Feedervissen in de Rijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • het loze vissertje
    Newbie
    • 11-05-2008
    • 5
    • Tolkamer

    Feedervissen in de Rijn

    Goedemorgen forumleden,

    Ik woon sinds kort in Tolkamer (in de buurt van lobith) en kijk uit op de Rijn. Nu wil ik beginnen met feedervissen (ben eigenlijk een fanatieke vliegvisser). Nu heb ik een spro luxxus feeder aangeschaft (lengte 4.20 m) en een daiwa tounament sh 5500.

    Heeft er iemand tips met betrekking tot stekken (op de krib of er tussenin), aassoorten en de te gebruiken korven? Heb gisteren al wel een paar uurtjes aan de waterkant gezeten (tussen twee kribben in) maar 150 gram lood zag ik zo richting Rotterdam verdwijnen.

    Een reactie wordt zeer op prijs gesteld.
    Een dagje aan het water werkt goed tegen een kater.
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Het water daar ken ik niet maar ik vis regelmatig op de Waal e.d. Ik heb even op google/maps gekeken en de omstandigheden lijken me vergelijkbaar met de Waal.
    Meestal kun je vanaf een krib goed vissen als je tegen de stroomrichting van de rivier ingooit en dan ongeveer in het stuk waar de stromingen elkaar kruisen (De nering). Meestal is dit het stuk tussen de punten van de twee kribben. Afstand vanaf de krib verschilt per kribvak. Het is ook een beetje zoeken naar de juiste kribvakken aangezien het ene kribvak beduidend beter is dan het andere. Stukken waar de kribben iets verder uit elkaar liggen zijn vaak iets minder onstuimig.
    Ook als je van de kant af vist is dit het stuk (de nering) waar vaak de vis zit. In het voorjaar willen ze nogal eens kort in de kant zitten.
    Wat korven betrerft moet je gewoon korven gebruiken met het lood aan de zijkant van 50-150 gram afhankelijk van de dag. Vanaf de krib kun je meestal een stuk lichter vissen dan vanaf het strand. Het is normaal dat je korf wegstroomt maar uiteindelijk gaat deze wel stil liggen. Het werkt ook goed als je je hengel omhog afsteund zodat je lijn minder stroming vangt.
    Hoe ver heb je zitten vissen, als je richting het midden, voorbij de kribben vist dan is het logsich dat je korf helemaal wegstroomt.
    Als aas kun je gewoon maden, casters, mais en wormen gebruiken, zeker ook in je voer. Voer moet voldoende plakken zodat het lang genoeg in de korf blijft zitten. Als je binnenhaalt moet het natuurlijk weg zijn.

    Succes
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎