feedermolen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • martinwinschoten
    ONVOORSTELBAAR
    • 17-02-2008
    • 798
    • Winschoten

    feedermolen

    Ik ben op zoek naar een feedermolen met een hoge inhaalsnelheid.
    Ik vis nu alleen op wateren tot 40 meter breed. Ik wil ook aan het Amsterdam Rijnkanaal en op ander brede wateren gaan vissen.
    Weet iemand van jullie een geschikte molen voor verre afstanden?
    Team Bobs hengelsport Prinz Royal

    Team Attrafish Nederland
  • RoyvH
    Met enige kennis...
    • 20-07-2007
    • 337
    • Deurne

    #2
    ligt een beetje aan je budget

    heele fijne molens zijn:

    shimano ultegra 10.000 en 12.000 xsa 5lagers arb 107 inhaal slag

    shimano superultegra ..... xsa 5 s-arb lagers 107 inhaal slag

    shimano ultegra 4500/5500 xta 5 s arb 103 inhaal slag iets kleinere spoel meer omwenteling = ook zwaarder draaien
    koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #3
      Martin waarom ga je niet eens kijken bij de wedstrijden van het A.dam kanaal .
      Neem je een grote spoel dan zal het ingooien makkelijker gaan ivm af rollen van de lijn .
      Tja ik kan natuurlijk niet in jou knip kijken maar als je veel slingerwerk heb koop dan wel een molen van kwaliteit.
      Hou er ook rekening mee met het vervolg van meer feeders en meer molens wellicht om dan je hele serie gelijk te houden .
      Ik zelf gebruik de shimano 4000 GMT ra.daar heb ik er 3 van dus ook 6 spoelen die ik onderling uit kan wisselen.
      Mijn rede dat ik voor deze molens gekozen heb is doordat ze al-round inzetbaar zijn zowel match feeder .
      En ze draaien ............even een duwtje aan de slinger en je kan even koffie drinken , nu wil ik echt niet andere merken naar beneden halen maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een molen zo lang doorslingert als dit type.
      Nogmaals dit is mijn voorkeur .
      Kijk voor snelheid even naar de ratio op de molen hoe die berekening werk kan ik nu even niet op komen maar wellicht is er wel iemand op het forum die dat even uit legt (kom er even niet op) .


      succes iedergeval

      johnny
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Uit het vorige antwoord blijkt dus dat er eigenlijk geen feedermplens bestaan, je kan ieder willekeurige molen ook aan ieder willekeurige beringde hengel hangen ,of het een beetje vlotte combinatie is laat ik in het midden.
        ieder kan voor zich zelf bepalen welke molen op zijn hengel past of wel hoe veel geld hij er aan uit wil geven ,maar neem er altijd voldoende spoelen bij dan kan je door het plaatsen van diverse soorten [diameter]nylon /dyneema , het opwind mechanisme in de meest brede zin gebruiken .en kan je er heel veel plezier aan beleven.
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • martinwinschoten
          ONVOORSTELBAAR
          • 17-02-2008
          • 798
          • Winschoten

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door lolo
          Martin waarom ga je niet eens kijken bij de wedstrijden van het A.dam kanaal .
          Neem je een grote spoel dan zal het ingooien makkelijker gaan ivm af rollen van de lijn .
          Tja ik kan natuurlijk niet in jou knip kijken maar als je veel slingerwerk heb koop dan wel een molen van kwaliteit.
          Hou er ook rekening mee met het vervolg van meer feeders en meer molens wellicht om dan je hele serie gelijk te houden .
          Ik zelf gebruik de shimano 4000 GMT ra.daar heb ik er 3 van dus ook 6 spoelen die ik onderling uit kan wisselen.
          Mijn rede dat ik voor deze molens gekozen heb is doordat ze al-round inzetbaar zijn zowel match feeder .
          En ze draaien ............even een duwtje aan de slinger en je kan even koffie drinken , nu wil ik echt niet andere merken naar beneden halen maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een molen zo lang doorslingert als dit type.
          Nogmaals dit is mijn voorkeur .
          Kijk voor snelheid even naar de ratio op de molen hoe die berekening werk kan ik nu even niet op komen maar wellicht is er wel iemand op het forum die dat even uit legt (kom er even niet op) .


          succes iedergeval

          johnny

          Johnny,

          Dat snap ik, maar de meeste molens hebben een ratio van 5.1:1. Dat betekend als je je slinger 1 keer ronddraaid, je lijn 5,1 keer op de spoel is gedraaid.

          Bedankt voor de informatie in ieder geval.
          Team Bobs hengelsport Prinz Royal

          Team Attrafish Nederland

          Reageer

          • Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

            #6
            Ik vind die ultegra XSA een parchtige molen, maar aan de zware kant. Ik zou wachten tot 2009 dan komt shimano met nieuwe twinpowers en stradics. Deze zijn compacter uitgevoerd dan de FB, voor de TP iig. Die indraaisnelheid van de FB is volgens mij minder dan erop staat. Dat geld voor meerdere shimano molens. Ze nemen volgens mij de diameter van de spoel x aantal wikkelingen per slag. Dat klopt natuurlijk niet.
            Carpe Diem

            Reageer

            • RoyvH
              Met enige kennis...
              • 20-07-2007
              • 337
              • Deurne

              #7
              let wel op hoe hoger je ratio hoe zwaarder de moelen draait

              net als een groote versnelling op je fiets

              zelf wil ik een ratio van max 4.5
              koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

              Reageer

              • misser
                cuore sportivo
                • 06-04-2007
                • 317
                • ijsselmuiden/kampen

                #8
                Heb gisteren de Arca Grandview heavy 420 gekocht maar nu ook nog een molen er bij hoeft van mij niet te duur te zijn want gebruik deze hengel wat minder in het begin nu kwam ik op eaby deze tegen een daiwa regal plus 4500bri zou dit te grof/te zwaar wezen voor deze hengel ik vind dat moeilijk kiezen wat komt overeen met dit soort hengels ga de hengel het meest op groot water gebruiken vandaar even de vraag
                is deze molen daar ook geschikt voor B.v.d

                http://[URL=http://img513.imageshack.us/my.php?image=molenky1.jpg][/URL]
                Aangepast door misser; 17-08-2008, 14:48.

                Reageer

                • cheffie
                  Beginners geluk
                  • 03-04-2008
                  • 664
                  • Noord Holland

                  #9
                  @ Misser:

                  Heavy feeder, stevige molen. De combi tussen hengel en molen moet je even voelen. Rond de 450 gram vind ik zelf prettig.
                  Heb tijdelijk een Grauvell Smart XF onder mijn Speedmaster heavy hangen. Weegt 450 gram. Goede combi. Mooie prijs ook, rond de € 65,-
                  Molen keus is ook afhankelijk hoever je moet gooien.

                  Reageer

                  • Fishbone
                    Vaste stok & Feeder
                    • 14-07-2004
                    • 217
                    • Ridderkerk

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door misser
                    Heb gisteren de Arca Grandview heavy 420 gekocht maar nu ook nog een molen er bij hoeft van mij niet te duur te zijn want gebruik deze hengel wat minder in het begin nu kwam ik op eaby deze tegen een daiwa regal plus 4500bri zou dit te grof/te zwaar wezen voor deze hengel ik vind dat moeilijk kiezen wat komt overeen met dit soort hengels ga de hengel het meest op groot water gebruiken vandaar even de vraag
                    is deze molen daar ook geschikt voor B.v.d

                    http://
                    Misser,

                    Onder een Grandview 4.20m kan je gerust een molen van dit formaat hangen. Ik heb zelf een Tica Dolphin SE 8000 onder dezelfde hengel. Die Daiwa heeft wel een hoog gewicht (760gram) en dat vindt ik (persoonlijk) wel wat zwaar.
                    Groeten,

                    Fishbone

                    Reageer

                    • misser
                      cuore sportivo
                      • 06-04-2007
                      • 317
                      • ijsselmuiden/kampen

                      #11
                      Heb vandaag nog even een half uurtje aan het gooien geweest met 40 en 60 grams korf ,eerst even een paar keer kort voor het gevoel ,daarna eerst even de 60mtr uitgelopen, en daarna weer gooien en dat ging goed .wel met een soort gelijke molen gedaan van een vriend van mij gewicht moest ik inderdaad aan wennen maar het afgooien gaat heerlijk soeppel denk dat ik de gok maar waag voorwat betreft de diawa kan in de loop van dit jaar wel kijken als dat bevalt zo niet dan word het sparen voor een andere molen maar dan weet ik wel waar ik een beetje rekening mee moet houden en waar niet

                      Fishbone
                      Vaste stok & Feeder
                      wat koste de arca feeder bij jullie

                      Reageer

                      • Fishbone
                        Vaste stok & Feeder
                        • 14-07-2004
                        • 217
                        • Ridderkerk

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door misser
                        Heb vandaag nog even een half uurtje aan het gooien geweest met 40 en 60 grams korf ,eerst even een paar keer kort voor het gevoel ,daarna eerst even de 60mtr uitgelopen, en daarna weer gooien en dat ging goed .wel met een soort gelijke molen gedaan van een vriend van mij gewicht moest ik inderdaad aan wennen maar het afgooien gaat heerlijk soeppel denk dat ik de gok maar waag voorwat betreft de diawa kan in de loop van dit jaar wel kijken als dat bevalt zo niet dan word het sparen voor een andere molen maar dan weet ik wel waar ik een beetje rekening mee moet houden en waar niet

                        Fishbone
                        Vaste stok & Feeder
                        wat koste de arca feeder bij jullie

                        Misser,

                        Ik dacht dat hij toen €155,- was, maar ik weet het niet zeker. Het is voor het geld een fijne hengel en gebruik hem regelmatig als er ver gevist moet worden.
                        Groeten,

                        Fishbone

                        Reageer

                        • misser
                          cuore sportivo
                          • 06-04-2007
                          • 317
                          • ijsselmuiden/kampen

                          #13
                          dan heb ik hem niet te duur gekocht

                          er stond 214 euro op het prijsje ,ik zij dat dat wel erg duur was ,zij op het net zijn ze ongeveer 150,00
                          vonden ze wel raar maar omdat ze de goedkoopste willen zijn heb ik hem voor 130,00 in de handen gekregen

                          Reageer

                          • shfeeder
                            no vaste stok no cry
                            • 03-09-2008
                            • 378
                            • alphen aan den rijn

                            #14
                            molen voor feedervissen

                            ik gebruik zelf de diawa emblam pro 5000 voor grote aafstanden en op de grote rivieren deze molen heeft een inhaalslag van 1.22m.vangse

                            Reageer

                            • jeroen2711
                              brasser van het jaar
                              • 28-10-2008
                              • 25
                              • Reuver

                              #15
                              Ik heb vorig jaar 2 shimano molens gekocht via marktplaats
                              het zijn de Ultegra XSA 12000 met een reserve spoel 10000 erbij.
                              Gekocht voor 180 euro samen ben er super tevreden over.
                              Hoge inhaalsnelheid van 107 cm.
                              Verder heb ik nog 2 shimano baitrunners de aero6010 als reserve molen en voor de match hengel
                              die doen het ook prima.
                              gr jeroen

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎