Werphengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • goewlio
    Newbie
    • 10-07-2008
    • 3
    • Hulsberg

    Werphengel

    Hallo,

    Ik ben een beginnende visser en ik heb tot nu toe alleen maar op voorntjes gevist. Ik ben nu opzoek naar een hengel om te beginnen met op karpers vissen. Toen ik net het krantje van de Lidl las zag ik daar een werphengel staan: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages...0.p.Werphengel . Ik vroeg me af of deze hengel goed is om mee te beginnen.

    BVD. goewlio
  • janblunt
    Newbie
    • 24-06-2008
    • 15
    • arnhem

    #2
    je kan beter bij een hengelsportwinkel een degelijke hengel met molen kpen, hier heb je meer aan dan een goedkoopwegwerphengeltje van de lidl!!!

    Reageer

    • Ivo-69
      Noob
      • 12-04-2008
      • 166
      • Zuidland

      #3
      Om te starten met karpervissen is die lidl-hengel prima, mocht je het vissen niet bevallen heb je je in ieder geval geen buil gevallen, dure karperhengels kun je altijd later aanschaffen mocht je het karpervissen bevallen.
      Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

      Reageer

      • goewlio
        Newbie
        • 10-07-2008
        • 3
        • Hulsberg

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door janblunt
        je kan beter bij een hengelsportwinkel een degelijke hengel met molen kpen, hier heb je meer aan dan een goedkoopwegwerphengeltje van de lidl!!!
        Hoe duur is dan een degelijke, goedkope hengel van een hengelsportwinkel? Want ik wil niet te veel uitgeven (aangezien het misschien niet bevalt).

        Alvast bedankt

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Hengels uit een supermarkt heb ik nog nooit geen wonderen van gezien ,je kan veel beter naar een hengelsport zaak gaan dan kan je voor die prijs daar ook een hengel kopen met een verhaaltje er bij van de hengelsport winkelier,en zijn advies is als beginnend hengelaar van onschatbare waarde ,mais ,ja die is goed van de liddell hoef ik ook geen advies van te hebben.dat zoek ik zelf wel uit ,maar hengels uit de super niet doen ,zonde van je geld.
          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          • goewlio
            Newbie
            • 10-07-2008
            • 3
            • Hulsberg

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door janb
            Hengels uit een supermarkt heb ik nog nooit geen wonderen van gezien ,je kan veel beter naar een hengelsport zaak gaan dan kan je voor die prijs daar ook een hengel kopen met een verhaaltje er bij van de hengelsport winkelier,en zijn advies is als beginnend hengelaar van onschatbare waarde ,mais ,ja die is goed van de liddell hoef ik ook geen advies van te hebben.dat zoek ik zelf wel uit ,maar hengels uit de super niet doen ,zonde van je geld.
            Dus kan ik voor rond de 50 euro een karperhengel kopen bij een hengelsportzaak?

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              die hengel die bij de link staat die je gegeven hebt is helemaal niet geschikt voor het karpervissen. daar is de hengel een beetje kort voor. als ik het goed zag is dit meer een boothengeltje voor op zee. ik zou inderdaad gewoon eens kijken bij een hengelsportzaak.

              en die troep van de supermarkt flikker je waarschijnlijk na 2 minuten al weg (als het niet minder is), dus zonde van je geld !

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Inderdaad naar de hengelsportzaak gaan. Voor 50 euro heb je daar beter spul als bij de lidl.

                Reageer

                • niels aben
                  Newbie
                  • 20-04-2008
                  • 44
                  • montfort

                  #9
                  hoi,

                  mijn eerste karper hengel met molen was ik 43 euro kwijt. de hengel van rom tompsom en de molen van okuma.

                  vorig jaar weer een hengel erbij.
                  hengel van okuma van carbon
                  de molen spro busschmaster 440. rond de 70 euro.

                  ik merk wel het verschil in de sets. vooral de molen. de molen van spro bevalt me veel beter, onderandern omdat er vrijloop op zit.

                  mijn advies. neem een buget. ga met dat budget naar de viswinkel. en laat je informeren. dit heb ik ook gedaan.

                  Reageer

                  • janblunt
                    Newbie
                    • 24-06-2008
                    • 15
                    • arnhem

                    #10
                    bij de meeste hengelsportwinkels heb je rond de 100 euro's een leuke set om mee te beginnen.D.w.z. een foudraal,en 2 hengels met molen.

                    Reageer

                    • Petmen
                      Newbie
                      • 20-07-2008
                      • 1
                      • Amsterdam

                      #11
                      kijk anders eens op deze site.
                      Vanaf 39.95

                      Reageer

                      • nick V
                        Newbie
                        • 19-08-2007
                        • 18
                        • Enter

                        #12
                        ik heb ook jarenlang op witvis gevist en 2 jaar geleden de overstap na karper gemaakt....
                        ik ben zow beetje met de goedkoopste onderdelen begonnen ''rod pot''' ''beetverklikkers''
                        hengels... mijn advies zou zijn....koop iets duurder want dat goedekopen spul vond ik waardeloos ga naa een hengelsportzaak of karperspeciaalzaak en vraag gewoon aan een medewerker wat de beste kwaliteit is en nog wel redelijk betaalbaar is..

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎