilde om weer opnieuw te gooien.

            Leo

            Reageer

            • kevinbolks
              Komt net kijken
              • 21-11-2007
              • 88
              • Marienberg

              #7
              ik heb gestoren nog een baars gevangen aan een spinnertje
              ik zag de baars op het spinnertje duiken

              Reageer

              • Rutger
                Kurk op karper
                • 10-04-2005
                • 188
                • Ossendrecht

                #8
                Iemand van jullie roofvissers enig idee of er ook nog bepaalde tijdstippen aan vangst van baarzen bijdragen of afdoen? Heb eergisteren op een uurtje vlak voor het eten 7 baarzen gevangen, maar gisterenavond ving ik in een uurtje na het eten nog maar 1 baars en deze avond helemaal niets meer. Wat gaat er mis of wat hou ik niet goed in de gaten?

                Mvg,

                Rutger
                Het is vlees noch vis..

                http://robmeijermodelbouw.nl

                Reageer

                • Rutger
                  Kurk op karper
                  • 10-04-2005
                  • 188
                  • Ossendrecht

                  #9
                  Ach, nu bijte ze voor het eten ook al niet meer.. blijft een rare kwestie waarom ik er een paar dagen geleden dan 7 achter elkaar ving.

                  Mvg,

                  Rutger
                  Het is vlees noch vis..

                  http://robmeijermodelbouw.nl

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #10
                    Voor en na het eten vang je ze niet, je vangt ze alleen maar tijdens het eten.
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • Rutger
                      Kurk op karper
                      • 10-04-2005
                      • 188
                      • Ossendrecht

                      #11
                      Ja ik snap wel dat dat eten er niks mee te maken heeft, das zomaar om ruwweg aan te geven op welk deel van de dag ik ongeveer daar aan het vissen was.

                      P.S. ook eten aan de waterkant bracht niet het gewenste resultaat op
                      Het is vlees noch vis..

                      http://robmeijermodelbouw.nl

                      Reageer

                      • cquad
                        Iets met water
                        • 18-03-2008
                        • 361
                        • Buitenpost [FRL]

                        #12
                        Ik was laatst leuk even voorntje pikken hier op de lokale vaart, samen met mijn kleine neefje..
                        Gaat anders goed met kleine haak en 1 made, of soms stukkie brood..

                        Dit keer wou het niet.. dus druk er een worm aan die toevallig boven de grond lag..
                        We vingen de een na de andere baars.. met dezelfde worm

                        Als je tijdstip wil weten.. Dit was rond 4 uur.. na de koffie.
                        Ik kon niet eens m'n 2e bakkie krijgen, omdat m'n neefje de oren van m'n kop zeurde, om te gaan vissen..

                        Misschien dat het bij jou ook helpt .. Tussen de koffie bakkies door even gaan vissen
                        Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

                        Reageer

                        • Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

                          #13
                          Nou Rutger ik al je snel uit de droom helpen, vangen heeft alles te maken met eten.
                          Vissen is een hobby geen religie!

                          Reageer

                          • Rutger
                            Kurk op karper
                            • 10-04-2005
                            • 188
                            • Ossendrecht

                            #14
                            Wat levert dit forum me toch altijd weer een enorme berg nuttige informatie, hier kan ik wel wat mee. Ik zal de factor eten vanaf nu in m'n visserij gaan incalculeren.
                            Het is vlees noch vis..

                            http://robmeijermodelbouw.nl

                            Reageer

                            • 4x14
                              Banned
                              • 10-12-2006
                              • 849
                              • Brielle

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
                              Wat levert dit forum me toch altijd weer een enorme berg nuttige informatie, hier kan ik wel wat mee. Ik zal de factor eten vanaf nu in m'n visserij gaan incalculeren.
                              Denk dan eerst is na voordat je een vraag stelt, denk je nu echt dat die vis gaat wachten tot jij gaat eten of gegeten hebt ?
                              Het hangt natuurlijk van het water af, als er maar weinig scholen baars rondzwemmen zul jij ze voor of na het eten niet snel vangen. Ik weet echt niet wat er in jouw hoofd zit, maar kan het misschien zo zijn dat je net een schooltje baars gevonden had en dat je er dan 7 ving ?
                              En trouwens, een vis heeft een staart dus hij kan zwemmen. Dus... moet je die vis ook wel is ergens anders zoeken dan waar jij gevist hebt voor óf na het eten.

                              PS. Als je normale vragen stelt krijg je op dit forum (als het niet verwijderd word) nuttige informatie hoor !

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎