sumo onderlijnen en haken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • glensas
    Komt net kijken
    • 02-04-2004
    • 65

    sumo onderlijnen en haken

    Heeft iemand ervaring met dit merk? Ik kocht pas een boek en daar stond in dat dit een van de betere onderlijnen en haken waren om mee te vissen op brasem, heb al een pakje onderlijnen gekocht en geprobeerd en ze werken goed. Maar waarom zijn deze onderlijnen nu beter als andere?

    groetjes Glen
    groetjes, Glen.
  • Joost
    Komt net kijken
    • 25-04-2003
    • 54

    #2
    Trekt deze onderlijn de brassem aan?
    Lijkt me niet. Misschien iets betere kwaliteit.

    Als kind gaf ik altijd het materiaal de schuld als ik niks ving. Dit bleek niet echt het geval te zijn

    Ik weet dat voor een aantal spullen in de visuitrusting merken beter zijn maar voor de meeste spullen trek ik me niet zo veel aan van merken. En ik vang nog steeds goed. Ik vis met een klein spinnerhengeltje (€25,00) welke al 7 jaar oud is. En ik vang alles hiermee (snoek, snoekbaar, karper, brassem, paling etc) het maakt mij niet uit. Natuurlijk is voor sommige vis een bepaald iets beter maar ik merk het verschil niet echt.
    Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

    Reageer

    • Cor Jagt
      Sportvisser
      • 02-03-2003
      • 600
      • Emmen

      #3
      Ik maak mijn onderlijnen zelf.
      Zo kun je de haak zelf kiezen de lijndikte als ook de lengte van de onderlijn.
      Het bewaren van die onderlijnen gaat heel gemakkelijk op van die isolatiebuis die vaak
      in de centrale verwarming wereld word gebruikt ,gewoon een stukje afsnijden rond houtje
      erin voor de stevigheid onderlijn omwikkelen vastzetten met een knopspeld
      Die heb je ook nog met verschillende kleuren,kun je voor een bepaalde kleur een soort lijn doen.
      Een visgroet "Opa" Cor Jagt

      Reageer

      • fiedeliedel
        Banned
        • 15-03-2004
        • 122

        #4
        Mmm. Sumo is van DAM en das failliet. Ze zijn wel weer opnieuw doorgestrart, maar das om de voorraad die ze hebben liggen ( 5 miljoen molens en hengels oa.) te kunnen verkopen. Dus die sumo lijn moet dan al wat ouder zijn. En ik houdt zelf niet zo van verouderde lijn. Maar das persoonlijk...

        En kant en klare onderlijnen? Ik krijg er al knopen tijdens het uit de verpakking halen

        Reageer

        • john van den broek
          Specimen Hunter
          • 30-03-2003
          • 1089
          • Venray

          #5
          Sumo van DAM was altijd mijn favoriete haakje, totdat ik te horen kreeg dat ze failliet waren.
          Het zijn idd zeer goede haken.
          Ik gebruik nu hayabusa en gamakatsu haken en sensas kant en klare onderlijnen.
          Groet John.

          www.baitstore.nl

          Reageer

          • glensas
            Komt net kijken
            • 02-04-2004
            • 65

            #6
            Bedankt voor jullie reacties en als de maker van sumo spullen failliet is dan is het boek waarschijnlijk ook al een beetje verouderd dan ga ik ook eens onderlijntjes van sensas proberen maar ik ga toch ook een paar pakjes sumo onderlijnen kopen.

            groetjes glen
            groetjes, Glen.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎