Pieren bewaren..!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • veldhuijzen38
    Newbie
    • 19-05-2006
    • 1

    #31
    Ik wil eigenlijk zelf beginnen met een Wormery, maar ik krijg geen enkel verkooppunt in Nederland gevonden. Dus nu is mijn vraag waar ik een originele Wormery kan krijgen in Nederland. Als ik bijvoorbeeld bij google zoek krijg ik alleen Belgische en Engelse sites. Ik woon zelf in Noord Brabant dus als hier ergens een verkoper zit, zou dit erg mooi zijn natuurlijk!

    Het kan zijn dat dit hiervoor niet het goede topic is, maar er staat zoveel op deze site als Nieuweling (@).

    Alvast bedankt voor de genomen moeite,
    Martijn veldhuijzen
    bbbbbigfish

    Reageer

    • vislood
      Sportvisser
      • 18-03-2003
      • 717
      • Grubbenvorst

      #32
      probeer het eens bij global wormen
      Groetjes Ruud

      Reageer

      • rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

        Ik kan iedereen echter aanraden om gewoon een eigen wormenkweekbak te maken (of kopen, kan natuurlijk ook). Mijn eigen wormenbak heb ik sinds maart/april in gebruik en hij barst zo ongeveer uit zijn voegen van de pieren! Beetje paardenmest, tuinaarde en keukenafval en moeder natuur doet de rest.
        Als ik ga vissen haal ik er de nodige pieren uit en na het vissen zet ik die weer terug. Altijd vers en zo voor 't grijpen.
        Ik doe het ook al 'n tijdje! Heb van allerlei soorten pieren door elkaar T gaat inderdaad berehard. Ik heb ze echter niet in de koeling staan, maar in de schuur op n koud plekje, wil ook prima hoor! En als ze uit dreigen te sterven, haal ik gewoon ff nieuwen uit de tuin, want die barst er ook van!

        Zit er zelfs aan te denken om een tweede bak er bij te zetten

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #34
          Kijk wel uit dat je niet te veel soorten wormen door elkaar heen doet. Dauwpieren (blauwkoppen) en regenwormen gaan onherroepelijk dood in een bak... Mestpieren vermenigvuldigen zich eer sneller dan bijvoorbeeld dendro's, dus bij elkaar zal het in de praktijk er op uitlopen dat je dendro's verdrongen worden door mestpieren.

          Ondertussen heb ik wel een apparte kweekbak voor dendro's gemaakt...
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • benny
            dobbertjesvraagbaak
            • 09-12-2002
            • 383
            • omgeving Leuven(B)

            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
            Kijk wel uit dat je niet te veel soorten wormen door elkaar heen doet. Dauwpieren (blauwkoppen) en regenwormen gaan onherroepelijk dood in een bak...
            Vanmorgen heb ik wat in het grasveld met de riek gezeten.
            Ik heb dus momenteel een mooi hoeveelheid Dauw-en regenpieren.
            Hoe ik mestpieren kan bewaren lezen we elders in deze topic.
            Hoe ga ik echter te werk met deze soort van pieren ? (dauw en regenpieren)

            Iemand al ervaringen mee om deze langere tijd te gaan bewaren?
            Vissen is NIET mijn hobby,
            Vissen is mijn leven!

            Reageer

            • jovinkboy
              actief met de feeder
              • 23-07-2008
              • 20
              • ravenswoud

              #36
              mischien een makkelijk tip voor jullie om je mest/compost bult te stimuleren.
              me vader en ik gebruiken dit nu al zon 3 jaar en hebben het aantal pieren echt zien verbeteren.

              sommige koffiezet apparaten op bedrijven. maken nog gebruik van echte koffie zoals je die in de winkel koopt. en niet van die oplos troep. als je op het werk zon apparaat hebt die echte koffie gebruikt. zit er onder in de machine een bak waar het filter automatisch inkomt. deze nemen zowel mijn vader en ik eens in de zoveel tijd mee. ongeveer om de 3 weken. dan hebben we elke keer 2 zakken met veel koffie prut. 1 zak gooien we er met filter en al op. en 1 snijden we kapot en schudden het meeste prut er uit. en en mengen we rustig met een vorg door de aarde.

              hopelijk hebben jullie er wat aan.

              tevens door bladeren van rode kool krijg je mooie rode piertjes. idee om zelf kool te gaan planten in de tuin ? en steeds wat door de bult voegen.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎