Beste afstand

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • HsvdeDobber||Stefan
    ^^
    • 01-12-2007
    • 30
    • Hardenberg

    Beste afstand

    Hallo, Vaak als ik naar een wedstrijd kijk zie ik dat de mensen met feeders bijna strak tegen de overkant zitten. Is dit nou de beste manier of is het beter om een meter of 5 vanuit de kant te gaan vissen ? Ik zou ook graag wat informatie willen over hoe je moet vissen met de feeder in de overijselse vecht bij hardenberg
    Sensas Poule 624
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Daar vissen waar jij de vis verwacht, of dat nou strak tegen de balk is of iets uit de kant.
    Ervaring is dan vaak een belangrijk details om op de juiste plaats te starten.

    Schone en mooie vlakke bodem is belangrijker dan de afstand volgens mij.

    Ik merk wel dat veel vissers zich blind staren op de overkant.

    Reageer

    • eitcbv
      Doe wat je goed dunkt!
      • 24-12-2005
      • 192
      • nabij Steenwijk

      #3
      Ook ik viste in de beginjaren steevast vanaf 5 meter tot ca. 1 meter aan de overkant maar merk dat ik me steeds meer aan ga ergeren dat ik iedere keer de boel moet binnenhalen ivm de vele boten op zowel klein als groot water cq. kanalen. Wat ik nu steeds meer doe ik gooi naar het miden van een kanaal en tel de secondes die ertussen zitten vanaf het moment van het te water raken van mijn korfje en het moment dat de korf de bodem raak. Zo kun je de diepte's bepalen en ook de kuilen alsook de taluten. Ikzelf wil heel graag tegen het talut vissen (brasem's kunnen daar zo heelijk tegenaan azen!). Het stukje dus van bodem naar naar de kant toe. Gun jezelf meer tijd wanneer je de boel in orde maakt voor de wedstrijd begint aan het water toch alles even nalopen werpen, werpen, werpen net zolang totdat jij er een goed gevoel over hebt anders ga je maar lukraak inwerpen je hebt dan tenminste het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt!!! En wat ook belangrijk is: de afstand van de lijn uitlopen aan de kant en markeren met een takje of steen zo kun je zo weer verder als er sprake is van lijnbreuk dan kun je opzelfde afstand verder waar je zoveel moeite voor gedaan had!!! Ikzelf deed het ook nooit maar lijnbreuk terwijl je vis hebt op je plek en je kunt dan je plek niet meer vinden is waardeloos voor het vervolg van een goede viswedstrijd!!! Het kost je meer moeite maar het loont op een gegeven moment wel!

      Kan je trouwens geen visgarantie geven!
      Fishing is a way of life!!!

      Reageer

      • HsvdeDobber||Stefan
        ^^
        • 01-12-2007
        • 30
        • Hardenberg

        #4
        hey hey bedankt voor de tip's Hier kan ik verder mee Maar alle tips zijn nog steeds welkom
        Sensas Poule 624

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎