geen brasem op de stek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brasemvisser24
    Newbie
    • 28-09-2007
    • 39
    • Almere

    geen brasem op de stek

    beste vissers,
    ik ben gister weer met de feeder gaan vissen. Het ging wel goed en ik ving ook veel vis alleen vond ik 1 ding jammer: er kwam geen brasem op mijn stek. ik bleef telkens weer die kleine voorns vangen, ook leuk maar ik wil ook graag brasems vangen. heeft iemand daar misschien tips/ een oplossing voor ? ik heb echt geen idee namelijk.
    mvg brasemvisser24
    p.s. dat er brasem zit ben ik zeker van want andere mensen trekken er ook brasems uit.
    brasemvisser24
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Als de brasem plaatselijk ligt dan vangt je buurman wel en jij niet. Dat zie je op wedstrijden ook vaak.

    Stel jezelf een aantal vragen:

    Viste je wel op de bodem? Hoewel de brasem daar niet standaard aast..
    Hoe was je voer?
    Waar vingen die andere vissers hun vis op (aas)?
    Vis afstand?
    Diepte van het water?

    Zo zijn er talloze zaken die meespelen en is volgens mij één antwoord niet toereikend!

    Groet Hans

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door brasemvisser24
      beste vissers,
      ik ben gister weer met de feeder gaan vissen. Het ging wel goed en ik ving ook veel vis alleen vond ik 1 ding jammer: er kwam geen brasem op mijn stek. ik bleef telkens weer die kleine voorns vangen, ook leuk maar ik wil ook graag brasems vangen. heeft iemand daar misschien tips/ een oplossing voor ? ik heb echt geen idee namelijk.
      mvg brasemvisser24
      p.s. dat er brasem zit ben ik zeker van want andere mensen trekken er ook brasems uit.
      Ik kan je maar 1 advies geven. Verander je naam in voornvisser24. Mischien brengt dat de brasems op een dwaalspoor.
      Je kan ook met de brasemvangers daar gaan praten en kijken/vragen of je iets niet goed doet.
      Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • Nelis
        vaste/feeder/barbeel
        • 21-11-2007
        • 92
        • Duiven

        #4
        Ik heb het zelf ook wel gehad..
        als je achter elkaar voorns vangt dan is de kans groot dat de brasem er wel ligt maar de kans niet krijgt om je aas te pakken..
        mijn tactiek om te kijken of ze er liggen of niet is haak 8 zetten met een paar slangen erop. Een maiskorrel erop wil ook wel eens helpen. dan gooi je door de voorns heen zeg maar.
        hoop dat je er wat mee kan!
        beter 1 vis in het net dan....

        Reageer

        • cheffie
          Beginners geluk
          • 03-04-2008
          • 664
          • Noord Holland

          #5
          Of zorgen dat je aas met ckerheid op de grond ligt. Haaklijn door de korf halen dus!

          Reageer

          • feedervisser
            Met enige kennis...
            • 27-03-2008
            • 389
            • merelbeke

            #6
            hoi visvrienden

            t'is toeval maar vandaag juist hetzelfde meegemaakt,op een stek waar ik normaal brasem vang was hij er vandaag niet want de meeste vis die ik ving was rietvoorn en kleinere brasem en een paar kroezen.maar ik zoek daar niets achter,als hij er niet zit dan zit hij er niet,volgende week kan het helemaal anders zijn.

            gr marnix

            Reageer

            • DERKZZ
              de eeuwige amateur
              • 21-12-2007
              • 89
              • brummen

              #7
              hey het kan ook aan het voer liggen,

              ik heb vaak mee gemaakt de de soorten vis anders werd na mate ik een ander merk/ type voer ging gebruiken

              mischien kan dit ook op jouw van toepasssing zijn

              Reageer

              • feedervisser
                Met enige kennis...
                • 27-03-2008
                • 389
                • merelbeke

                #8
                geloof je nu echt in dat voer,ik vis vier keer met hetzelfde voer,de eerste keer vang ik er 40 brasems,de tweede keer 41,de derde keer van ik er 31 brasems mee om van de zeelten en kroezen nog te zwijgen en de vierde keer vang ik er geen brasem mee(wel op een ander water hé),ik maak mij daar niet druk om,de volgende keer vis ik terug met dat zelfde voer,je moet weten da water van 22ha mogen we niet volledig bevissen,de helft is voor te zwemmen en ander gedoe,en da kan zijn dat de meeste brasem op dat gedeelte zit dus mag je afkomen met gelijk welk voer.

                gr marnix

                Reageer

                • martinwinschoten
                  ONVOORSTELBAAR
                  • 17-02-2008
                  • 798
                  • Winschoten

                  #9
                  Het voer maakt op zich niet zo heel veel uit.
                  Het is net als op de stok. Voor de voorn een wolkend voer en voor de brasem een dood en zoet voer.
                  Wel belangrijk is wat je brengt aan aas.
                  Breng je veel levend aas, zoals maden en pinken, heb je meer kans op kleinere vis.
                  Breng je veel casters, geknipte wormen of mais....... krijg je vaak de platten wel op je stek.
                  Maar dat werkt ook niet altijd! Vorige week op een avond, ving ik allemaal platjes tot 100 gram op een dendrobena met een maiskorrel er op!!!!!!!
                  Bijna niet te geloven, maar ook dat soort dingen kun je treffen.
                  Team Bobs hengelsport Prinz Royal

                  Team Attrafish Nederland

                  Reageer

                  • SvVoorden
                    Sportvisser
                    • 26-07-2002
                    • 747
                    • Woerden

                    #10
                    Je voer kan ook iets te droog zijn waardoor het meer kleine vis aantrekt. Ik heb het al meerdere keren gehad dat na het natter maken van het voer de kleine vis plaats maakt voor grotere.
                    Het belangrijkste stukje info mis ik: Waar heb je gevist?
                    Sjaak van Voorden

                    Reageer

                    • TheDutchMan
                      Newbie
                      • 01-07-2008
                      • 3
                      • Winschoten

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten
                      Maar dat werkt ook niet altijd! Vorige week op een avond, ving ik allemaal platjes tot 100 gram op een dendrobena met een maiskorrel er op!!!!!!!
                      Bijna niet te geloven, maar ook dat soort dingen kun je treffen.
                      waar viste je dan? ik zat vrijdag aan Zwembad laan (achter Bato velden ) te visse met 2 vrienden van me.alleen maar klein grut. en ik weet zeker dat er grote brasems zitte heb ze namelijk vorig jaar ook gevongen daar. en iemand heb een 10ponder gevongen vorige week.

                      Reageer

                      • brasemvisser24
                        Newbie
                        • 28-09-2007
                        • 39
                        • Almere

                        #12
                        ik viste op open water, ongeveer 3 à 4 meter diep maar vol met obstakels (misschien is dat een van de redenen ?) maar hartelijk bedankt voor de reactie's, ik zal er volgende keer aan denken
                        mvg brasemvisser24
                        brasemvisser24

                        Reageer

                        • brasemvisser24
                          Newbie
                          • 28-09-2007
                          • 39
                          • Almere

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door cheffie
                          Of zorgen dat je aas met ckerheid op de grond ligt. Haaklijn door de korf halen dus!
                          hartelijk bedankt, ik ben vandaag weer geweest en de enige brasem van de dag ving ik daarmee, erg slim bed8.
                          mvg brasemvisser24
                          brasemvisser24

                          Reageer

                          • cheffie
                            Beginners geluk
                            • 03-04-2008
                            • 664
                            • Noord Holland

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door brasemvisser24
                            hartelijk bedankt, ik ben vandaag weer geweest en de enige brasem van de dag ving ik daarmee, erg slim bed8.
                            mvg brasemvisser24
                            Gelukkig heb ik dit niet zelf bedacht hoor. Heb het ook van een ander.
                            Wil nl niet met de eer strijken van de bedenker!

                            Wel super dat je resultaat kan boeken..

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎