Actuele Barbeelvangsten IJssel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tim Greving
    Shimano Barbel power!
    • 05-01-2010
    • 80
    • Annen

    Vorig weekend met mijn maat 3 stuks allen tussen de 50 en 60, afgelopen weekend was het weer een drama, een andere stek geprobeert, maar dit was geen succes, geen enkele aanbeet, zelfs niet van witvis, wat kan vissen dan frustrerend zijn en ja de oorzaak......te warm? verkeerde stek? zeg het maar

    Komend weekend weer vol goede moet naar een al eerder beviste stek nabij zutphen(thanks donny)

    Iedereen succes, Groeten uit het warme Annen

    Reageer

    • Tim Greving
      Shimano Barbel power!
      • 05-01-2010
      • 80
      • Annen

      Het is erg buffelen op dit moment aan de ijssel, afgelopen zondag maar weer eens geblankt, gelukkig zijn de oorzaken allemaal te vinden maar het kan best frustrerend zijn, om de hele dag naar roerlose toppen te kijken
      zaten toch op een stek waar we nog nooit geblankt hadden maar de tempraturen zijn overdag volgens mij gewoon veel te hoog, toch maar eens een ochtend of avond sessie proberen!
      We houden de hoop erin! uit eindelijk ben ik overtuigt dat hard werken loont,

      Groeten Tim Greving

      Reageer

      • mike-ad
        Snorremans
        • 14-02-2008
        • 328
        • Halle

        Ha die @Tim Greving

        Jammer, maar blanken hoort er bij en ik doe het ook. Alleen was ik wel afgelopen zaterdag ochtend succesvol, 4 babrelen 30tiger-40tiger,50tiger en een zestiger.En nog kolblei en een hele dikke vette 51 cm winde. Ik was er vroeg uit te veren en de aanbeten hielden al snel op toen het warm werdt. Voortaan weer erg vroeg op pad als het zo warm is. De vroege ochtend prefereer ik zelfs boven een avond sessie. Met deze hitte ook s'avonds ook barbeelloos.

        Groet Mike
        www.ijsselbarbelen.nl:

        Reageer

        • Tim Greving
          Shimano Barbel power!
          • 05-01-2010
          • 80
          • Annen

          Gister is mijn neef alleen naar de ijssel geweest, naar de zelfde stek als ik afgelopen weekend, nou wou hij het een nacht en vroege ochtend proberen, en wat wij hier al met een boel hebben besproken komt uit, tussen 12 uur vanacht en half 10 vanochtend, 17 aanbeten waarvan 13 gevangen! ze zitten er dus echt wel!
          @ Mike, zoals jij al zij, de ochtend sessie's blijken dus het beste te zijn!

          Groeten Tim

          Reageer

          • JurgenR
            Barbeelbeginner
            • 26-08-2009
            • 11
            • Diepenveen

            Ik zie dat hier een boel mensen met pellets vissen. Welke pellets gebruiken jullie op de IJssel en vangt dit tegenwoordig beter als bijvoorbeeld kaas?

            Reageer

            • K & N
              Barbeler Henkie
              • 22-05-2009
              • 31
              • Vorden

              hey tim

              nog een paar dikke gevangen? ik ga binnenkort ook maar weer eens kaas of palletis?

              gr Koen

              Reageer

              • mike-ad
                Snorremans
                • 14-02-2008
                • 328
                • Halle

                Oorspronkelijk geplaatst door Tim Greving
                Gister is mijn neef alleen naar de ijssel geweest, naar de zelfde stek als ik afgelopen weekend, nou wou hij het een nacht en vroege ochtend proberen, en wat wij hier al met een boel hebben besproken komt uit, tussen 12 uur vanacht en half 10 vanochtend, 17 aanbeten waarvan 13 gevangen! ze zitten er dus echt wel!
                @ Mike, zoals jij al zij, de ochtend sessie's blijken dus het beste te zijn!

                Groeten Tim
                @Tim
                Met deze watertemperaturen zijn de beste tijden wanneer het water het meest afgekoeld is. En dat is einde nacht, vroege ochtend. Warm water bevat minder zuurstof en de barbeel is een zeer zuurstof minnende vis. Dus deze zal nu actiever azen wanneer het water ietsjes koeler. Is. Je kan nooit een algemene vang tijd zeggen. In het hele vroege voorjaar (begin maart) vindt ik einde middag weer beter. Is het water weer wat warmer en de vis iets actiever. Gewoon veel vissen, statistieken bij houden en voor jezelf een gemene deler uit halen.
                En vissen blijft gelukkig een mystery als dat niet zou zijn had ik allang een andere hobby.

                @jurgen
                Ik vis ook met halibut pellets. Maar in de zomer is kaas ook goed, maar ook bosje maden op maggotclip.
                Ik ben van mening dat water temperatuur een belangrijke factor is voor aaskeuze. Klikker de klik >>>>Lees anders mijn artikel

                Gewoon wat verschillende aasjes bij je hebben en proberen. jij eet toch ook niet elke dag stampot.

                Succes en groet Mike
                www.ijsselbarbelen.nl:

                Reageer

                • JurgenR
                  Barbeelbeginner
                  • 26-08-2009
                  • 11
                  • Diepenveen

                  Oorspronkelijk geplaatst door mike-ad
                  @Tim
                  Met deze watertemperaturen zijn de beste tijden wanneer het water het meest afgekoeld is. En dat is einde nacht, vroege ochtend. Warm water bevat minder zuurstof en de barbeel is een zeer zuurstof minnende vis. Dus deze zal nu actiever azen wanneer het water ietsjes koeler. Is. Je kan nooit een algemene vang tijd zeggen. In het hele vroege voorjaar (begin maart) vindt ik einde middag weer beter. Is het water weer wat warmer en de vis iets actiever. Gewoon veel vissen, statistieken bij houden en voor jezelf een gemene deler uit halen.
                  En vissen blijft gelukkig een mystery als dat niet zou zijn had ik allang een andere hobby.

                  @jurgen
                  Ik vis ook met halibut pellets. Maar in de zomer is kaas ook goed, maar ook bosje maden op maggotclip.
                  Ik ben van mening dat water temperatuur een belangrijke factor is voor aaskeuze. Klikker de klik >>>>Lees anders mijn artikel

                  Gewoon wat verschillende aasjes bij je hebben en proberen. jij eet toch ook niet elke dag stampot.

                  Succes en groet Mike
                  Mooi stukje over de watertemperatuur en dergelijke. Zal eens zo'n maggot clip aanschaffen en halibut pellets halen. Nog tips wat betreft merk pellets? En gewoon belegen/oude kaas is prima toch?

                  Reageer

                  • esperto
                    Sportvisser
                    • 16-09-2006
                    • 654
                    • Oostkamp (Brugge)

                    Oorspronkelijk geplaatst door mike-ad
                    @Tim
                    Met deze watertemperaturen zijn de beste tijden wanneer het water het meest afgekoeld is. En dat is einde nacht, vroege ochtend. Warm water bevat minder zuurstof en de barbeel is een zeer zuurstof minnende vis. Dus deze zal nu actiever azen wanneer het water ietsjes koeler. Is. Je kan nooit een algemene vang tijd zeggen. In het hele vroege voorjaar (begin maart) vindt ik einde middag weer beter. Is het water weer wat warmer en de vis iets actiever. Gewoon veel vissen, statistieken bij houden en voor jezelf een gemene deler uit halen.
                    En vissen blijft gelukkig een mystery als dat niet zou zijn had ik allang een andere hobby.
                    Je kan het ook helemaal anders gaan bekijken. Door de felle zon gaan de algen over dag een hele grote hoeveelheid zuurstof vormen. Dit kan soms tegen de avond aan naar de 120 procent van de maximaal opgeloste hoeveelheid zuurstof gaan. (meer dan 100 procent is uiteraard slechts tijdelijk).
                    Tijdens de nacht verdwijnt ten eerste de zuurstof die meer dan 100 procent is gelijdelijk: daling van het zuurstofgehalte.
                    Tijdens de nacht gaan de algen zelf zuurstof gaan gebruiken. Hierdoor daalt het zuurstofgehalte nogmaals. In de vroege ochtend is het zuurstofgehalte dus het laagst. Op stadswateren, vijvers en andere eerder stilstaande wateren kan men daardoor de zogenaamde zomersterfte krijgen, ten gevolge van dit zuurstoftekort. Uiteraard, barbeel leeft niet in stilstaande wateren, maar ook in stromende wateren zijn steeds behoorlijke hoeveelheden algen.
                    Ik stel mij ook de vraag of de temperatuur van het water werkelijk zoveel afkoelt, dat de oplosbaarheid van zuurstof merkelijk zou stijgen. lagere temperatuur betekent meer oplosbaarheid, maar die zuurstof moet dan nog opgelost worden ook door bv wind (en die is er snachts altijd minder), door stroming (vrij constant),...
                    Begrijp me goed, ik wil de vroege ochtend niet afbreken als een moment met een grotere vangstkans, maar dan moet er volgens mij een andere factor aan de basis liggen.
                    Hier is dus zeker stof tot discussie.

                    Reageer

                    • pierre1967
                      Newbie
                      • 14-12-2009
                      • 25
                      • Groenlo

                      @Tim G.:
                      Wauw zeg , dat zijn pas aantallen ! Dacht dat het bij mij goed ging , maar dit slaat alles !!




                      @Esperto

                      Jouw verhaal klopt zeker , ik weet alleen niet in hoeverre dit opgaat voor een hard stromende rivier als de Ijssel.
                      Wat mij vorig jaar wel opviel , en nu weer op lijkt te gaan is dat ik met heet weer meer vang tussen de diepe kribben.

                      Gisteren laat in de middag gaan zitten en gebleven tot 1 uur s’nachts. Eigenlijk had ik niks verwacht met deze hitte , maar het was anders.
                      7 aanbeten , 5 gevangen , 1 veertiger , twee vijftigers , twee zestigers. Twee stuks verspeeld door kapot geschuurde 31/00 fluorocarbon onderlijnen.
                      Dat er úberhaupt wat gebeurde verbaasde me al , maar de conditie van de vissen nog veel meer. Knokken als wilden , en toch verliep het terugzetten probleemloos.Nou moet ik zeggen dat ik ze in het water onthaak , ff snel meten , en weer laten zwemmen.
                      Dik tevreden met dit resultaat(het zitten was afzien , om 12 uur zat ik nog in de blote bast) , hopen dat het snel minder warm wordt , want dit smaakt naar meer.

                      De plekken waar ik viste en ving , waren meer dan 5 meter diep. wat ook opviel was de weinige activiteit van roof en witvis op het ondiepe gedeelte van de krib tijdens schemering. Dit is bij mindere temperaturen toch echt anders.

                      @Jurgen:
                      Goeie halibut pellets ?? Voor mij alleen maar sonubaits . Vangt hartstikke goed...moet trouwens zeggen dat ik met 15mm halibut boilies net zo goed vang als met de pellets. Grote voordeel van boilies tov pellets :Je hoeft je nooit druk te maken of je aas er nog wel aanzit...

                      Reageer

                      • Maashopper
                        Van zeebaars tot barbeel
                        • 03-05-2010
                        • 23
                        • Oss

                        Mooie vangst Pierre, zeker met twee 60-er torpedo's erbij, mooie sport!

                        Goeie tip van die boilies, ga ik ook eens proberen.
                        De pellets waar ik mee vis worden door de barbelen best wel gewaardeerd geloof ik (14mm Dynamite halibut) maar ze breken regelmatig al in 2 stukken tijdens het voorboren (2mm boortje), en af en toe heb ik ook een lege hair met de stopper er nog aan dus dan hadden ze waarschijnlijk al haarscheurtjes van het voorboren en breken ze onder water alsnog door uitzetting.
                        De barbussen hebben in ieder geval keeltanden dus de hardere boilies zullen ze waarschijnlijk wel wegkrijgen? Als je er ook mee voert wordt het misschien een ander verhaal, omdat ze dan op iedere boilie een paar minuten liggen te herkauwen en daardoor minder tijd overhouden voor jouw haak-aasje? (het is maar ff hardop gedacht hoor, ik zou het niet weten).
                        Goede vangst, groeten maashopper.
                        Aangepast door Maashopper; 10-07-2010, 19:26.

                        Reageer

                        • hans vis
                          Sportvisser
                          • 26-08-2009
                          • 998
                          • Eelde-Paterswolde

                          Vandaag naar de Ijssel geweest, voor het eerst, van half negen tot half vijf, het was heet, erg heet.
                          5 barbelen waren de klos, van 40 tot 65 cm.
                          Gevist met een penkarperhengel, 1,5 lbs 460cm in combinatie met een 9 ponds dyneema lijn. powergum van trabucco 1,5 mm, pellets onder een haak nr 10.
                          Dat was fijn.
                          Wat minder fijn was dat ik de laatste en ook grootste barbeel miste doordat het powergel brak vlak onder de bovenste knoop, kloten voor mij, veel meer kloten voor de barbeel.
                          Bij inspectie van mijn tweede hengel ontdekte ik dat ook het powergel van deze hengel ernstig was ingescheurd direkt onder de bovenste knoop, zodanig dat ook deze verbinding zou breken bij een eventueel volgende dril....
                          Graag ervaring, ik gun dit nl geen enkele barbeel!!!
                          groet,
                          Hans

                          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                          Reageer

                          • Tim Greving
                            Shimano Barbel power!
                            • 05-01-2010
                            • 80
                            • Annen

                            Afgelopen weekend in de buurt van Zwolle gezeten, het warme weer had nog steeds invloed op de vangsten, we hadden gekozen voor een middag sessie, helaas weer een barbeel lose. wel 2 mooie winde's als bijvangst waar van de grootste 54cm was, de komende 2 weken op vakantie dus niet aan de waterkant, maar daarna weer zo veel mogelijk dagen!

                            Iedereen een goede vakantie toegewenst.

                            Groeten Tim

                            Reageer

                            • Barballo
                              Twentse Barbeelvisser
                              • 25-01-2009
                              • 13
                              • Rijssen

                              Afgelopen maandag in de buurt van Olst gezeten; voerkorf, lange onderlijn etc totaal geen beet. Na een paar uur een inline lood gebruikt direct op de hoofdlijn met een onderlijntje van 20 cm en het was bingo! Door het rollen van het lood werd mijn aas letterlijk aangevallen. Twee leuke barbelen gevangen van ca 40 en 50 cm.
                              Het mooie is van het inline lood, dat je geen enkele "vastloper" hebt...

                              Moet zeggen dat ook de halibut pellet geen succes was, het was alleen kaas.

                              Reageer

                              • Henri R van der Wal
                                ...heeft het barbeelvirus
                                • 08-09-2007
                                • 83
                                • PAASLOO

                                Gisteren eindelijk weer actie....kon ze een tijdje niet vangen, maar ga ook maar af en toe barbelen. Het was gisteren niet zo warm misschien dat dat scheelde? Ik ving ze nu dicht onderaan de krib terwijl ik ze vorig jaar met zeer warm weer vaak ving midden op de IJssel...


                                Dit was de grootste van de 5.
                                Aangepast door Henri R van der Wal; 25-07-2010, 13:17.
                                "Korum" double river pod - 2 "Fox" Barbel extreme 15 ft - Shimano Ultegra XSC 4500 - Ashima c440 Excaliber 8

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎