BRASEM waarom vang IK altijd de meeste de gootste de zwaarste

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos.holl

    #31
    Dat is nu ook al Kantvisser.

    Ik heb een systeem dat mijn feeder zelf slaat als ie bijt.
    Dus zeker als ie niet al te veel bijt gebruik ik dat dan hoef je niet heel de tijd op te letten.
    Ondertussen ga ik de buurman plagen en voor de gek houden zo dat die minder vangt.

    Jos


    [Gewijzigd door jos.holl op vrijdag 21 februari 2003 @ 18:53]

    Reageer

    • rudy vis
      sportvisser
      • 01-02-2003
      • 656
      • merelbeke

      #32
      Beste, kantvisser je mag nooit opgeven als ik minder vang of beet krijg dan de anderen moet ik weten waarom .Zo heb ik al veel bijgeleerd.De kunst is als de vis niet goed bijt er dan een paar te vangen.vele vis groeten Rudy

      Reageer

      • kantvisser
        Bart Van Peborgh
        • 24-12-2002
        • 837
        • Koningskooikt

        #33
        Als je jaren wedstrijden vist zoals ik en regelmatig wedsrijden gewonnen hebt, dan kan je het op den duur beu worden als je buren vis vangen en je zelf geen beet krijgt, zeker in de koude wintermaanden, ik denk dan in mezelf: nu mogen jullie winnen, wacht tot het warmer is en de vis los is ik zal ze dan wel vangen. Maar als dat een paar keer na elkaar gebeurt durf ik wel eens in te pakken en en alles rustig bekijken achter een glaasje.
        groeten van Kantvisser
        Groeten van Kantvisser

        Bart Van Peborgh
        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
        Koning 2004

        http://mokabe.be

        Reageer

        • Braakdraak
          Banned
          • 23-02-2003
          • 325

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door kantvisser
          Als je jaren wedstrijden vist zoals ik en regelmatig wedsrijden gewonnen hebt, dan kan je het op den duur beu worden als je buren vis vangen en je zelf geen beet krijgt, zeker in de koude wintermaanden, ik denk dan in mezelf: nu mogen jullie winnen, wacht tot het warmer is en de vis los is ik zal ze dan wel vangen. Maar als dat een paar keer na elkaar gebeurt durf ik wel eens in te pakken en en alles rustig bekijken achter een glaasje.
          groeten van Kantvisser
          Als ik niets vang, word ik altijd zenuwachtig. Zo ving mn buurman maandag vis, en ik niets. Dus ik ging kijken hoe hij zat te vissen: de diepte, aas (kleur deeg, maden, hennep, etc) en de stand van het lood (vis met bladlood). Ik kwam tot de conclusie dat ik 20 cm (!!) boven de bodem moest vissen. En voila. Ik vang er in 3 uurtjes tijd 280 voorns van gemiddeld 150 gram.

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #35
            Waar ga jij vissen?

            Hier op de Leuvense vaart als recreatievisser, en niet al te veel voeren, haal je met wat geluk 30 visjes op die tijd die jij opgeeft,...

            280 voorns op 180 minuten,... Elke 38 seconden een vis dus,...
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            • jos.holl

              #36
              Wat denken jullie er van???

              Voor voorn zal het wel niet zo zijn maar wel voor de Brasem.
              Als de vis normaal bijt zit ik dikwijls te vissen met 28 honderste onderlijn. Ik merk nauwelijks verschil met een dunere onderlijn.
              Misschien als ie heel slecht bijt dat er dan een visje meer te vangen is, maar volgens mij verlies ik met dunne onderlijn meer aan resultaat door voorzichtig inhalen etc. Met dikke onderlijn gaat alles veel sneller en de Brasem kijkt volgens mij nog niet eens naar de lijn enkel naar het aas.

              Jos.

              Reageer

              • rudy vis
                sportvisser
                • 01-02-2003
                • 656
                • merelbeke

                #37
                Jos, als je bij ons met 28% op brasem moest vissen vang je geen staart.Hier spreken we maximaal van 12%.Volgens mij hoe lichter je vist hoe meer aan beten je krijgt. Wat denken de anderen daarover? vele groeten

                Reageer

                • lex

                  #38
                  Hoi,

                  Zelf vis ik met 12/00 onderlijn haak 18. Met de feeder op de maas.
                  Is de brasem echt los ga ik dikker vissen. Ik ga dan tot 20/00 haak 10. De reden dat ik dat doe is alleen maar dat de vis sneller binnen krijg. Ik verspeel met dunnere lijnen echt niet meer vis dan met dikkere.

                  Groeten,

                  Lex

                  Reageer

                  • rudy vis
                    sportvisser
                    • 01-02-2003
                    • 656
                    • merelbeke

                    #39
                    Hallo,Lex ik ga soms naar het kanaal van Ingelmunster en daar mag ik ook zwaarder van draad vissen.Je hebt ook vijvers waar er zoveel brasem in zit dat je ook wat zwaarder mag gaan maar bij ons hier op de vijver is 12% het max omiets te vangen.Ik vis normaal met 10 en soms met8%en soms verspeel ik wel eens een mooie zeelt of een klein karpertje maar ik krijg veel meer beet dan iemand die zwaarder vist.vr g

                    Reageer

                    • snijers
                      Newbie
                      • 26-12-2002
                      • 41

                      #40
                      Als je bij ons met 28% begint dan mag je gerust uw hengel in de steunen leggen en koffie gaan drinken.Je krijgt gegarandeerd geen tik.
                      Het maximum dat ik vis is 10% voor de onderlijn.
                      Ik verlies soms wel eens een karpertje,maar voor de brasem heb ik geen probleem.Het mogen gerust serieuze dweils zijn.
                      Mijn gedacht is dat het nog altijd sportief moet blijven ook.(ten opzichte van de vis dan)
                      Ik heb een kans maar hij heeft evengoed een kans.
                      Dat is natuurlijk mijn mening.
                      En wat is er interresanter:direct breken op een karper of hem drillen op uw voerplaats(+die van uw buur)en dan een uur zitten kijken naar de volgende beet.En uw buur zal er ook niet mee kunnen lachen dat je daar een beetje komt spelen met een karper op zijn voerplaats.
                      Als dit bij mij het geval is en ik zie dat mijn buren er problemen mee krijgen dan kan ik een lijnbreuk forceren.Met 28%mag je dat vergeten of het is uw hengel die breekt.

                      Reageer

                      • jos.holl

                        #41
                        Natuurlijk is het leuk als je sportief een brasem kunt vangen.
                        Als ik alleen ben geeft dat ook niks.
                        Dan kun je brasem nog wel vangen met een stiekje en drie/honderste onderlijn.
                        Maar als mijn buurman er 20 stuks heeft en ik nog maar 10 stuks doe ik er minstens twintig/honderste aan of dikker.
                        Zo dat ik hem vlug in haal.

                        Jos

                        Reageer

                        • kantvisser
                          Bart Van Peborgh
                          • 24-12-2002
                          • 837
                          • Koningskooikt

                          #42
                          Met zo een dikke draad heb ik nog nooit gevist, ik vis op wedstrijdvijvers bijna altijd met een 0.14, hiermee vang je makkelijk brasem (zeker als de vis bijt en het moet snel gaan en tijdens een wedsrtijd is dit toch altijd het geval) en er mag al eens een karper bijten, die is dan ook vangbaar, als ik ga winle pickeren op stromend water gebruik ik als hoofdlijn een 0.17 en als onderlijn een 0.14, ik heb hier nog nooit last mee gehad en ik denk niet dat ik in snelhied zal moeten inboeten tegen die mannen met zwaar matriaal, ik zal trouwens toch meer beet krijgen, en zelfs op stromend water komt de brasem redelijk goed mee.

                          groeten van kantvisser


                          [Gewijzigd door kantvisser op vrijdag 7 maart 2003 @ 19:45]
                          Groeten van Kantvisser

                          Bart Van Peborgh
                          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                          Koning 2004

                          http://mokabe.be

                          Reageer

                          • Peter1969
                            Met enige kennis...
                            • 21-02-2003
                            • 269
                            • culemborg

                            #43
                            Voor wat betreft de dikte van je onderlijn,is denk ik ook belangrijk dat je een goede soort lijn koop.Bespaar hier niet op,het zijn immers enkele centimeters die je hiervoor gebruikt.Zelf heb ik sindskort de G-line van Gamakatsu gekocht in verschillende diktes,maar het is werkelijk een superlijn vind ik.Kost ietwat meer,maar je hebt goede lijn.Vaste lat is bij mij doorgaans vanaf 0,06 tot 0,12 en dan houd het toch echt op.Voor de feeder op zwaar stromend water hooguit 0,18 en ook daarmee komen de grote plattes snel en op een normale manier aan de kant.

                            Voor aankomend weekend(is nu vrijdagavond) wens ik jullie een goede vangst!

                            vr.gr. Peter.

                            Reageer

                            • lex

                              #44
                              Hey kantvisser,

                              Ik lees dat je op stromend water met 17/00 hoofdlijn zit te vissen.
                              Ik denk dat we bij stromend water aan verschillende dingen denken.
                              Ik heb namelijk rivieren als de maas, het spui en het hollands diep in mijn hoofd. Hier gebeurd het niet zelden dat jemet gewichten moet vissen van ver over de honderd gram. Om die hoge gewichten een meter of 50/60 weg te smijten moet je toch een stevig touwke hebben. Volgens mij is dit niet mogelijk met 17/00 lijn. Hoe denk jij hierover??

                              Groeten,

                              Lex.

                              Reageer

                              • rudy vis
                                sportvisser
                                • 01-02-2003
                                • 656
                                • merelbeke

                                #45
                                Hallo Lex ik denk, maar kan ook mis zijn dat we hier op dit forum met veel verschillende vissers en veel verschillende waters te maken hebben.Ik kan mij niet voorstellen dat ik op brasem vis met 14% of meer en ik lees hier van20%en meer.Ik denk dat de belgen fijner en lichter vissen dan nederlanders en dat komt misschien omdat ze in Holland meer en betere viswaters hebben dan bij ons en ja Lex op die viswaters die jij opnoemt heb ik nooit gevist maar op den dender dat ook stromend water is vis ik ook met10% of soms12%.greets

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎