Wanneer ben je een succesvolle Karpervisser?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • LeoG
    Newbie
    • 11-05-2008
    • 21
    • Tilburg

    #31
    Een goede (karper)visser is een visser die minimaal 1 visje vangt en daar lol aan beleeft. Mijn motto is dat je minimaal 1 vis moet vangen om niet voor niks te zijn geweest en voor de rest is het rust en het (ouwehoer)praatje met andere vissers of voorbijgangers. Vorige keer dus de 2 nette karpervissers waar ik het in een ander topic over had.

    Dure spullen? Misschien wel deel van de kick van die vissers.

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #32
      Leo ik lees wel eens vaker onzin dit is weer zo,n moment.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #33
        Espero wederom een reactie waar ik ook achter kan staan.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
          Leo ik lees wel eens vaker onzin dit is weer zo,n moment.
          Douwe ik lees wel vaker zo demotiverende opmerking van jou dit is er weer een .Een beetje respect voor iemand zijn mening mag ook wel .We heten niet allemaal Douwe .
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • Driehoek
            Sportvisser
            • 17-06-2007
            • 787
            • Rijssen

            #35
            "Een goede (karper)visser is een visser die minimaal 1 visje vangt..."

            Kerel wat zul jij dan een punthoofd hebben zeg, wanneer je een keer 'gewoon' niets vangt...

            Ik ga fluitend vissen om 'iets' te vangen, maar kom net zo makkelijk ook fluitend weer thuis...
            En als de vrouw dan vraagt "nou, wat gevangen?"...
            Dan plof ik op de bank en zeg
            'Nee, wijffie...
            vandaag weer eens ouderwets genoten van de natuur om me heen,
            dus vanavond maar weer naar de urker op de hoek...'

            m.a.w. elke vissessie is voor mij bijvoorbaat al succesvol.
            .
            Happy fishing.
            ----------------------------------------

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door lolo
              Douwe ik lees wel vaker zo demotiverende opmerking van jou dit is er weer een .Een beetje respect voor iemand zijn mening mag ook wel .We heten niet allemaal Douwe .
              hahaha ja als douwe op zijn stek net zo reageert als hier dan zou hij bij ons in de regio snel het lel ingetrapt worden

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #37
                Wat is daar nu demotiverend aan?
                Volgens mij is het juist een motivatie om in het vervolg ietsje voorzichtiger te zijn met dat soort opmerkingen.

                Het slaat compleet nergens op dat je minimaal 1 vis moet vangen per sessie om succesvol te zijn.

                Martijn dat zijn opmerkingen een erelid waardig.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • brielsemaasliefhebber
                  vis gek
                  • 06-06-2006
                  • 1231
                  • Brielle

                  #38
                  Ach ja wanneer ben je succesvol,denk dat je ook de goede tijd mee gemaakt moet hebben.

                  Kijk maar naar een aantal jaren geleden op het grote stuwmeer cassien,toen werdt er volop vis gevangen door de gebroeders van hoven en daar zaten echt topgewichten bij.Natuurlijk word je dan als succesvol visser gezien,maar ze moeten er ook bijvertellen dat ze daar uuuuuuuuuuuuuuuuuuuren voor hebben gezeten.Als je die boeken allemaal lees staat het er leuk maar ik zeg altijd maar zo een pen is gewillig die schrijft wel.

                  Zo heb je ook allijn danou ook zo'n (succes vol) karpervisser,natuurlijk kan die man vissen maar als ik die tijd en geld of sponsoring had,dan was ik ook een succes vol karpervisser geweest.Ik heb zelf jaren op een meer in frankrijk gevist en heb daar hele goede resultaten geboekt maar het heeft ook lang geduurd om die resultaten te halen.

                  Dus als je over je eigen vangsten nou maar tevreden bent,dan ben je een succesvol karpervisser.
                  GROETEN VAN EEN VIS GEK

                  Reageer

                  • lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

                    #39
                    idd Briel als je zelf maar tevreden bent en voor iedereen is die lat verschillend.Als ik ga vissen wil ik gewoon perse vis vangen.En als dat niet het geval is,dan baal ik als een stekker.Mijn vrije tijd is kostbaar je investeerd in maden en weet ik allemaal wat ,dus ik wil vis vangen.Dat wil niet zeggen dat je geen sportvisser (karpervisser) bent .integendeel maar fanatiek zijn bevorderd wel de vangsten gr john
                    Groetjes
                    Johnny

                    Match
                    Feeder
                    Stok

                    Reageer

                    • LeoG
                      Newbie
                      • 11-05-2008
                      • 21
                      • Tilburg

                      #40
                      Douwe,

                      Je hebt nog niet gereageerd op mijn post bij vangstverslagen, als je daar ook even overheen pist ben je wat dat betreft weer up to date

                      mvg

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1496
                        • haacht

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Het slaat compleet nergens op dat je minimaal 1 vis moet vangen per sessie om succesvol te zijn.

                        Toch om een sessie succesvol af te sluiten, wat Leo hier duidelijk wil zeggen. Laat dat u dan motiveren om in het vervolg zo geen reacties te plaatsen.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        • Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

                          #42
                          Warhead dat valt mij van jou als Belg toch echt tegen ik ken behoorlijk wat succesvolle Belgische vissers die graag zouden willen dat iedere sessie een vis bracht.
                          Wat hij zegt is dat een succesvolle visser tenminste een vis moet vangen per sessie en dat is grote onzin daar blijf ik bij.
                          Ook in Nederland ken ik succesvolle vissers die dat niet halen omdat zij op een target vissen of de kleinere moeilijke wateren pakken.
                          Dat zouden dan ook geen succesvolle vissers zijn? Hou toch op die gasten hebben meer karperbloed in hun nagel dan menig andere visser in het hele lichaam.
                          Vissen is een hobby geen religie!

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1496
                            • haacht

                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                            Warhead dat valt mij van jou als Belg toch echt tegen ik ken behoorlijk wat succesvolle Belgische vissers die graag zouden willen dat iedere sessie een vis bracht.
                            Wat hij zegt is dat een succesvolle visser tenminste een vis moet vangen per sessie en dat is grote onzin daar blijf ik bij.
                            Ook in Nederland ken ik succesvolle vissers die dat niet halen omdat zij op een target vissen of de kleinere moeilijke wateren pakken.
                            Dat zouden dan ook geen succesvolle vissers zijn? Hou toch op die gasten hebben meer karperbloed in hun nagel dan menig andere visser in het hele lichaam.
                            Ik volg u volledig maar ge mist het punt. Ik quote die ene zin omdat ge er blijft op hameren dat dressuur niet bestaat. Dan vind ik ook dat je die precisie mag doortrekken. Om een sessie succesvol af te sluiten moet je 1 vis vangen, dat is nota bene de definitie van succes tenzij je gaat om te blanken.
                            Ik zeg nerges dat je iedere sessie succesvol moet afsluiten om in het algemeen een succesvolle visser te zijn en ik denk ook niet dat Leo dat zo bedoelde. Zo niet is uw opmerking meer dan terecht maar iedere visser weet toch dat dat sowieso niet kan. Ik heb mijn target op het kanaal en ook al blank ik nu nog 100 keer dan nog zal mijn jaar overall geslaagd zijn.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • brielsemaasliefhebber
                              vis gek
                              • 06-06-2006
                              • 1231
                              • Brielle

                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                              Warhead dat valt mij van jou als Belg toch echt tegen ik ken behoorlijk wat succesvolle Belgische vissers die graag zouden willen dat iedere sessie een vis bracht.
                              Wat hij zegt is dat een succesvolle visser tenminste een vis moet vangen per sessie en dat is grote onzin daar blijf ik bij.
                              Ook in Nederland ken ik succesvolle vissers die dat niet halen omdat zij op een target vissen of de kleinere moeilijke wateren pakken.
                              Dat zouden dan ook geen succesvolle vissers zijn? Hou toch op die gasten hebben meer karperbloed in hun nagel dan menig andere visser in het hele lichaam.

                              KIJk douwe dat kan jij dan wel vinden maar niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn,je hebt het weer lekker lang volgehouden maar niet heus.
                              GROETEN VAN EEN VIS GEK

                              Reageer

                              • janb
                                jan b
                                • 21-11-2005
                                • 1982
                                • 't Nieuweland

                                #45
                                Als ik de meningen zo eens doorlees zal men het niet eens worden over wat is nou succes ,het lijkt mij een vraag waar je uren over kunt praten zonder dat je een stap verder komt,succes is voor de een iets heel anders als voor als voor de ander,de een moet vis vangen een ander zit lekker buiten ,en heeft als alternatief een hengel naast zich liggen een ander is in zijn beleving al zeer succesvol ,als hij het sjaggereinige wijf waar hij al jaren mee getrouwd is een paar uur kan ontvluchten ,zo beleeft een ieder het succes gevoel op zijn eigen manier.Eigenlijk kan ik mij er niet zo druk over maken ,het is maar wat je nastreeft.
                                Groeten van Jan de visser

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎