Het vangen van grote vis (als je ze kunt zien zwemmen)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    Het vangen van grote vis (als je ze kunt zien zwemmen)

    Afgelopen zondag was ik by de haven waar onze boot ligt en ik loop langs de steigers en zie de hele tijd heel veel grote vis zwemmen, de hele dag door. Ze zitten dus niet op de bodem, ze zwemmen heel hoog. Wat is de beste manier om die vissen te vangen. Niet met een spinner lijkt me want het waren geen roofvissen. Misschien met een dobber of met een voerkorf op de bodem.
    En met wat voor een aas.

    Wie kan mij helpen?

    Abramusbrama
  • witvisserfrank
    Newbie
    • 19-04-2004
    • 39

    #2
    hey Abramusbrama, waarschijnlijk zijn die grote vissen karpers, wanneer de karpers hoog in het water liggen kan je ze waarschijnlijk het beste vangen met een broodkorst (dus geen dobbers of lood). Je neemt gewoon een niet te zware karperhengel met een molen met ca 0.25 nylon en je zet dan alleen je haak aan je lijn (no.8/6/4) op de haak zet je een flinke broodkorst en gooi je je lijn uit. Je kan eventueel nog wat andere broodkorsten rond jou korst gooien om die vissen naar het oppervlakte te lokken. let er wel op dat die vissen je erg snel opmerken, het is dus het beste wanneer je je korst hebt ingegooit om dan een paar stappen achteruit te gaan staan om te wachten op de vis die je broodkorst niet kan weerstaan.

    suc6 ermee.

    ps pas wel een beetje op voor de meeuwen en eenden want die weten vaak ook wel raad met je broodje.

    je kan altijd meer vangen

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #3
      Ik zou deze vraag eens aan de vliegvissers voorleggen. Die weten daar wel raad mee !!!!
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Als het karpers zijn is het simpel. Die zijn gewoon niet te vangen. Hier op de vaart liggen ze ook elke dag aan de oppervlakte maar ze doen geen moeite om ook maar iets te eten. Misschien dat het kan lukken in de late namiddag maar ik zou gewoon tegen de avond of 's nachts op dezelfde plaats gewoon op grond vissen met boilies of mais. ¨Paar dagen voorvoeren en dan moet dat wel in orde komen.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • abramusbrama
          Komt net kijken
          • 24-04-2003
          • 93

          #5
          Minimus ik ben ook een vliegvisser, maar ik denk als ik die zeer grote en zware vissen haak op mn AFTMA 4 dat dat niet helemaal goed gaat. (weet ik wel zeker)
          Ik wil ze dus vangen met een feeder ofzo.

          Abramusbrama

          Reageer

          • Pieter Pepping
            Frequent aanwezig
            • 11-08-2003
            • 206

            #6
            abramusbrama,

            moet wel lukken aan je aftma 4 hoor,denk ik. Je hengel zalniet snel breken. Je zult dan wel een goede slip moeten hebben en uiteraard niet meteen (te) dunne tip vissen. Ik heb ditinderdaad ook wel eens gezien, en het lukt mij ook niet (met de droge vlieg en nimf). Dat waren brazems trouwens.

            Alleen een broodkorst aan je haak, hoe kan je dat een meter of 5/6 (of verder) wegwerpen?!!! :?
            ---------------

            Pieter

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Korst groot genoeg nemen en effe int water dopen. Zuigt meteen water op en dan kan je ze gemakkelijk 25 meter werpen. Of met een buldo gaat ook. Zo een plastic bolleke waar ge wa water in doet.
              Ik denk dat het moeilijk zal worden op zo'n vliegenhengel. Hangt natuurlijk van de groote af. Boven de 7 kilo zal het wel heel moeilijk worden al weet ik niet hoeveel draad er op zo'n reel kan enzo.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • Cameleon
                Komt net kijken
                • 15-10-2003
                • 70

                #8
                op de leuvense vaart kan je met korst inderdaad niet veel succes boeken, maar als je ze ziet zwemmen , zet dan meteen een zinkend aas aan je haak (bijvoorbeeld een partikel ofzo ) en gooi het voor hun neus , met een beetje geluk zuigt de grote karper het binnen
                http://geocities.com/cameleon_1303

                MIJN SITE

                Reageer

                • Breamhunter
                  Newbie
                  • 27-04-2004
                  • 38

                  #9
                  In havens zie je heel vaak brasems aan het oppervlak / hoog in het water. Je kunt inderdaad heel goed met een broodkorst drijvend vissen. Of een klein loodje aan de haak waardoor het brood langzaam naar de bodem zakt. Als ze honger hebben zullen ze bijten.

                  Gooi eens een handje maden in het water en kijk wat ze er mee doen. Waarschijnlijk zullen er weinig de bodem halen.
                  :heavy: Dé Visvangstsite van Nederland!! :heavy:

                  Beter een vis in de hand, dan 10 in het water!

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎