tijgers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • planetasia176
    Newbie
    • 26-04-2008
    • 3
    • Biddinghuizen

    tijgers

    Hee allemaal,

    Heeft iemand ervaring met tijgernoten in de winter ???? of moet ik gewoon voor de boilie gaan ???

    greetzzzz
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Geen ervarig mee, maar persoonlijk zou ik er niet snel voor kiezen. Tijgers moeten het toch vaak hebben van hun grote aantallen, waardoor karpers massaal aan het vreten gaan. In de winter zijn karpers veel minder actief en zul je het masaal azen ook niet of nauwelijks tegenkomen (uitzonderingen bevestigen de regel). Persoonlijk zou ik voor een boilie of pellet gaan.

    Groet, Pieter

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Vissen in de winter met wat voor aas dan ook heeft alleen zin als je weet waar de vis zich in het koude water bevindt.
      Tijgernoten zijn zo wie zo een aas wat een introductie nodig heeft kennen ze het aas niet zullen ze het niet pakken.
      Persoonlijk zou ik in de winter voor zacht aas gaan i.p.v. boilies, met het deeg vissen je kunt er ook goed mee werpen als je dan maar een grotere haak kiest die houdt het aas beter vast.

      Introduceren van aas heeft in koud water totaal geen zin omdat ze niet actief om voer zoeken.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #4
        Douwe nu ben ik niet bekend met het karper vissen al gaat mij intresse daar wel meer na toe getrokken worden .
        Maar waarom zouden ze niet op zoek gaan naar voer ? ik zie veel dikke buiken in de winter gevangen worden .En die personen maken een voerplek die ze rustig een aantal dagen onderhouden .
        Ben eigelijk wel benieuwd .
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Ze eten zeker wel wat. Maar ik ken ook een sloot waar vermoedelijk het hele bestand(je) onder de plank naar de fontein ligt in de winter. Ik heb daar meerdere winterkarpers gevangen, vaak ook vrij snel nadat ik begon. Wat douwe zegt is waar, de stek is het belangrijkste. Overigens is dat in de zomer ook zo alleen in mindere mate.

          Een voerplek onderhouden...? Ik mag in ieder geval hopen met aanzienlijk minder voer dan in de zomer. De vis verbruikt bijna geen energie in de winter en hoeft zijn vooraad dan ook nauwelijks aan te vullen. Dus het is zeker zo dat ze (zeker nu het nog niet eens winter is) flink vol zitten met reserves die ze in september oktober november hebben opgebouwd. Die zijn ze niet zomaar kwijt.

          Groet, Pieter

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            Ok thanks voor de les
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1498
              • haacht

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              kennen ze het aas niet zullen ze het niet pakken.
              Dan zouden ze nieuw aas dus compleet moeten negeren en blijven negeren... Das niet erg logisch he.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Het is erg logisch dat ze dat soort aas niet DIRECT zullen pakken het is een introductieaas, wel lezen wat er staat waarde vriend, niet uit het verband trekken jij hebt kennis genoeg van de Nederlandse taal en ook van andere talen.

                Tijgernoten zijn zo wie zo een aas wat een introductie nodig heeft kennen ze het aas niet zullen ze het niet pakken.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1498
                  • haacht

                  #9
                  Daarmee, er ontbreekt daar een onmiddelijk. Ik lees letterlijk wat er staat
                  Ik vind het trouwens maar een rare theorie. Wanneer komt die ken****** er dan? Blijven de tijgernoten onder water opstapelen tot er eentje uiteindelijk toehapt? Wat spoort de rest dan aan om ze te nemen? Volges mij wordt nieuw aas ook direct genomen, karper is van nature nieuwsgierig genoeg. Ik heb voorbeelden genoeg daarvan. Waters waar boilies direct gegeten worden ook al zijn ze er nog nooit eerder ingezet geweest.
                  Nu, voorvoeren werkt altijd. Een paar dagen aas in het water zonder rigs creeert vertrouwen, maar ik verwacht dan ook dat de karper -mits aanwezig op de stek- er van de eerste moment al van gaat eten.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #10
                    De omslag komt wanneer de vis de noten gaat eten en waarderen, dat is geen wet van Meden en Perzen.
                    Het zal ook afhankelijk van de voedselrijkdom in het water, is er bv noodzaak om eerder iets te eten.
                    Vissers en met name karpervissers, al dan niet tussen " " , zijn mensen van nu en direct soms - vaak - korte termijn denkers.
                    Ook niks mis mee het is ieders eigen feesje per slot van rekening.

                    Niet de vergelijking maken met boilies daar zitten veel meer attractoren in dan in de tijgers.

                    Tussen verwachting en werkelijkheid zit ook een wereld van verschil.
                    Ik verwacht van sommigen wel eens een beetje meer relativeringsvermogen en soms komt dat uit soms ook weer niet totdat ze zover zijn om hun eigen oordeel te laten varen en ruimte laten voor iets - iemand anders.
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1498
                      • haacht

                      #11
                      In mijn geval gebruikte ik boilies zonder attractoren, qua aantrekkingskracht zijn die even slecht als tijgers. Ik geloof er gewoon niet in, aas gaat direct genomen worden. Als er genoeg natuurlijk aas is ook, zij het alleen al voor de verandering.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #12
                        Er bestaan geen boilies zonder attractoren, denk alleen maar aan de eiwitten - proteïnen - die in ieder product zitten.
                        Juist de proteïnen zijn voor wezens van levensbelang ongeacht of ze volledig of deels kunnen worden benut.
                        Een karper is heel goed in staat om juist de proteïnen te herkennen als voedsel.

                        Jij geloofd er niet in, is je goed recht kom maar eens in Nederland op groot open water vissen dan zul je ervaren dat de vissers die er wel in geloven beter tot resultaat komen.

                        Los van al deze dingen heeft het in kouder water geen zin om een voercampagne te starten met nieuw aas.
                        Het allerbelangrijkst is de plaats waar je gaat vissen het aas is dan feitelijk ondergeschikt maar komt wel op een goede tweede plaats.
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • warhead
                          Specimen Hunter
                          • 27-09-2003
                          • 1498
                          • haacht

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Er bestaan geen boilies zonder attractoren, denk alleen maar aan de eiwitten - proteïnen - die in ieder product zitten.
                          Juist de proteïnen zijn voor wezens van levensbelang ongeacht of ze volledig of deels kunnen worden benut.
                          Een karper is heel goed in staat om juist de proteïnen te herkennen als voedsel.
                          Eiwitten-proteinen kan ik niet classificeren onder attractoren. Die gaan geen vis aantrekken.

                          En ik wil gerust naar Holland komen, maakt mij niet uit. Karper is karper. Voer daar maar erges een stek aan, ik vis er op met aas waarmee nog nooit gevist is. Kzal ze ook wel vangen. Als karper aast gaat alles naar binnen.
                          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Zo jij wilt, ik heb het al eens eerder tegen jou gezegd het is jou feestje.
                            Ik raad alleen de lezers van dit forum aan om na te denken.
                            Wetenschappelijk is bewezen dat proteïnen voor de karper wel degelijk herkenbaar zijn, dat geloof ik eerder dan jou aannames.

                            Wat jij niet wilt of kunt classificeren is jou makke niet de mijne.

                            End of discussion voor het een tete a tete begint te worden.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • warhead
                              Specimen Hunter
                              • 27-09-2003
                              • 1498
                              • haacht

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                              Wetenschappelijk is bewezen dat proteïnen voor de karper wel degelijk herkenbaar zijn, dat geloof ik eerder dan jou aannames.
                              Bij opname mss, daar gaat het niet over bij attractoren. Ik wil dat wetenschappelijk bewijs dan wel is zien. Als ik hard genoeg google vind ik wsl een studie die net het tegenovergestelde bewijst.
                              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎