tips voor brasum vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Biggy24
    Newbie
    • 10-06-2008
    • 5
    • Brummen

    tips voor brasum vissen

    Na een lange stop van een jaar of 8 ben ik sinds een aantal maanden weer begonnen met vissen.

    ik ben ook meteen begonnen met feedervissen maar elke keer als ik ga vissen vang ik in een tijd van 6-8 uur max 3 vissen en dat zijn dan ook niet echt top formaten.

    Het water waar ik vis is een aftak van de ijssel genaamd de hank mischien ook wel bekend hier het water heeft een hele lichte stroming.

    ik gebruik over het algemeen een onderlijn van of 45 cm of 75 cm de haakjes zitten tussen de 14 - 16.

    voer doe ik niks speciaals mee haal gewoon kant en klaar brasum voer en voeg daar mais en soms maden aan toe.

    wel zeef ik het voer met een fijne zeef van 4mm.

    mijn voer is niet te nat en niet te droog het kleeft mooi en lost ook mooi op in het water.

    maar toch wil de vis niet komen ligt dat nu aan mij of aan me voer of waaraan???

    ook lees ik veel over aroma's toevoegen aan je voer of je aas insprayen met speciaal aroma helpt dit nu echt of is dat bijgeloof?

    hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want heb nu echt weer heel veel plezier in het vissen alleen ik vang nooit veel en dat vind ik erg jammer en daardoor word het enthousiasme ook weer minder

    hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen!

    met vriendelijke groet,

    Tom
    Aangepast door Biggy24; 10-06-2008, 22:37.
  • Nelis
    vaste/feeder/barbeel
    • 21-11-2007
    • 92
    • Duiven

    #2
    Hallo Tom,

    Om de hoeveel minuten haal je dan op?? en heb je het ook al eens in een ander water geprobeerd??
    beter 1 vis in het net dan....

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      ik ken toevallig wel een goede visser in brummen zelfs een KOC winnaar die zou het moeten weten.

      als het goed is hebben jullie een bomenhandel in het dorp daar de eigenaar van.

      Reageer

      • cheffie
        Beginners geluk
        • 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

        #4
        Opzich doe je niet veel verkeerd zou je zeggen. Voer een avond voor het vissen nat maken kan werken het wordt dan minder actief. Verder blijven varieren met de lengte van je onderlijn en casters brengen. Ik gebruik zelf minder mais omdat dit de vis eerder verzadigd. Vis afstand wat verleggen?? Als je alleen vist zou je iig beet moeten krijgen als er vis ligt. Je begint nl niet in de moelijkste tijd van het jaar. Ik geloof niet zo heel sterk in aroma's als je alleen vist. Tijdens grote wedstrijden kan het wel eens de doorslag geven op net die éné grote extra platte.

        Idee...:
        -Als de bodem structuur het toelaat af en toe je korf en aas verslepen.
        -Bij begin van het vissen om de drie minuten binnen halen en weer aas/voer brengen dus
        niet te lang blijven wachten. Regelmaat is belangrijk..
        -Vis/voer exact op de zelfde plek

        Aangezien ik ook last heb van beginners geluk is mijn hoge hoed met ideeen nu leeg..

        Succes Biggy24

        Reageer

        • Biggy24
          Newbie
          • 10-06-2008
          • 5
          • Brummen

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
          Hallo Tom,

          Om de hoeveel minuten haal je dan op?? en heb je het ook al eens in een ander water geprobeerd??

          toch wel om de 5 minuten

          Reageer

          • ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

            #6
            Biggy,

            ik vind persoonlijk dat er veel nuttige info staat in onderstaand draadje.



            in principe geef je vrij weinig info. ik denk dan aan:
            Word daar over het algemeen veel vis gevangen?
            Heb je verschillende afstanden geprobeerd?
            Gooi je continu op dezelfde plek?
            Heb je een goede indruk van de plek waar je aas ligt ( qua bodemstructuur)
            Krijg je wel veel beet maar vang je gewoon niet? ( dan heb je heel andere tips nodig namelijk)
            Aan het voer zal het niet zo gauw liggen mi. Je onderlijnen kunnen varieren tot ruim een meter. ( alhoewel ik nooit met een langere onderlijn vis dan 1 meter) en de haakmaat lijkt me ook prima.

            Vertel eens wat meer over het water en hoe je vist. Overigens, Ik zou die dure aroma's voorlopig lekker in de winkel laten.

            groet,

            ronny
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

            Reageer

            • Biggy24
              Newbie
              • 10-06-2008
              • 5
              • Brummen

              #7
              Als het bericht hierboven staat is het niet nodig te quoten


              hoi ronny ten eerste bedankt voor je reactie ik zal proberen je wat meer informatie te geven.

              het water waar ik vis hebben ze toch zeker 1 soms 2x per week wedstrijden er zijn dan mensen die gewoon 16 -25 kilo aan vis vangen.

              van de bodem structuur heb ik geen flauw benul en zou eigenlijk ook niet weten hoe ik erachter kan komen hoe de bodem structuur is.
              weet wel dat aan het begin van de hank een put zit omdat het vroeger een buiten zwembad is geweest alleen dit is al een 50 jaar geleden maar die put die zit er nog steeds.

              ik probeer zoveel mogelijk op dezelfde plek in te gooien.

              beet heb ik niet vaak maar als ik het heb dan haal ik hem meestal ook wel binnen alleen 3 vissen in een tijdsduur van 6-8 uur vind ik wel erg weinig terwijl die mensen die wedstrijden vissen daar in 3-4 uur wel zoveel vis vangen.

              kwa onderlijn varieer ik wel van 45 cm tot 75cm dus als ik een uur of 2 zit en het wil niet met de 75 dan zet ik er een kortere op en andersom ook natuurlijk.

              hoop je hierbij iets meer geinformeerd te hebben.

              groeten tom
              Aangepast door Eduard; 12-06-2008, 07:51. Reden: ....

              Reageer

              • Biggy24
                Newbie
                • 10-06-2008
                • 5
                • Brummen

                #8
                Als het bericht hierboven staat is het niet nodig te quoten


                ps: de link die je me gaf dat is van derkzz dat is een goeie vriend van me en daar ga ik altijd mee vissen door hem ben ik ook op dit forum gekomen en we proberen samen zoveel mogelijk te leren van jullie omdat jullie er al veel meer verstand van hebben.

                greetz tom
                Aangepast door Eduard; 12-06-2008, 07:52. Reden: ...

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #9
                  Heb je het al geprobeerd om eens een praatje met de wedstrijd vissers daar ter plaatsen te maken of tijdens een wedstrijd eens te gaan kijken wat die gasten dan anders zouden doen als dat jij het doet ,dit kan zeer leerzaam zijn en je een hoop gezoek besparen Vertel [na de wedstrijd] aan die mannen wat je problemen zijn en ik ben er bijna zeker van dat ze je verder zullen helpen wat ik van de visstand weet is dat er in het oude zwembad nog wel vis gevangen word maar dat het over het algemeen over de hele hank genomen een stuk minder is als een paar jaar geleden ,maar het moet toch mogelijk zijn om daar toch wel wat vis te vangen, maar mijn advies is praten met de lokale vissers je zal beleven dat het werkt.
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • DERKZZ
                    de eeuwige amateur
                    • 21-12-2007
                    • 89
                    • brummen

                    #10
                    nog even toe te voegen...

                    dat er heel weinig met de feeder word gevist en toch voornamelijk met de stok.

                    en wat de bodem betreft het zal verder op rond een meter of 3 a 4 diep zijn

                    en het loopt aardig vlak als met mijn korf overde bodem op haal, krijg ik het iedee dat er weinig kuilen en gaten zitten.

                    het mais verhaal zou het trouwens wel kunnen zijn...
                    als ik er nu aan terug denk zijn mijn vangsten niet gestegen door het toevoegen van het mais, terweil dit als haak aas toch aardig werkt

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎