hoe deze situatie aanpakken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jovinkboy
    actief met de feeder
    • 23-07-2008
    • 20
    • ravenswoud

    hoe deze situatie aanpakken

    wij hebben hier in de buurt een sloot die op ongeveer 2 meter breed is en paar stukken 3 meter. de diepte is op 2 plekken ongeveer een meter diep en de rest is ongeveer en halve tot een hele meter diep.
    nu weet ik dat daar veel graskarper zwemt. ik kom daar redelijk vaak om vorentjes te pikken en af entoe een gulzig karpertje er aan krijg. en nu wil ik toch wel graag een karper binnen halen.

    nu heb ik tot me beschikking een light en een heavy feeder. die zou ik er graag voor gaan gebruiken. ik wil alleen een paar goeie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. welk aas en lijn montage

    ik beschik ook over een onthaakmat en een groot landingsnet

    b.v.d nicky
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Een feeder is niet een aangewezen hengel om daarmee te vissen maar oke.
    Veel graskarper is voeren met partikels en pellets daarna vissen met blikmais of deeg van kattenvoer - blik!
    Karpert komt dan ook wel alhoewel daarbij regelmatig voeren met beetjes pellets en maden - casters tot beter resultaat leidt (lijdt)

    Kies dan voor de heavy feeder: onderlijn 0.18 - 0.20 tussen de 50 en 100 cm haakmaat 10- 12 hoofdlijn NYLON 0.25 omdat de afstand toch erg kort is en je kunt de rek daar goed gebruiken.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎