pellet hair pellet hook

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RoyvH
    Met enige kennis...
    • 20-07-2007
    • 337
    • Deurne

    pellet hair pellet hook

    ja wie heeft er veek ervaring me met pellets vissen

    wat is de beste manier

    hoe moeten de pellets gebruikt worden in het voer en op de hair of haak

    welke smaak en grootte

    op wat voor soort wateren

    wat is het voordeel

    wat moet je laten en wat juist wel doen

    is het alleen voor feeder of ook voor andere takken van visserij
    koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud
  • Ivo-69
    Noob
    • 12-04-2008
    • 166
    • Zuidland

    #2
    Pellets heb je in allerlei soorten, de verpapellets zijn om mee te voeren, ikzelf zet ze altijd even in de week voor een half uurtje en meng ze dan door het voer. Voor de haak/hair zijn er van diverse merken pellets de dynamitehookpellets vind ikzelf ronduit bagger, omdat ze te nat zijn vallen ze in no-time van de haak, op de feeder is het helemaal niet te doen want zodra je werpt vliegt de pellet van de haak. Ikzelf zweer bij de halihookers van sonubait die heb je in verschillende maten en verschillende smaken, ikzelf doe ze op een hair i.p.v op de haak omdat ze vrij stevig zijn is het wat lastig om een haak erdoorheen te krijgen. De lengte van de onderlijn is bij mij maximaal 25 cm zodat de vis makkelijker gehaakt wordt. Ik vis dan ook met een zelfhaaksysteem. Voor wat betreft het voer geef ik je het volgende advies, een standaard feedervoer is in mijn ogen ongeschikt voor deze manier van vissen, je kan beter methodvoer gebruiken omdat dat voer speciaal ervoor ontwikkeld is. Mocht je nog meer weten dan hoor ik dat graag.
    Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

    Reageer

    • feedervisser
      Met enige kennis...
      • 27-03-2008
      • 389
      • merelbeke

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RoyvH
      ja wie heeft er veek ervaring me met pellets vissen

      wat is de beste manier

      hoe moeten de pellets gebruikt worden in het voer en op de hair of haak

      welke smaak en grootte

      op wat voor soort wateren

      wat is het voordeel

      wat moet je laten en wat juist wel doen

      is het alleen voor feeder of ook voor andere takken van visserij
      neus eens rond op dit forum maat t'is al genoeg herhaald denk ik

      Reageer

      • RoyvH
        Met enige kennis...
        • 20-07-2007
        • 337
        • Deurne

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door feedervisser
        neus eens rond op dit forum maat t'is al genoeg herhaald denk ik
        zeg dan gewoon niks hier krijg ik nou echt de balen van

        denk je nou werkelijk dat ik niet zelf lezen kan

        er zijn iedere maand wel niewe experimenten en bevindingen en ik wil met deze vragen gewoon eens kijken of er weer wat beweging is in de pellet wereld
        koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

        Reageer

        • RoyvH
          Met enige kennis...
          • 20-07-2007
          • 337
          • Deurne

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ivo-69
          Pellets heb je in allerlei soorten, de verpapellets zijn om mee te voeren, ikzelf zet ze altijd even in de week voor een half uurtje en meng ze dan door het voer. Voor de haak/hair zijn er van diverse merken pellets de dynamitehookpellets vind ikzelf ronduit bagger, omdat ze te nat zijn vallen ze in no-time van de haak, op de feeder is het helemaal niet te doen want zodra je werpt vliegt de pellet van de haak. Ikzelf zweer bij de halihookers van sonubait die heb je in verschillende maten en verschillende smaken, ikzelf doe ze op een hair i.p.v op de haak omdat ze vrij stevig zijn is het wat lastig om een haak erdoorheen te krijgen. De lengte van de onderlijn is bij mij maximaal 25 cm zodat de vis makkelijker gehaakt wordt. Ik vis dan ook met een zelfhaaksysteem. Voor wat betreft het voer geef ik je het volgende advies, een standaard feedervoer is in mijn ogen ongeschikt voor deze manier van vissen, je kan beter methodvoer gebruiken omdat dat voer speciaal ervoor ontwikkeld is. Mocht je nog meer weten dan hoor ik dat graag.


          waar ik nou bang voor ben is dat de vis mn pellets van de voerplek op eet of de method mix gaat eten en mijn pellet op de heir links laat liggen

          wat is het beste om te bevoeren met of zonder vismeel??

          en waar kun je dan het beste mee vissen

          wat is het beste om dezelfde soort te voeren en te vissen of mengen

          als je vismeel pellets hebt mnoet je dan ook vismeel in je voer doen??
          koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

          Reageer

          • Ivo-69
            Noob
            • 12-04-2008
            • 166
            • Zuidland

            #6
            De pellets in het voer zijn bij mij 4 mm groot en lossen vrij snel op in het water (wat ook de bedoeling is om juist een geurspoor te creëren) dus dat zal de vis niet verzadigen, tevens is het zo dat zeker in deze periode de vis een schrokop is en liever groot aas neemt dan klein aas (is mijn eigen ervaring) ik gebruik dan ook haakpellets van minimaal 8 mm. Het voer heb ik inderdaad in overeenstemming met de pellet, gebruik je vismeelpellets dan moet je ook vismeelvoer hebben (er zijn kant en klare methodvoertjes met vismeel) Wat ikzelf dan nog wel doe om een voerplek op te starten zonder mijzelf wezeloos te gooien (de methodkorven kunnen maar kleine hoeveelheden voer transporteren) dan hang ik een gaaskorf van formaat colablikje eraan en leeg zo 2 korven daarna hang ik de method eraan en kan het eigenlijke vissen beginnen.
            Wat je vraag betrefd wat het beste te gebruiken is, dat is iets wat per water kan verschillen en dat zal je toch zelf moeten uitvinden, al is mijn favoriet toch wel de vismeelvariant.
            Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

            Reageer

            • feedervisser
              Met enige kennis...
              • 27-03-2008
              • 389
              • merelbeke

              #7
              hoi

              ik doe niets aan mijn voer,ik vis altijd met dezelfde samenstelling want je weet trouwens nooit op voorhand wat de vis als aas moet hebben,wat ik wel doe is als ik in het begin voer geef steek ik daar pellets in(4 tot 5 soorten) ,maar ik begin wel met maden te vissen,en na een uurtje probeer ik met pellets,en de soort die ze moeten hebben blijf ik in mijn voerkorf steken +-5tal pellets per worp.maar tussendoor vis ik ook eens met maden om het verschil te zien(snelheid beten).
              en nog iets over voer,je mag met de beste voersamenstelling aan het water zitten,als je niet het juiste aas gebruikt heeft het geen enkele zin wat voor voer je gebruikt met of zonder vismeel,geloof me het is het aas dat goed moet zijn.

              gr marnix

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Als je aan de waterkant zit ,en alles zou kloppen je voer je aas je lijn je haak en er is ook nog vol op vis aan wezig en je vangt je helemaal te pletter ,dan heb je geen vragen en geen discussie meer ,en ik denk dat het vissen heel snel je strot uit zal komen .Dus lekker blijven rommelen met aas en voer ,en wat er zo al met vissen te maken heeft ,dan blijven de vragen komen en hebben we weer volop discussie ,en dat is dan weer goed voor ons vis forum ,zo blijven we scherp,en dat is dan weer goed voor de vangsten van laten we hopen heel veel vis.
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • Harpie
                  Specimen Hunter
                  • 13-02-2003
                  • 1009
                  • Emmen

                  #9
                  Iemand al ervaring met onderstaand systeem?



                  Preston Pellet voerkorven




                  Deze pellet voerkorven van Preston zij speciaal bedoeld voor het vissen met een korte onderlijn/aasaanbieding op grote vis. De korte onderlijn zit verbonden aan een stukje elastiek welke zich vrij door de korf beweegt om de weerstand tijdens het nemen van het aas te verminderen. Door gebruik te maken van pellets of pellets in combinatie grof voer/bestanddelen tezamen met de korte lijn, zal het haakaas zich altijd in de directe omgeving bevinden van het aas wat uit de korf zal vallen. De constructie van de korf is zodanig, dat het aas er maar aan 1 kant uit kan.

                  Gr,
                  Harpie
                  https://www.prestonfishing.nl/

                  Reageer

                  • Ivo-69
                    Noob
                    • 12-04-2008
                    • 166
                    • Zuidland

                    #10
                    Ik heb ze er wel al mee zien vissen en de vangsten waren wisselend, maar ikzelf zie geen groter voordeel van deze pelletkorf dan de methodfeeder, beide systemen zijn uitgericht met een onderlijn aan een elastiek/powergum. Waarom zou ik dan die pelletkorf nemen als de method zeer goed vangt?
                    Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                    Reageer

                    • Harpie
                      Specimen Hunter
                      • 13-02-2003
                      • 1009
                      • Emmen

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ivo-69
                      Ik heb ze er wel al mee zien vissen en de vangsten waren wisselend, maar ikzelf zie geen groter voordeel van deze pelletkorf dan de methodfeeder, beide systemen zijn uitgericht met een onderlijn aan een elastiek/powergum. Waarom zou ik dan die pelletkorf nemen als de method zeer goed vangt?

                      Zeg ook niet dat je hem moet nemen, vraag of iemand er ervaring mee heeft.

                      Gr,
                      Harpie
                      https://www.prestonfishing.nl/

                      Reageer

                      • Ivo-69
                        Noob
                        • 12-04-2008
                        • 166
                        • Zuidland

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
                        Zeg ook niet dat je hem moet nemen, vraag of iemand er ervaring mee heeft.

                        Gr,
                        Harpie

                        Nee snap ik, het was eigenlijk ook anders bedoeld: waarom zou men overstappen als het systeem waar men nu mee vist ook werkt?

                        Maar op je vraag terug te komen: er zijn leuke vangsten mee geboekt bij wedstrijden heb ikzelf gezien.
                        Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          op dieper water bijvoorbeeld of als je alleen pellets wil brengen en geen voer

                          Reageer

                          • feedervisser
                            Met enige kennis...
                            • 27-03-2008
                            • 389
                            • merelbeke

                            #14
                            hoi harpie

                            neen,ook ik heb daar geen ervaring mee,voor mij de gewone voerkorf en onderlijn.

                            gr marnix

                            Reageer

                            • the BreamKing
                              Fishing is 4ever
                              • 10-07-2008
                              • 28
                              • Beneden Leeuwen

                              #15
                              Ik heb deze prestonkorven ook gekocht en ga dezebinnenkort uitproberen

                              Aan de tafel hier thuis zag ik wel dat de korf door zijn lood plaatsing(iets uit het midden )mooi omvalt als hij de bodem raakt dus ik heb goede hoop dat het lekker werkt

                              Ik zal wel weer posten als ik hem getest heb
                              Greetings the BreamKing

                              Catch and Release is the only real way

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎