Voorvoeren stromend water

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Thedge
    Komt net kijken
    • 18-02-2004
    • 64
    • Waalre

    Voorvoeren stromend water

    Beste medevissers,

    Heeft het zin om een of twee dagen van tevoren voor te voeren op stromend water? Het lijkt mij van niet aangezien het voer toch wegstroomt, of zie ik dit verkeerd. Zijn er wellicht andere mogelijkheden om toch op een of andere wijze voor te voeren op stromend water?

    Alvast bedankt!!
  • lode
    Frequent aanwezig
    • 22-02-2004
    • 195

    #2
    Thedge,

    waarom zou dat geen zin hebben :?
    als je dat moest weten hoeveel vissers hun plaats aanvoeren,daar zou je
    van verschieten.

    groet ,Lode

    Reageer

    • Theo de Kreij (van Berner

      #3
      Hmmmm, dat is een lastige. Ik zou zeggen dat het geen zin heeft. Je voer stroomt ofwel weg ofwel wordt weggegeten en de vis trekt verder. Ik zou het niet doen. Wat je wel eens kunt proberen is om de dag ervoor eens te kijken waar een visser zit om vervolgens de volgende dag neer te strijken op die stek en op zijn oude voerplek te gaan vissen zonder eerst te voeren. Dan weet je meteen of de vis er is blijven hangen.
      Als het je bedoeling is om vis aan te leren naar een bepaalde plek te komen omdat daar over een langere periode altijd lekker voer ligt, dat zou kunnen. Echter zijn er meer factoren die een ideale plek voor vis bepalen. Bodemgesteldheid, aanwezige zoetwatermosselbanken, vegetatie en noem maar op. Of je daar de vis vanaf krijgt naar jouw voerplek toe om daar voortaan te verblijven betwijfel ik.
      Maar misschien zijn er mannen die er al ervaring mee hebben?

      Reageer

      • Thedge
        Komt net kijken
        • 18-02-2004
        • 64
        • Waalre

        #4
        Moet ik gezien het zeer geringe aantal reacties concluderen dat voeren op stromend water geen zin heeft, of soms dat er niemand ervaring mee heeft (wat ik mij haast niet kan voorstellen). Hopelijk kan/wil er nog iemand reageren die ervaring hiermee heeft. Vanzelfsprekend mag het ook een negatieve ervaring zijn.

        gr,

        Thedge

        Reageer

        • Janneman

          #5
          Dat is de juiste conclusie, Thedge.
          Voorvoeren is niet nodig op stromende wateren. Daar zwemt meer dan genoeg vis!

          Bovendien zijn stromende wateren erg groot en kun je niet zomaar vissen vasthouden door op een bepaalde plek voor te voeren. Ze trekken, zoals Theo al zei, weer verder zodra het plekje leeggevreten is. Ze blijven er nooit, omdat er heel veel andere plekken zijn om naar voedsel te zoeken. #) #)

          Tuurlijk moet je wel een voerplek aanleggen als je gaat vissen. Niet dagelijks voorvoeren, maar gewoon eenmalig een voerplekje aanleggen. Dan zit je altijd wel goed.

          Succes daarmee!
          Grtz Jan


          [Gewijzigd door Janneman op 04-16-04 at 05:49 PM]

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #6
            Hallo Thedge

            Als je alleen gaat vissen heeft het zin om tegen de avond voor te voeren op stroom

            Je maakt een mengsel van 50% havermout geplet en 50% leem of leemzand grof zeven

            Door het zoeken van de brasem komt alles los

            het voer over meerdere meters verdelen en de hoeveelheid bepaalt de standtijd

            Per 25 k.g +- 20 € leem kun zelf steeken

            het nadeel is dat je vismaat het niet leuk vind als je hem van de bak vist dus je moet alleen

            voor een dagje is dat leuk maar met een paar vismaten is toch leuker voorvoeren kan dan niet

            IK denk dat het daarom niet veel gedaan wordt

            Het gaat steets beter aan de waterkant
            gr Gerard

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #7
              Hallo Thedge

              Je hebt eens in een reactie gevraagt hoe het zat antennes zie dobbergeimen wat vond je van de reactie
              het heeft me bloed zweet en tranen gekost maar ik heb er zelf veel van geleerd

              Het gaat steets beter aan de waterkant

              De groeten test- se
              gr Gerard

              Reageer

              • Thedge
                Komt net kijken
                • 18-02-2004
                • 64
                • Waalre

                #8
                Met betrekking tot de dovver, idd een mooi antwoord Alleen ik moet gewoon heel eerlijk zeggen dat ik zon lange pen aan de onderkant niet optimaal vind vissen. Kan niet goed verklaren waarom, maar meestal haal ik zelfs een stukje van de onderpen af......

                Reageer

                • Theo de Kreij (van Berner

                  #9
                  Nog een nadeel van voorvoeren. Als nou de volgende ochtend er al een andere visser op jouw plek zit, wat dan?

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎