Leadcore vs. Verzwaarde anti tangle tube

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kraak
    mooi weer visser
    • 09-08-2005
    • 307
    • Kampen

    Leadcore vs. Verzwaarde anti tangle tube

    Wat zijn de voor en nadelen van Leadcore tov. Verzwaarde anti tangle tube?
    vr.gr. Jeroen
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Ik heb enkel de leadcore en tungsten tube gekocht van jrc. Die tube scheurt enorm makkelijk, bij elke dril was ik wel een cm of 2 kwijt en dan wordt het een dure zaak. Heb nu leadcore steken en zolang ik niet terug naar obstakelwater ga blijft die steken. Met leadcore heb je dat geprul ook niet, probeer maar is een meter tube op je draad te krijgen zonder geklungel.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Ramon Ansing
      tsjah?
      • 27-06-2006
      • 760
      • Tolbert

      #3
      wat ik een voordeel van leadcore vind is dat je aan de waterkant je lijn door de ogen kan doen en je leadcore eraan kan knopen. Alles inclu. onderlijn zit an aan en op de leadcore. Met tube kan dit niet dus zul je alles op moeten bouwen. Je lijn kan je met een tube reader erdoor halen maar het blijft een gepingel. Nadeel van leadcore is dat je het niet zo van het rolletje kan gebruiken, zoals tube je moet het eerst bewerken.

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Of je koopt ze compleet of je maakt thuis een paar.

        De tijd die je moet besteden om je lijn door de tube te halen ben je ook kwijt om een oog aan de leadcore te zetten dus priegelen blijft het toch.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Ik koop dus die van jrc, das een meter leadcore met 2 lussen aan. Geen geprul. Wel effe opletten met leadcore en inline lood, zie dat alles over die knoop kan schuiven indien nodig.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door warhead
            Ik koop dus die van jrc, das een meter leadcore met 2 lussen aan. Geen geprul. Wel effe opletten met leadcore en inline lood, zie dat alles over die knoop kan schuiven indien nodig.
            ofterwijl, nooit een wartel gebruiken voor de verbinding tussen de leadcore en hoofdlijn

            Reageer

            • kraak
              mooi weer visser
              • 09-08-2005
              • 307
              • Kampen

              #7
              Ik heb vandaag zo'n kant en klaar pakkie leadcore van drie van fox gekocht. Om het een keer te proberen, omdat ik, net wat warhead zegt, merk dat de tube snel scheurt.. Viel me op dat de wartel er aan aan zit.. Zou dus betekenen dat als ik met combi rigs vis, wat vaak het geval is, de rig aan de achterkant ook moet strippen om hem aan de wartel te knopen.. De leadcore zit als het ware om de wartel verweven..

              Normaal gebruik ik Tungsten Heavy Tubing van Strategy, die, als je een stugge lijn hebt van 30 tot 35/00, prima door de tube glijdt. Daarbij moet ik wel zeggen dat dat alleen voor de eerste keer geldt. Bij hergebruik is het al een stuk meer gepriegel..

              Bij obstakel vissen is het uit den boze heb ik gehoord.. de leadcore dan natuurlijk

              Op de verpakking van de tube staat dat het 300% zwaarer is als leadcore.. Dus in principe zou ik dus beter met tube kunnen blijven rommelen.. Het lijkt me ook visvriendelijker..
              vr.gr. Jeroen

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎