Swingtip

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rikkie32
    Newbie
    • 08-11-2003
    • 16

    Swingtip

    Hallo vissers.

    Ik heb een vraag ik ben opzoek naae een goeie swingtip hengel, maar ik moet zeggen dat deze niet echt makkelijk is te vinden. Komt dit omdat niemand ermee aan de waterkant zit???

    Maar goed wie kan me van advies dienen.

    gr Richard
  • Rob van Halteren
    Waslijnwerper
    • 03-04-2003
    • 192
    • Den Haag

    #2
    Er gaat natuurlijk niets boven een goede swingtiphengel, maar een goed alternatief is een lekkere soepele snoekbaarshengel voorzien van een ander topoog al dan niet voorzien van schroefdraad om je top in te schroeven.
    en dan een maximale lengte aanhouden van 2.70 meter voor de hengel.

    Mischien heb je hier iets aan, niet geschoten is altijd mis!


    [Gewijzigd door Rob van Halteren op 04-07-04 at 04:31 PM]
    M.Vr.Gr.

    Rob

    Lets Go Fishing.nl

    Reageer

    • rikkie32
      Newbie
      • 08-11-2003
      • 16

      #3
      Bedankt voor de tip maar voordat ik aan iets anders ga denken moet er toch ergens nog wel een swingtip hengel te vinden zijn. Heb hem op de Visma ook al niet gezien (of niet goed gezocht ~_~ )

      Reageer

      • glensas
        Komt net kijken
        • 02-04-2004
        • 65

        #4
        je moet eens bij het merk drennan kijken ( ik heb er nog niet van gehoord, maar heb het uit een boek) die hebben swingtips dus.
        groetjes, Glen.

        Reageer

        • Lex van den Ende
          Met enige kennis...
          • 23-01-2003
          • 402
          • Tilburg

          #5
          Daiwa heeft hele mooi swingtiphengels.
          Groeten,

          Lex.

          Reageer

          • Swingtip
            Frequent aanwezig
            • 18-02-2004
            • 142

            #6
            Hey hey mensen riep iemand,
            Ik zit er behoorlijk vaak mee aan de waterkant. Hengel is op zich makkelijk te vinden maar wel eerrrrrrggggg duur jan schreiner. Zelf ik net een medium swingtip gebouwd moet nog even laatste lak er over en klaar. Ik weet niet hoe ligt je wil vissen dus laat dat nog even weten. Zoek anders op engelse sites.
            Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

            Reageer

            • rikkie32
              Newbie
              • 08-11-2003
              • 16

              #7
              Oke zelf bouwen zit er niet in want ik daar heb ik geen tijd voor en ik zou niet eens weten hoe. Ik ga ff bij de de genoemde merken kijken. Ik wil vrij ligt vissen, maar volgens mij zijn er toch verschillende toppen in verschillende gewichten die je kunt gebruiken. Hoe lang is jou medium swingtip???

              gr Richard

              Reageer

              • Lex van den Ende
                Met enige kennis...
                • 23-01-2003
                • 402
                • Tilburg

                #8
                Hoi Richard,

                Ik heb o.a. swingtips waar een verschuifbaar loodgewichtje op zit. Waait het wat meer dan zet je het lood dichter bij de top van je tip. Bij minder wind schuif je hem iets verder omhoog. Werkt perfect!!
                Groeten,

                Lex.

                Reageer

                • Deputy
                  Sportvisser
                  • 04-02-2002
                  • 606
                  • Lille

                  #9
                  de swingTIPS zijn legio te koop,
                  MAAR :?
                  de hengels heb ik zelf nog niet gezien.
                  Mijn eigenste swingtip heb ik zelf omgebouwd van een light feeder.
                  groetjes van Deputy Dog

                  ---------------------------
                  http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
                  http://www.marcelvandeneynde.be

                  Reageer

                  • rikkie32
                    Newbie
                    • 08-11-2003
                    • 16

                    #10
                    Kijk en dat probleem had ik nou ook. Tips genoeg maar geen hengel te bekennen die zijn gebouwd voor de swingtips. Heb op een site een drennan hengel gezien met swingtip. Het gaat om de Drennan 11ft 6in DRX Stillwater Feeder nu nog een winkel vinden die ze heeft. Ik hou jullie op de hoogte.

                    link: http://www.trinderstackle.com/en-gb/dept_90.html

                    gr Richard

                    Reageer

                    • Loek van Kersbergen
                      Met enige kennis...
                      • 03-01-2003
                      • 289
                      • Lekkerkerk

                      #11
                      Hoi Allemaal,
                      Drennan verkoopt singtip insert tips. Dat zijn (halve) toppen met aan de voorzijde een asje met schroefdraad. In feite zijn dit een soort feedertoppen waarvan de voorste 3 à 4 ogen en een deel van de top verwijderd zijn.
                      Vervolgens zijn daar swingtips voor te koop die je erop kunt schroeven.
                      Ze zijn er met en zonder springtip-wire springs ( springveren waardoorheen het springtipje loopt. Trek je het springtipje helemaal uit tot aan het eoinde van de veer dan is de veer heel los duw je het tipje verder terug ín de veer dan wordt de veer en daardoor de tip uiteraard stugger {winderig weer}).

                      Als je het precies wilt weten dan kan ik even de artikel nummers voor je nakijken.

                      In feite zijn de sprintip hengels van Drennan dus gewone feeders met wat aanpassingen.

                      Ook het Engelse merk Leeda heeft iets dergelijks op de markt.
                      Als je dat wilt, dan kan ik even voor je informeren bij Peter Drennan en je de exacte info laten weten.
                      Kost wel even een paar dagen want ze zijn tot en met woensdag gesloten in de UK.

                      Ik hoor het wel.

                      groetjes Loek

                      ****************************
                      MATCH VISSEN IS HET MOOIST
                      ****************************

                      Reageer

                      • Swingtip
                        Frequent aanwezig
                        • 18-02-2004
                        • 142

                        #12
                        Mijn medium heb ik versneden tot 2.56 meter omdat dit beter bij de blank past.
                        Springtips jongens waar hebben het over. Dit is toch al verdrongen door de quivertip en door de wedstrijdvissers gebruikte picker. Dan nog iets er zijn geen swingtiphengels of springtiphengels maar er zijn ledgerhengels met een schoeftop waaraan je de juiste tip kunt hangen voor de juiste omstandigheden. En dan nog iets we leven niet in Engeland dus hun tipjes zijn veel te zwaar voor onze water. Vandaar dat je hier de ultralichte swingtip hebt.
                        Sorry mensen ben nog wat pissig over het artikel in de BEET jezus wat *** verhaal zeg. Je draad knapt door iets te zwaar lood of als je verkeerd werpt. LEER DAN WERPEN. En wat heeft Bronsgeest bedacht de hengel. Tien tot veertig gram voerkorf werpen we leven niet in engeland. Je hebt een aantal hengels geschikt voor de swintip. Namelijk ultra licht(max 7 gr) tot Zwaar (max 20 gr). Volgens mij begrijpt de sachrijver niet echt veel van de esentie van de swingtip.

                        Zo dat ben ik even weer kwijt.
                        Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

                        Reageer

                        • rikkie32
                          Newbie
                          • 08-11-2003
                          • 16

                          #13
                          Hallo hier even een afloopberichtje,

                          Ik heb de hengel gekocht (224 euro) die ik reeds had genoemd, de Drennan 12ft 6in DRX Stillwater Feeder. De hengel heeft 4 normale tips van 2 oz t/m 3/4 oz. Het enige nadeel van de hengel was dat voor zover ik het nu kan zien de swingtip niet kan worden veranderd(zit met een krimpkous vast). Ik heb er dan ook een top van 4 oz bij gekregen die ik ga in korten en voorzien van een topoog met schroefdraad, zodat ik er zwaardere dan wel lichtere tips op kan zetten. Ga de hengel zondag ff uitproberen.

                          Oja voor de mensen die het willen weten de hengel is gekocht in Amersfoort.

                          gr Richard

                          Reageer

                          • Max Wigt
                            Newbie
                            • 05-10-2003
                            • 3

                            #14
                            Richard,

                            Gert-Jan Vos in Almelo verkoopt DRX-Feeders van Drennan. Ik heb de hengel zelf in mijn handen gehad. Is een mooie zachte blank die perfect is afgewerkt. Wel prijzig.

                            Tel nr Vos hengelsport: 546-814708

                            Gr. Max Wigt

                            ****************************
                            Lid Team Visserslatijn.nl/Carps Cabin
                            ****************************

                            Reageer

                            • rikkie32
                              Newbie
                              • 08-11-2003
                              • 16

                              #15
                              Sorry voor de late reactie maar soms moet er ook worden gewerkt ~_~ . Ik heb zondag de swingtip uitgeprobeert en ik moet zeggen ben zeer tevreden. Vangst viel een beetje tegen, geen platte gezien, maar dat mocht de pret niet drukken. De blank is perfect met een mooie zachte actie. Echt geschikt voor de manier waarop je er mee gaat vissen (stilstaand en licht stromend). Het enige waar ik aan moet wennen is het werpen maar dat komt ook wel weer goed.

                              gr Richard

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎