brasem vaste stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • stokvisser
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 52

    brasem vaste stok

    Omdat ik dit seizoen voluit op de brasem wil gaan had ik graag wat raad.
    dikte draad,welke maat haak,loodverdeling,uitloding,soort dobber,aas,enz...
    onze vijver is rechthoekig 50x20m en gem. 150cm diep. haakaas alles toegestaan behalve deegwaren en voederen alleen met mais,maden en casters.

  • Swingtip
    Frequent aanwezig
    • 18-02-2004
    • 142

    #2
    Ik zo kwa lijn dikte 12 a 14/00 nemen en haak 12 of kleiner. Grote brasem is nou eenmaal vrij schuw. Ja de dobber als je een dobber gebruikt die je normaal ook gebruikt in de vijver ik denk dat je dan wel goed zit.
    Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

    Reageer

    • lode
      Frequent aanwezig
      • 22-02-2004
      • 195

      #3
      hallo,

      de dikte van lijnen die ik gebruik is 0.10 tot max 0.14 honderste
      een van de beste brasempennen zijn de nulenspennen van 0.75 en 1 gram
      ik gebruik hagellood onderste loodje op ongeveer 20 cm van de haak en de
      rest op zo een 40 cm boven het eerste loodje
      haken die ik gebruik zijn haken van drennan nr18-16-14

      vang ze,groet lode

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Jullie vissen daar in Haacht zonder elastiek he. Wel, dan kan ik je het volgende aanraden:

        Je hebt in de winkel zo van die red bream en red roach ondertuigjes zien hangen he? Neem die maar van red bream, die van 11,7% van 1,1 kilo trekkracht. Ongelooflijk sterke onderlijntjes. Een bovenlijn van 14% nemen. Zal zeker volstaan. Je kan bij moeilijke visserij ook lichtere onderlijnen nemen. Als dobber neem je gewoon een druppeldobber met vrij lange onderantenne, en ook vrij licht, in tegenstelling tot wat anderen zeggen, vis ik zeer graag met een 0,5 gram dobber. Zeer fijn uitloden dat je steeltje maar een kleine cm boven water staat. Het minste van beet of lijnzwemmers zie je op deze manier, en je zal dikwijls ook de surplus hebben van een gepikkelde brasem als je zo licht vist.

        Je mag daar enkel voeren met mais en casters, wel, klein tipje, wel niet goedkoop, of net wel goedkoop,... Ik heb ooit eens in domme bui een potje met wormenvloeistof (10 euro) gekocht, dit op je mais doen, uurtje laten trekken, en je hebt een ongelooflijk aantrekkelijk voertje,... Je kan dit ook proberen met poedersuiker en bruine suiker, of stroop. Heb al beetje vanalles uitgeprobeerd, maar met dat wormenextract heb ik toch ronduit schitterende resultaten geboekt.

        Ach ja, zo zal iedereen wel iets hebben...
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • Swingtip
          Frequent aanwezig
          • 18-02-2004
          • 142

          #5
          Slafes bedoel je de wormen mest of is dat waar jij het over hebt weer iets anders
          Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

            #6
            Ik viste bij jullie altijd met mestpiertjes. ( prijsvissers zeker) Trouwens op al die putjes.
            Vorig jaar won ik ook 4 van de 7 uitmatchen van ons club waaronder bij jullie dus slecht kan da nie zijn. Als je enkel de brasem er wil uithalen moet je gewoon een cm of 5 op grond gaan liggen met zo een mestpiertje of casters aan de haak en vooral maden voeren.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

              #7
              Nee, wormen extract,... Je ziet het niet echt veel meer, het is in alle geval van Sensas.
              http://www.wandelendetakken.be

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎