goeie visser of goeie spullen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    goeie visser of goeie spullen

    wij hadden op de club vroeger gewoon topvissers die met ouwe zooi en een berg ervaring je elke week de put in visten.

    als ik het meeste zo volg in een hoop verhalen bepaald word de kwaliteit van de topvisser hier echt alleen bepaald door de uitrusting,of zijn voer in zijn 10 miljoen varianten,of zijn smaakjes aan zijn casters.


    ik geloof toch echt dat er ook gewoon mensen zijn die steen goed vissen in combinatie met een jagers instinct .

    als je eens tussen de regels doorleest zo hier en daar hoe mensen omgaan met zaken als peilen .

    ik denk ook wel eens dat er steeds minder mensen echt verstand van het water en de natuur hebben om te kunnen inschatten of zelfs zien waar de vis zit en waarom die daar zit.

    het word steeds meer van eens kijken dit is een topvoer want scothorne vist er ook mee ,gooi in (ergens)dan de casters met dat luchtje waarvan iemand op het forum zei dat het een killer is.

    en dan vissen (en weer teleurgesteld naar huis)





    ik bedoel eigenlijk zijn er nog echte stropers ,en dan niet voor de buit of de winst hé.

    mensen met een neus voor de visstekken.
  • Driehoek
    Sportvisser
    • 17-06-2007
    • 787
    • Rijssen

    #2
    Daar heb je een punt!
    Zelf kijk ik altijd eerst 'de kat uit de boom...' terwijl m'n maat 'alles' al aan het opzetten is... (Heb dat nooit begrepen...)

    Ikzelf kijk ff om me heen, hoe is de wind, bewolking enz...
    dan een blik over het water, woelwolken, onderwater activiteiten...
    de algehele antourage van de stek, hoe ziet het riet eruit, takken in het water enz. enz.
    En dan rustig de bodem verkennen, waar zitten de 'kuilen, bodem gesteldheid enz...'
    Kan zomaar gebeuren dat ik zeg 'Ben, pak de boel maar weer in...Het wordt niets hier!'...
    Huh??? is dan de reactie...

    Dan zie je weer van die opgeschoten pubers met een batterij aan karperhengels complete stellingen van biepers en weet ik wat allemaal...
    (vaak zonder onthaakmat overigens...) dure spullen, smijten de boel willekeurig in het water en dan??? Donderjagen! Bah...
    Ook dan ga ik weg... ik heb er een bloedhekel aan!

    Ik denk dat hier toch ook wel een rol voor de vereniging ligt!
    Niet alleen het materiaal is belangrijkrijk maar minstens de stek-biotoop
    weersomstandigheden e.d. zouden meer aan het bod moeten komen...
    Een goed visser (wat ik echt niet ben!!!) weet een biotoop te herkennen
    door rustig te kijken! en daarop zijn materiaal af te stemmen...

    en al die andere poespas...ik geef er niet veel om, ja ik probeer ook wel eens iets 'nieuws' uit maar soms vangt het oude vertrouwde pluimpje meer dan al die snuisterijen van tegenwoordig...
    .
    Happy fishing.
    ----------------------------------------

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Ik heb dat wel vaker aan gehaald je kan op het forum ontzettend veel informatie op doen ,en daar is niets mis mee, maar vissen ,echt vissen dat gebeurd aan de waterkant en niet achter je pc.
      Ik heb er ook altijd moeite mee om het water te beoordelen ,vaak ga je er van uit ,dat je omdat je er de vorige keer ook op die manier goed hebt gevangen ,dat dat een jaar later wel weer zo zal zijn ,en dan blijkt dat je er weer naast zit. aan de waterkant is geen dag eender ,het is iedere keer weer zoeken .Want er is geen ene spiegel die zo weinig laat zien als de waterspiegel,daar gebeurd zoveel onder waar de doorsnee visser alleen maar van kan vermoeden dat hij er iets van snapt ,maar toe moet geven dat hij zich nog al eens vergist,en bij zich zelf moet constateren, volgende keer maar weer proberen ,met de nadruk op proberen.
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        opgeschoten pubers met een batterij aan karperhengels
        Kreeg er vandaag 1 op bezoek met de vraag of ik karperdraad bij had !?
        Nee ik vis op zeelt/brasem toen keek hij heel vreemd zo van waarom vist nou iemand op brasem .

        Maar op karper gaan vissen en geen draad meenemen das pas slim .

        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • Driehoek
          Sportvisser
          • 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

          #5
          @reijntjes mja...zucht...
          weten ze nog wel wat brasem en zeelt is dan???

          @janb En toch Jan werkt het wel zo (voor mij dan) ik lees iets op het forum en denk 'verrek, dat ga ik ook zo eens proberen...'
          of oooooh flikken ze 'm dat zo!
          met als gevolg dat het leuker wordt aan de waterkant...
          .
          Happy fishing.
          ----------------------------------------

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #6
            Ja Frank die online visers het wet wat ,of de digi vissers weet ik veel hoe ze zich noemen maar ik heb de laatste jaren ook al veel van dat soort vragen gehoord en gelezen ,op den duur went het [hoop ik]
            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎