colmic match X40 pack

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • devischer
    Frequent aanwezig
    • 20-05-2008
    • 174
    • Veldegem

    colmic match X40 pack

    hoi, vissers

    graag even een vraagje

    er staat zoals jullie wel weten een mooi pack te koop bij http://www.hengelsportkuijpers.com/
    Colmic Match X40 pack

    bestaande uit:

    - Hengel match X40 11,50 meter - klein verlengdeel - 1 x kit 5 delig "HM 80" serie X-00

    - 2 x kit 5 delig "HM 60" serie X-00 - 1 x cupkit 2 delig "HM-30" - 3 x match toppen

    - beschermkokers - Foedraal

    De normale prijs van dit complete pack is €1480

    Dit complete pack mag nu weg voor de spectaculaire prijs van €695!


    in belgie is de normale prijs voor deze pack zo'n 1100 euro en in promotie 995 euro, dit moet dus voor minder kunnen

    bij mij in de buurt is er nu zo'n afgeslankt pack te koop voor 490 ero's

    - Hengel match X40 11,50 meter - klein verlengdeel - 1 x kit 5 delig "HM 80" serie X-00

    - 1 x kit 5 delig "HM 60" serie X-00 - Foedraal


    dus , naar ik even reken , het is ± 125 euro voor 1 kit , zo zou het dus eigenlijk maar 250 euro zij voor de stok zelf??

    natuurlijk bij kuipers ziet het er nog intersanter uit

    nu even een vraagje ivm de stok

    is er iemand die met dit type hengel vist en wat vind hij er eerlijk zelf van
    breken die 4de en 5 de delen niet gemakkelijk( misschien geven ze daarom zoveel delen bij )

    ik heb ze gisteren in de hand gehad en vind dat je delen verdomd gemakkelijk kan induwen en daar ben ik bang van
    de stok moet dienen om zowel brasem , kroeskarper als voorn en winde te vangen
    zeg maar een allrounder

    mijn huidige stok is nog steeds een daiwa hhp van 10 jaar oud (moet nu wel eens vervangen worden) en is nog altijd hard over de ganse lijn

    is deze stok windgevoelig of juist niet
    wat ik ook raar vind , vroeger waren alle stokken kleiner van diameter ,dus volgens mij , als er evenveel materiaal in een deel zat , was dit deel dikker van wand en sterker
    nu zijn ze groter van diameter , misschien wel beter hanteerbaar maar dunner van wand
    en juist de 4de en 5de delen hebben bijna altijd het grootste verloop en zijn meest gebruikt (afsteken) dus kwetsbaarder

    graag jullie gedachten hierover
    is dit een goede stok , de prijs is dan een meevaller
    of is dit een breekstok die alleen maar frustatie brengt

    mvg

    devischer
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Je moet volgens mij ook niet proberen hengel delen in elkaar te duwen. Carbon is nu eenmaal een zachte stof. Ik vis zelf met diverse hengels waaronder een Colmic RK en een Shimano Speed master. De Colmic gebruik ik nu veel tijdens de haven visserij en water waar ik zwaardere vis verwacht evt met power kit. De S.M. meer voor het algemene werk op het kanaal.
    Beide hengels kan ik de delen licht in duwen.

    De prijs zegt niet alles. De Colmic kocht ik ook in een actie aanbieding en gebruik ik al jaren.
    In vergelijking met andere hengels kan je beter in een winkel diverse stokken naast elkaar aan de hand voelen.
    Niet alleen de prijs vind ik zelf doorslag gevend maar ook de verkrijgbaarheid van nieuwe delen en extra toppen bijvoorbeeld.
    Niets is frustrerender dan het moeten wachten op de levering van nieuwe delen en/of toppen als je die nodig hebt.

    Grtz Hans

    Reageer

    • colshim
      *************
      • 10-02-2008
      • 231
      • VL.

      #3
      Beste
      Heb je al een x40 gekocht ?
      Heb gezien dat je van veldegem bent , in Roeselare , Ieper Moeskroen of Gent kan je ook terecht voor die stok , zodat je nie naar kuipers moet !Wil je gerust ff hun adressen doorgeven indien het je interesseerd .
      Wel oppassen voor pakketten van490 , meestal afgeslankte pakketten !!
      Zelf heb ik ook een X20 en X40 .
      grtz

      Reageer

      • devischer
        Frequent aanwezig
        • 20-05-2008
        • 174
        • Veldegem

        #4
        yep coshim

        de x40 staat in de garage
        van bij demeulenare ,roeselare
        niet het afgeslankte pakket

        hoe bevalt die stok jou??
        heb je hem al lang en heb je er al breuk mee gehad, hopelijk niet!!
        ik denk dat ik het zal moeten gewoon worden, die delen kun je zo gemakkelijk indrukken hè
        een groot vzerschil met mijn oude daiwa hp
        ach , zal misschien allemaal wrel meevallen

        is er ergens iets aan de stok waar ik moet op letten bij gebruik ?
        ik zal de stok hoofdzakelijk gebruiken in vijvers met brasem, bliek ,winde enz....

        indien je nog enige info hebt , laat ze maar komen

        zeg, je kent de streek hier goed lees ik
        waar vis jij ergens ??

        grt

        de vischer

        Reageer

        • colshim
          *************
          • 10-02-2008
          • 231
          • VL.

          #5
          Hallo
          Met m'n X40 nog nie kunnen vis'n , dat **** vriesweer !
          Ben ook naar Meulenaere geweest 20-21/12 maar heb hem dan dezelfde dag gekocht bij Salomez in Ieper waar ik ook m'n x20 gekocht heb ( de prijs was er nog beter !!).
          Ga bijna wekelings langs bij Meulenaere voor van alles en nog wat (vooral vr voer ,aas en feeder ) z'n service is zéér goed vooral wat betrefd shimano en fox , maar wat stokken betrefd (vooral colmic ) vindt ik beter m'n ding bij Salomez en vroeger Lansens in moeskroen .
          Salomez wordt trouwens gesponserd door oa. Colmic , dus heeft hij een goede feedback !!!
          Wat betrefd de stok zelf de 40 is eigenlijk wel een kanaalstok , daarom dat ik ook de 20 heb voor het ' sleurwerk '.
          Met die 2 samen kan ik eigenlijk alle kanten uit , de topsets passen op elkaar en voor die cup kits heb ik telkens een 3 deel bijbesteld zodat ze evenlang zijn als m'n andere topsets ( 1xas 40 / 1 x cup ).
          Ze zijn ind. dun wat materie betrefd ; zijn nie echt stokjes om -brut -mee om te springen !
          Met m'n 20 moet ik eerlijkshalve zeggen dat ik al 2 x breuk gehad heb ,1 x m'n 2 deel en 1 x 4 telkens op een karper die er vandoor wilde maar eigenlijk moet ik daarbij ook zeggen 2 x m'n eigen domme schuld (****)!!!!
          Wel tekens garantie.
          Ik ga meestal vs'n in de regio ieper nieuwpoort oostende , soms gent , veldegem ligt bij brugge toch ?Dus ik denk dat je die waters ook wel kent ; plasendaele , bloso ; koolhof, ijzer , adinkerkerke , ...
          Ik moet je nu laten , verwacht bezoek , maar als je vragen hebt , vuur maar af.
          grtz
          Marnik

          Reageer

          • devischer
            Frequent aanwezig
            • 20-05-2008
            • 174
            • Veldegem

            #6
            hey colshim
            zeg, wat heb jij dan betaald voor het pack bij salomez als ik het mag weten

            ja de 40 is wel echt strak hè
            zal moeten wennen om de vijverbrasems te temmen, we zien wel wat het geeft
            die waters ken ik natuurlijk
            plasendaele , vroeger veel gevist, is nu al een tijdje geleden
            bloso ;meer met de match en feeder
            koolhof,ook match en feeder
            ijzer ,zelden,heb er niet echt veel vis gevangen
            adinkerkerke , heel lang geleden

            eernegem , statieputvijver; vroeger in competitie
            snellegem molenvijver, nog steeds match ,feeder ,vastestok in wedstrijdverband (bestuurslid)
            koekelare, de motevijver(sporthalle) vaste stok in wedstrijdverband (bestuurslid)
            gent , watersportbaan match ,feeder
            gent -terneuzen, kanaal , feeder
            en dan 1x visvakantie in nederland elk jaar
            en , shimanocup masters in nederland , dit jaar hopelijk voor de 2de keer


            grt
            de vischer

            Reageer

            • colshim
              *************
              • 10-02-2008
              • 231
              • VL.

              #7
              hoi ,
              Voor m'n 40 heb ik met het extra 4 (3) deel voor m'n cup te verlengen nog géén 600 euro betaald ! Steve (salomez ) heeft me gevraagd om géén excate prijs door te vertellen ! ,
              Maar je begrijpt best ook wel dat dit niet veel is .
              Wat viswaters betrefd Eernegem ga ik ook dikwils evenals in jabeke en 1 x keer in koekelare geweest .
              Er is daar ook ieder jaar een grote koppelwedstrijd geloof ik ?!
              Zelf vis ik in competitie verband in Langemark en hier en daar nog wat losse wedstrijden ; Ieper , plassendaele , in een feederclub(je) en normaal dit jaar in een nieuwe van Salomez in Ieper , zou wel meer wedstrijden willen mee doen maar wegens tijdgebrek komt het er gewoon niet van .
              We hebben nogal wat gemeenschappelijke waters , mischien zien we elkaar ooit wel eens ,
              grtz
              Marnik

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎