power kit 2 te gebruiken als cup-kit?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

    power kit 2 te gebruiken als cup-kit?

    Vraagje aan de cuppers..

    Voor mijn vaste stok, de Shimano technium XT comp. 12.50m, is enkel een kit 3 en een pwkit2 te krijgen, geen cup-kit. Wat ik me afvroeg of deze pwkit2 hiervoor te gebruiken is.

    Groeten,
    Coarse Fishing
  • Loek van Kersbergen
    Met enige kennis...
    • 03-01-2003
    • 289
    • Lekkerkerk

    #2
    Hoi Coarse fishing,

    Ja, dat kan wel. Je moet alleen opletten, dat je een niet te grote cup gebruikt, anders dan zakt het setje echt te ver door!
    Wellicht een andere tip. Milo brengt sinds kort universele cup kits op de markt.
    De zijn er - voorzover ik weet- in 2 versies. Een twee delige en een drie delige (twee delen en een universeel butt).
    Die passen altijd. Omdat ik voor mijn hengel ( Tubertini Saratoga) met hetzelfde probleem zat heb ik er 1 aangeschaft en het werkt inderdaad perfect. Deze cup setjes zijn nog veel stijver dan een power kit. De 3-delige versie kostte mij 90 euro inclusief twee maten cups (opschroefbaar).

    Groetjes, Loek
    ****************************
    MATCH VISSEN IS HET MOOIST
    ****************************

    Reageer

    • benny
      dobbertjesvraagbaak
      • 09-12-2002
      • 383
      • omgeving Leuven(B)

      #3
      Hoi Loek,

      Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met mijne Tubertini Saratoga. De mijne is de No.:6106(den blauwe), betreft het hier dezelfde stok?

      Hoe zit het eigenlijk met de lengte van deze cupping-kits? Zijn ze lang genoeg om netjes onder de top(en dus ook op de stek) te kunnen voeren? :?

      Momenteel heb ik zelf een cup-kitje in mekaar geknutseld met een oude telescopische stok, maar ben eigenlijk niet zo tevreden over het resultaat. ~_~ Deze is iets te kort en niet stijf genoeg, wat resulteerd in een dansende cup waardoor het regelmatig voorvalt dat ik mijn voeballetje reeds kwijt ben onderweg bij het uitsteken. !@#$

      Kan er me iemand vertellen waar deze Milo cup-kits in België te verkrijgen zijn? :?
      Vissen is NIET mijn hobby,
      Vissen is mijn leven!

      Reageer

      • Loek van Kersbergen
        Met enige kennis...
        • 03-01-2003
        • 289
        • Lekkerkerk

        #4
        Hallo Benny,

        Het is niet dezelfde hengel, maar ook op jouw Saratoga past de Milo cupping kit ook. De mantrill ( zeg maar matrijs) voor de delen tot en met deel 5 van deze 2 hengels zijn namelijk gelijk.
        Hij is ca. 3.90 lang en past zodanig over het 4e deeltje heen, dat de top (elastiek en dus ietsjes korter) precies gelijk is aan de top met de cupping kit erop.

        Je kunt de milo cupping kit overigens makkelijk aanpassen.Als je zonder elastiek vist dan zal je de cupping kit gebruiken zonder met het butt deeltje. Da's een heel slimme zet van milo. Ik gebruik met elastiek top vissend het cup setje zonder buttje en zonder elastiek, dus met mijn versneden toppen vissend de set met de butt. In beide gevallen zijn dan de complete hengels exacte even lang als de hengel met de cup kit gemonteerd.

        Waar je hem kunt kopen in Belgie weet ik niet, maar ik kan dat wel even voor je uitzoeken als je dat graag wilt.
        Overigens denk ik dat je in iedere hengelsport zaak waar ze iets van Milo verkopen deze set zonder enig probleem kunt bestellen!

        Groetjes, Loek
        ****************************
        MATCH VISSEN IS HET MOOIST
        ****************************

        Reageer

        • Lex van den Ende
          Met enige kennis...
          • 23-01-2003
          • 402
          • Tilburg

          #5
          Hoi ,

          Ik heb bij Opa Cor een heel mooie oplossing gezien voor een cupje dat alle kanten inspringt. Hij heeft onder de cup een piepschuim blokje gemaakt en wel zo dat je het cupje dus over het water kunt laten schuiven. Een soort zwembandje dus van piepschuim. Hierdoor voorkom je het dansen van het cupje en ook hef je gelijk het gewicht op omdat het piepschuim genoeg drijfvermogen heeft om het cupje met voer of aas erin te dragen op het water.

          Zie je wel........die oudere jongeren zijn zo gek nog niet he!!
          Groeten,

          Lex.

          Reageer

          • Theo de Kreij (van Berner

            #6
            Lex, ook handig voor het gebruik bij de 14,5 meter stok. Wanneer je lood in je armen krijgt kan je een stuk piepschuim onder je hengel binden zodat je die op het water kan leggen bij het uitsteken en afsteken.

            Geintje, ....... hoewel???

            Reageer

            • eelke
              Frequent aanwezig
              • 24-11-2002
              • 163
              • Nederland

              #7
              Hoi Theo,

              Sterker nog; jouw idee word in Engeland al in praktijk gebracht. Daar wordt met name tijdens het met de vaste stok vissen op karper gebruik gemaakt van drijvende hengels "floating poles" van soms wel 18 of 20 meter lang. Schijnt een effectieve methode te zijn.

              Groeten,
              Eelke
              groeten,
              Eelke

              Reageer

              • swa
                Theoreticus
                • 09-05-2003
                • 718
                • Tienen

                #8
                Ken je de Fox Pole Pot?
                Die kun je op de hengel schuiven en er zelfs laten opzitten terwijl je vist, ze belemmeren de buiging van de hengel niet. Ik moet wel zeggen dat ik er zelf nog niet mee gevist heb.
                Wel meer geschikt voor aas dan voer (te klein)

                Reageer

                • Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

                  #9
                  Als je met elastiek vis, is het dan niet mogelijk om een klein kupje gewoon aan je top te bevestigen? Ik spreek dan ook enkel van een klein kupje voor aas, en niet voor voerballen. Om daar nu speciaal een nieuwe (lees dure) oplossing voor te kopen denk ik wel dat je dat met soort wasknijpersysteem ook kan doen, of met 2 fijne rubberen ringen waar je een kupje tussen haakt... (Juist zien dat het kan kieperen)

                  Ach ja, ik denk maar luidop, maar ik vind het grappig dat de mannen die er vroeger mee aan het alchen waren, nu plots allemaal overstappen naar het cupje...
                  http://www.wandelendetakken.be

                  Reageer

                  • Loek van Kersbergen
                    Met enige kennis...
                    • 03-01-2003
                    • 289
                    • Lekkerkerk

                    #10
                    Ik heb ook gevist met die pole cupjes die je ook tijdens het vissen op je hengel kunt houden, maar mij beviel dat niet.
                    Redenen: De hengel wordt (heel) veel zijwind gevoeliger, bovendien is het (heel) lastig om het cupje te vullen terwijl je tuig eraan zit. Om het cupje te vullen moet je de hengel tot en met de top bij je halen. Dan heb je de keuze: het tuig in het water laten, waardoor je de kans loopt dat de haak in je leefnet komt te hangen, of je moet je tuig 'inhalen' op je plateau, met dan weer het ongemak dat je het tuig ook nog moet 'begeleiden' bij het uitschuiven van je hengel.

                    Ik heb daarna ook zelf een systeem gemaakt dat gewoon aan de top van een (extra) topsetje hing. Heel eenvoudig, een dop van een spuitbus.Twee gaatjes boven elkaar aanbrengen, grote paperclips erdoor halen, dat aan de andere kant ook doen, warteltjes op de paperclip rijgen, stukje 50/100 nylon door de warteltjes en je hebt een voercup die aan een lusje onder je top hangt. Een stukje foam onder de 'cup' (omgekeerde dop dus eigenlijk) lijmen, en zodra je het zaakje boven je voerplek op het water laat zakken, kantelt het geheel en valt het voer precies op de plaats.

                    Dat werkte redelijk. Echter met een voercupje op mijn cupset werk ik gewoon een stuk vlotter en gemakkelijker.
                    Voeren met een cup doe ik (in ondiep water) overigens reeds een jaartje of 15 , dus het is niet echt iets nieuws. Wel nieuw voor mij was de universele cupkit en daarom heb ik die aangeschaft. Bevalt me tot op heden prima!

                    Groetjes, Loek
                    ****************************
                    MATCH VISSEN IS HET MOOIST
                    ****************************

                    Reageer

                    • benny
                      dobbertjesvraagbaak
                      • 09-12-2002
                      • 383
                      • omgeving Leuven(B)

                      #11
                      Slafes,

                      Net zoals Loek heb ook ik dergelijke zaken uitgeprobeerd! Ik kwam dan ook tot dezelfde conclusie, het gaat VEEL makkelijker en vooral sneller met een speciaal daarvoor gecreeerde cup-kit.En zoals je wel weet is snelheid in de wedstrijdvisserij een niet te onderschatten factor!

                      groetjes,
                      Benny
                      Vissen is NIET mijn hobby,
                      Vissen is mijn leven!

                      Reageer

                      • Robin
                        Vaste stok & Feeder
                        • 26-11-2006
                        • 490
                        • Meerssen

                        #12
                        Ben hetzelfde van plan zoals de titel van deze topic luidt.

                        Wil een 2 delige powerkit gaan gebruiken als cupkit voor het cuppen van los aas of kleine voerballetjes
                        (licht bijvoeren) Welke worden veel gebrukt? of welke zijn geen succes?

                        had zelf al eens gekeken voor deze preston cupjes.
                        groetjes Robin

                        "De beste tijd moet nog komen"

                        Reageer

                        • martinwinschoten
                          ONVOORSTELBAAR
                          • 17-02-2008
                          • 798
                          • Winschoten

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                          Ben hetzelfde van plan zoals de titel van deze topic luidt.

                          Wil een 2 delige powerkit gaan gebruiken als cupkit voor het cuppen van los aas of kleine voerballetjes
                          (licht bijvoeren) Welke worden veel gebrukt? of welke zijn geen succes?

                          had zelf al eens gekeken voor deze preston cupjes.
                          http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...:0&tx=55&ty=87
                          Ik gebruik zelf die van Drennan. Bevallen erg goed. Kun je kopen in setjes van 3 verschillende maten

                          Team Bobs hengelsport Prinz Royal

                          Team Attrafish Nederland

                          Reageer

                          • Robin
                            Vaste stok & Feeder
                            • 26-11-2006
                            • 490
                            • Meerssen

                            #14
                            dit valt me net op:
                            De drennan cupjes hebben uitwendige schroefdraad bevestigd aan de cupjes
                            De Preston heeft dit inwendig gemaakt. (hier de uitwendige schroefdraad aan je hengeltop)

                            Dit laatste zie ik liever, de kans op beschadiging van je schroefdraad zal bij "rondslingerende" cupjes sneller zijn. aangezien je met een topsetje vaak zorgvuldiger omgaat dan met een plastic cupje.
                            groetjes Robin

                            "De beste tijd moet nog komen"

                            Reageer

                            • Joas
                              Frequent aanwezig
                              • 18-07-2009
                              • 199
                              • Breamcity

                              #15
                              Kijk even rond op het internet naar de cupsetjes van Stonfo. Deze kun je bevestigen op je top dmv een clip. Deze bruine cups zijn er ook in diverse maten! Echt een super systeem!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎