Advies vaste Hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Thedge
    Komt net kijken
    • 18-02-2004
    • 64
    • Waalre

    Advies vaste Hengel

    Zoals jullie kunnen zien heb ik eerder op het forum zeer specifiek een vraag gesteld over een bepaalde hengel. Aangezien niemand reageert zal ik hem wat ruimer stellen.

    Ik overweeg om een vaste hengel van 13 m aan te schaffen. Mijn budget is max € 1.000. Nog iemand goede tips??

    grr,

    Marcel
  • Ton
    Frequent aanwezig
    • 13-11-2003
    • 126

    #2
    Marcel
    Ik heb zelf een half jaar geleden de Milo Spider Pole 4061 gekocht.
    Veel hengels in handen gehad. Ik vond deze prettig in de hand liggen en zeer strak. Goed afgewerkt en werd mij door diverse hengelsport zaken in het zuiden aanbevolen. (met name de prijs-kwaliteit verhouding werd als zeer goed meegegeven)
    Ik heb verleden jaar op dit forum ook navraag gedaan. Bleek ook nog eens dat deze hengel in een Frans blad goed uit de verf komt.
    Interfishing bood eind vorig jaar deze hengel (11,5, 13 en 14,5 meter met behoorlijke korting aan). Interfishing zit ook op internet.
    Ben in iedergeval zeer tevreden met mijn hengel. Succes met je keus ik weet het is moeilijk er is zoveel moois te koop.

    groetjes Ton

    Reageer

    • Thedge
      Komt net kijken
      • 18-02-2004
      • 64
      • Waalre

      #3
      Alvast bedankt voor de info, zal zker informeren. Kun je aub nog wel een prijsindicatie even??

      gr,

      Marcel

      Reageer

      • Ton
        Frequent aanwezig
        • 13-11-2003
        • 126

        #4
        Marcel

        13 meter stok was rond de € 900. In ieder geval binnen jouw budget.

        Groetjes Ton

        Reageer

        • Theo de Kreij (van Berner

          #5
          Binnen jouw budget kan je ook al een complete kit kopen van Triana!!, 14,5 meter, 2 extra topsets, kokers en foudraal, bij onze sponsor. Een beest van een hengel!! Woon je in de buurt van Benthuizen/Zoetermeer?

          Je kan het beste eerst eens gaan kijken wat je precies wilt voor je geld. Alleen een hengel? Of ook extra topsets? Een cupkit erbij? En ook kokers en een foudraal? Compleet gemonteerd met elastiek? Moet de hengel een strakke actie hebben of ligt een zachte actie je beter?

          En net zo belangrijk!, kan je er na 2/3 jaar nog reserve delen van krijgen wanneer je een deel kapot hebt, of moet je die dure hengel van ellende degraderen tot schepnetsteel omdat je er dan tenminste nog iets aan hebt.

          Ga eens bij een hengelsportzaak kijken en leg eens een 13 meter stok in de beugels van een plateau. Meet direct erna de afstand van de top naar de grond en doe dit na 15 minuten nog eens. Veel hengels gaan namelijk doorbuigen waardoor ze dichter bij de grond komen met de top. (een centimeter of 2 a 3 kan geen kwaad)

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎