aanschaf dobbers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • misser
    cuore sportivo
    • 06-04-2007
    • 317
    • ijsselmuiden/kampen

    aanschaf dobbers

    mede vissers

    graag zou ik wat info hebben over wat aan te schaffen wat dobbers betreft ,wil graag wat op voorraad maken maar weet niet goed wat ik nodig heb als ik uit ga van 10 stuks waar moet ik op letten vis het meest in kanaalen ,zwak stomend of stilstaand water
    heb als nylon 8,10,12/00 gekocht. lood weet ik nog niet wat te kopen
    en heb wat senas ondelijnen gekocht 20 cm
    heb pas een vaste stok gekocht vandaar de vraag wil er graag dit jaar nog een paar keer mee vissen om wat te proberen
    en heb 2 top sets van 5 delen moet ik dan het snoer 5 delen lang maken of hetbij 4 delen houden

    alvast bedant voor de reacktie

    mischien een foto of een merk dobber kan ik dat even op het net opzoekken
  • jan wever
    Banned
    • 19-09-2008
    • 258
    • Valthermond

    #2
    Jij hebt het over de aanschaf van 10 stuks dobbers .Dan zou ik voor 1 model gaan in verschillende drijfgewichten.Ikzelf vis erg graag met de pennen van Gerard van der bekelaar .Kijk eens op zijn site.Klik daar eens op de serie g11 2009. Ik zou dan kiezen in jouw geval voor 0,5 gram 2 stuks, 0.7 gram 2 stuks, 1,0 gram 2 stuks, 1.2 gram 2 stuks en 1.5 gram 2 stuks. Maak je een serie op lengte van jouw 4 delige topset,en een serie op lengte van jouw 5delige topset.Als je in ondiep water vist pak je een dobber op lengte van jouw 4 delige topset. Vis je in dieper water pak je een tuig die even lang is als je vijfdelige topset. Groeten jan.

    Reageer

    • martinwinschoten
      ONVOORSTELBAAR
      • 17-02-2008
      • 798
      • Winschoten

      #3
      Mooie pennen! maar ik vind ze te duur! Iemand bij ons hier maakt(vind ik) veel mooiere pennen! die zijn ook nog dik een euro goedkoper!
      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

      Team Attrafish Nederland

      Reageer

      • misser
        cuore sportivo
        • 06-04-2007
        • 317
        • ijsselmuiden/kampen

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jan wever
        Jij hebt het over de aanschaf van 10 stuks dobbers .Dan zou ik voor 1 model gaan in verschillende drijfgewichten.Ikzelf vis erg graag met de pennen van Gerard van der bekelaar .Kijk eens op zijn site.Klik daar eens op de serie g11 2009. Ik zou dan kiezen in jouw geval voor 0,5 gram 2 stuks, 0.7 gram 2 stuks, 1,0 gram 2 stuks, 1.2 gram 2 stuks en 1.5 gram 2 stuks. Maak je een serie op lengte van jouw 4 delige topset,en een serie op lengte van jouw 5delige topset.Als je in ondiep water vist pak je een dobber op lengte van jouw 4 delige topset. Vis je in dieper water pak je een tuig die even lang is als je vijfdelige topset. Groeten jan.
        kan er geen site van vinden Jan

        Reageer

        • misser
          cuore sportivo
          • 06-04-2007
          • 317
          • ijsselmuiden/kampen

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten
          Mooie pennen! maar ik vind ze te duur! Iemand bij ons hier maakt(vind ik) veel mooiere pennen! die zijn ook nog dik een euro goedkoper!
          en waar kunnen we die kopen dan martin

          Reageer

          • willie
            Sportvisser
            • 03-12-2005
            • 626
            • wijhe

            #6
            Hallo Misser hier de link naar de site van Gerard bekelaar
            www.geerwedstrijdpennen.nl

            Gr. wilfried

            Reageer

            • Jakob
              <*{{{{><(
              • 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten
              Mooie pennen! maar ik vind ze te duur! Iemand bij ons hier maakt(vind ik) veel mooiere pennen! die zijn ook nog dik een euro goedkoper!
              Martin, wat is duur, ik vis met Geer pennen al jaren en nog nooit 1 lekgeraakt. Moet je eens met andere pennen proberen. Ik heb dobbers van Geer die ik al 8 jaar gebruik, ik had daarnaast ook fabrieks pennen, het is een groot ( moet je ze niet gebruiken) unicum als die het 2 jaar volhouden, 1 keer goed schuiven op de lijn en hij is lek.

              Wat is dan duur, 4 a 5 x 3 euro of eenmalig 4 euro. Ik weet het antwoord wel.

              Ook de pennen van Roha worden van het zelfde materiaal gemaakt.

              Mijn vader zei altijd: als je niet zo veel geld hebt te besteden dan kun je het je niet veroorloven om rommel te kopen.

              Reageer

              • Ginus
                knutselaar
                • 22-03-2008
                • 665
                • wijster

                #8
                Heb er ook 7 serie,s van en inderdaad nog nooit een lek.
                Gebruik ze ook al een jaar 6,ben erg tevreden over de dobbers.
                EEn was goed lek,ben ik boven op gaan staan met m,n grote poten.
                GR GINUS

                Reageer

                • 4x14
                  Banned
                  • 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                  Mijn vader zei altijd: als je niet zo veel geld hebt te besteden dan kun je het je niet veroorloven om rommel te kopen.
                  Dat probeer ik ze ook duidelijk te maken alleen van jou pikken ze het en van mij niet, raar hé ?

                  Reageer

                  • jan wever
                    Banned
                    • 19-09-2008
                    • 258
                    • Valthermond

                    #10
                    Ik vis ook al weer een jaar of zeven met de pennen van gerard bekelaar.Ze gaan inderdaad nooit lek.Het verwisselbare antennesysteem vind ik ook geweldig. Je kunt ten alle tijde je kleur aanpassen aan de heersende omstandigheden,daarnaast zijn die antennes in verschillende diktes verkrijgbaar. voorbeeld: je lood je pen uit op een antenne van 1,2 mm. Je zet hem op halve antenne.Als het harder gaat stromen of waaien dan zet je er zo een antenne op van 1,0mm.De dobber komt dan iets verder omhoog en gaat niet onder door winddruk of stroomdruk.Is het bladstil dan zet je op dezelfde dobber een antenne van 1,5m.m. De pen gaat nu iets dieper staan en je kunt zeer geraffineert verder vissen. Die antennes hebben trouwens geen enkel drijfvermogen. Gooi ze in een glas met water en ze zinken als een baksteen.

                    Reageer

                    • willie
                      Sportvisser
                      • 03-12-2005
                      • 626
                      • wijhe

                      #11
                      wat is een betere combinatie de G1 en de G11 of de G23 met de G11

                      gr wilfried

                      Reageer

                      • jan wever
                        Banned
                        • 19-09-2008
                        • 258
                        • Valthermond

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door willie
                        wat is een betere combinatie de G1 en de G11 of de G23 met de G11

                        gr wilfried
                        Dat ligt aan de omstandigheden waarin je vist.De g-23 is het slankste en gevoeligste model,dan komt de g-1 en als laatste de g-11. De g1 en g-11 hebben een dobberoog en de g-23 heeft een siliconenslangetje waar de lijn door gaat.Als je dat slangetje bij wind zo dicht mogelijk bij de dobber plaatst kun je de lijn onder water brengen en heb je minder last van de wind,vooral in combinatie met een glasvezel antenne van 8 cm,kun je het drijflichaam nog dieper in het water zetten.Ik heb zelf alle drie de series.Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar het mooiste is gewoon alle drie aan schaffen. De g 11 komt weer beter tot zijn recht bij wat stroming, en de g-1 hangt eigenlijk een beetje tussen beide modellen in.

                        Reageer

                        • Bruins
                          vang ook wel eens wat
                          • 04-02-2008
                          • 174
                          • Hoogezand

                          #13
                          Persoonlijk vind ik de G1 voor de Nederlandse kanaalvisserij 1 van de beste pennen. Zou zelf voor de G1 en de G11 gaan!!
                          G23 is echt voor zeer rustige omstandigheden(bladstil en geen stroming). Dit komt in Nederland niet echt vaak voor.
                          Vis nu nog steeds met een van de eerste series G1 en zijn nog steeds in perfecte staat!!

                          Reageer

                          • jan wever
                            Banned
                            • 19-09-2008
                            • 258
                            • Valthermond

                            #14
                            Ja jij bedoeld vas t die blauwe uitvoering ook met een silicoontje ipv een dobberoog

                            Reageer

                            • Ginus
                              knutselaar
                              • 22-03-2008
                              • 665
                              • wijster

                              #15
                              Hoi, Bruins

                              Heb op de beurs in Utrecht nogeven bij Gerard langs geweest .
                              Wat Jan zegt wat de g1 betreft kan wel zo zijn .
                              Hij heeft de G1 op nieuw uitgebracht zij hij ,omdat er veel vraag naar was .
                              Maar volgens mij is het toch iets anders van model als die ik bij jou heb gezien.
                              Kijk maar eens op zijn site ze zijn nu oranje van kleur.
                              GR GINUS

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎