voerkorven

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pancing
    Komt net kijken
    • 28-08-2006
    • 64
    • Gennep

    voerkorven

    Hallo hier bij mij op de maas wordt veel met dichte [filmrolletjes] korven gevist.
    Ik heb geprobeert of dit beter is als gewone gaas korven maar kan geen verschil merken.
    Kan iemand mij vertellen wat nu beter is of maakt het inderdaad geen verschil??
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Het maakt wel verschil of de maas strommt of niet. Je kunt ook een gaaskorf heel goed dichtmaken door er zwart plakband om te winden, als het water dan niet meer stroomt kun je dat er weer af halen of een stuk afgeknipte binnenband van een fiets ( net zo groot als het gaas van de korf, werkt perfect) of krimpkous. Ik heb zelf de binnenband en elektrotape veel gebruikt. Ik vind die dichte korven op de maas niet echt geweldig. Maar ja, smaken verschillen

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      ik gebruik op de maas zowel gaas als plastic korven. De plastic korven gebruik ik eigenlijk alleen wanneer de bodem erg ongelijk is of wanneer er veel wier aan de oever groeit, de korf zal dan beter boven blijven tijdens het binnendraaien. Persoonlijk prefereer ik een gaaskorf op de Maas. Qua vangsten merk ik ook weinig tot geen verschil tussen beide soorten korven.
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • Johannes

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pancing
        Hallo hier bij mij op de maas wordt veel met dichte [filmrolletjes] korven gevist.
        Ik heb geprobeert of dit beter is als gewone gaas korven maar kan geen verschil merken.
        Kan iemand mij vertellen wat nu beter is of maakt het inderdaad geen verschil??
        Dichte korven komen sneller omhoog dan gaaskorven.
        Merk ik tijdens het vissen dat ik regelmatig met de korf vast zit aan de bodem en ik kan verder geen schone en/of vlakke plaats vinden, dan kan een dichte korf de oplossing zijn.
        Bij het binnenhalen komt deze korf sneller naar de oppervlakte en blijft daardoor minder snel vast zitten.

        Reageer

        • Johannes

          #5
          Oja, een dichte korf heeft nog een voordeel...
          Ik gebruik wel eens lange dichte korf om veel levend aas te brengen.
          Ik doe dit door een laagje voer in de korf te doen dan een handje maden oid. met daarboven weer een laagje voer.
          De maden of casters etc. raken hierdoor opgesloten door het voer.

          Reageer

          • pancing
            Komt net kijken
            • 28-08-2006
            • 64
            • Gennep

            #6
            Ok bedankt allemaal.

            Reageer

            • whl.van.marwijk
              Newbie
              • 20-08-2003
              • 9

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door pancing
              Hallo hier bij mij op de maas wordt veel met dichte [filmrolletjes] korven gevist.
              Ik heb geprobeert of dit beter is als gewone gaas korven maar kan geen verschil merken.
              Kan iemand mij vertellen wat nu beter is of maakt het inderdaad geen verschil??
              gewoon naar jakop luisteren die man heeft zo veel vis ervaring lees zijn verslagen maar eens daar zijn hele goede tips bij

              Reageer

              • lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

                #8
                Test het uit pak een gaaskorf ,ga dan vissen na 2uur pak je ducktape en plak je korf dicht en vis verder .Doe dit niet 1 vissesie maar een aantal .Zo merk je het meest hoe de vis reageerd gr j
                Groetjes
                Johnny

                Match
                Feeder
                Stok

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #9
                  Zo werkt het , je moet blijven zoeken , en niet een keer , ik heb het in het spui mee gemaakt vol op in de vis ,en in eens over, gelijk een dichte korf er op en het feest ging weer verder ,toch nog even geprobeerd met de open korf niets helemaal niets,dichte korf er op en de beten kwamen weer terug ,en wat dat nou is ,vertel het me maar ,de kans is groot dat het de volgende keer net anders om is ,en dan weet je precies nog niets ,ja je weet dat je iets moet veranderen ,verandering van spijs doet eten ,zij men in het verleden
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

                    #10
                    Juist Jan zo is het dat is nu eenaal vissen en ook durven iets te doen , ik denk dat die zorg het meeste telt voor ieder.
                    Want vang je niks ga je op je muiltje , ik denk pech maar ja een in een wedstrijd ben je wat voorzichtiger .
                    Vandaar een logboek !!!
                    Groetjes
                    Johnny

                    Match
                    Feeder
                    Stok

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎