onder de lelies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warassassin
    slijkvisser
    • 30-08-2007
    • 35
    • bonheiden

    onder de lelies

    ik fietste net eve rond en zag en paar kereltjes met hun vader vissen.
    toen ik naar het water keek waar zij op visten was ik wel even onder de indruk, en mooi proper water barstvol lelies (was en sloot of zo maar zonder stroming). dit was op en fietsafstand van 20minuten van bij mij thuis dus ik wil het wel is proberen om en snoekie tussen die lelies uit te peuteren.
    maar hoe doe ik dat het best? en aasvisje tussen de lelies leggen of met kunstaas (aloewel ik denk dat ik snel zal vast zitten)
    Het is beter om te vissen zonder te vangen, dan the vangen zonder te vissen
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    #2
    Kunstaas is vragen om problemen.
    Probeer een open stuk te vinden om daar een (dood) aasvisje in te laten zakken.
    Zorg wel voor goed snoer, daar zo'n visje natuurlijk tijdens de dril gelijk de lelie's in wil.

    Ps persoonlijk vind ik dit geen pas hebben en geeft een goed karakterbeeld.
    Locatie: ga u gen kloote aan
    69 linkerteelbal
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

    Reageer

    • RemcoR
      Newbie
      • 13-07-2008
      • 12
      • Leiden

      #3
      Ik zou het inderdaad ook gewoon met een aasvisje proberen. Wat wel erg belangrijk is dat je er rekening mee houdt dat de vis inderdaad direct de lelies probeert op te zoeken. Een goede sterke dyneemalijn met een stuggere hengel zou je resultaat kunnen opleveren, in die zin dat je in staat bent de vis wat beter te ''sturen''. Enig nadeel hierbij is dat je wellicht wat minder sport eraan beleeft.

      Eén ding weet ik wel zeker, de snoeken zullen zich waarschijnlijk gewoon ophouden onder de lelies dus grote slagingskans. Succes!

      Reageer

      • warassassin
        slijkvisser
        • 30-08-2007
        • 35
        • bonheiden

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RemcoR
        Ik zou het inderdaad ook gewoon met een aasvisje proberen. Wat wel erg belangrijk is dat je er rekening mee houdt dat de vis inderdaad direct de lelies probeert op te zoeken. Een goede sterke dyneemalijn met een stuggere hengel zou je resultaat kunnen opleveren, in die zin dat je in staat bent de vis wat beter te ''sturen''. Enig nadeel hierbij is dat je wellicht wat minder sport eraan beleeft.

        Eén ding weet ik wel zeker, de snoeken zullen zich waarschijnlijk gewoon ophouden onder de lelies dus grote slagingskans. Succes!
        ik vis met en 17/00 gevlochten lijn van 10kilogram en heb en 2.7m hengel van 30-60 gram werpgewicht
        is dt voldoenden?
        Het is beter om te vissen zonder te vangen, dan the vangen zonder te vissen

        Reageer

        • warassassin
          slijkvisser
          • 30-08-2007
          • 35
          • bonheiden

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
          Kunstaas is vragen om problemen.
          Probeer een open stuk te vinden om daar een (dood) aasvisje in te laten zakken.
          Zorg wel voor goed snoer, daar zo'n visje natuurlijk tijdens de dril gelijk de lelie's in wil.

          Ps persoonlijk vind ik dit geen pas hebben en geeft een goed karakterbeeld.
          Locatie: ga u gen kloote aan
          69 linkerteelbal
          bedankt voor de tips maar ik vind het wel maar flauw dat je reclameerd over men pas
          zoiets noemen ze bij ons humor
          Het is beter om te vissen zonder te vangen, dan the vangen zonder te vissen

          Reageer

          • Amadeus
            Knoeit wat aan het water.
            • 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

            #6
            Ieder zijn meug, enfin terug ontopic.

            Het materiaal moet afdoende zijn om daar een vis tussenuit te kunnen halen.
            Ik zelf vis ( op snoek dan...) met 25/00, ook tussen de lelies en rietpollen.
            En dit gaat ( meestal) goed, zolang je de lijn maar onder spanning houdt.
            Ik heb het wel eens meegemaakt dat mijn snoer als een mes door de lelies heen ging, uiteindelijk wel verspeeld omdat ze om een paal heen ging..............
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎