Method-feeder Hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sangermar
    let's go feeder
    • 09-02-2009
    • 35
    • Veendam

    Method-feeder Hengel

    Wie heeft er ervaring met een werphengel die geschikt is voor de method-feeder. Moet ik aan een heavy of juist ultra heavy denken, of kan het ook met een medium.
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Kijk maar naar de korven die ze gebruiken.... Die van Korum bijvoorbeeld zijn niet meer dan 20 gram. Ik heb ze sindskort van Kobra. Ik heb ze besteld in 35 gram en 50 gram. Een medium hengel is dus prima geschikt.
    Carpe Diem

    Reageer

    • fpulles
      omgeturnd
      • 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

      #3
      Ik heb een keer op de method manier gevist. Ik neig zelfs naar een light, en zelfs ultra light ( lange picker kan ook) feeder.
      oude hond kan ook trucjes leren

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        Ik vis met de method gewoon met een mediumfeeder, het gaat om het gewicht van de korf, of dit nu een gewone korf is of methodkorf dat maakt niks uit op dit gebied.

        Reageer

        • pvz
          allround
          • 01-11-2008
          • 25
          • Bellingwolde

          #5
          ikzelf vis met de medium baestmaster prima geschikt hiervoor en karpers van 16 pond gevangen dus dat is het probleem niet maar het gaat er ook om wat je om je method kneet,voer of pellets maar dan wel zorgen dat je niet teveel voer of pellets neemt dat komt niet ten goede van je werpen,je moet zorgen dat je eigelijk steeds de zelfde hoeveelheid gebruikt er zijn zelfs speciale vullers (dacht van adrillio).
          een vrije dag niet gevist is een vrije dag niet geleefd

          Reageer

          • sangermar
            let's go feeder
            • 09-02-2009
            • 35
            • Veendam

            #6
            Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ben al in het bezit van een medium, dus dat scheelt weer. Werpen jullie dan ver? Kan me voorstellen dat je niet te ver moet gooien anders gooi je het voer eraf? Wat zal het zijn 35mtr? of juist korter? Ik weet wel dat het voer er stevig omheen gekneed moet worden.

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              eens met antoinette, gaat om het korf gewicht en gewicht wat erbij komt aan voer.
              kan ook gewoon met een winkelpickertje..

              en.. je gooit t voer er niet af. als je voer er lekker op zit, gewoon gooien. niet overdreven grote ballen erop zetten maar gewoon er lekker op kneden. en niet te vast...
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • odul
                pennenbouwer
                • 11-05-2005
                • 196
                • Zedelgem

                #8
                method hengel

                Oorspronkelijk geplaatst door sangermar
                Wie heeft er ervaring met een werphengel die geschikt is voor de method-feeder. Moet ik aan een heavy of juist ultra heavy denken, of kan het ook met een medium.
                Je moet gewoon een hengel hebben die plooit en meegeeft als het moet dit wil niet zeggen dat het een slappe dweil moet zijn. De beten moet je laten doorgaan tot de vis hangt, zeker niet vastslaan zoals je gewoon bent van met korven te vissen. De Dutch Master serie is zeer geschikt……. vind ik.
                Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

                Reageer

                • antoinette
                  Specimen Hunter
                  • 13-11-2005
                  • 1926
                  • oudenhoorn

                  #9
                  Inderdaad geen megaballen maken dat werpt ook niet lekker zo'n grote bal, als je met de method vist dan haakt de vis zichzelf machtig mooi om te zien hoe die top kromgetrokken word. ik wil je nog wel 1 tip geven, als je vist met de method stem daar dan alles op af, dus ook methodvoer nemen en niet je gewone voertje, dit omdat je aas en aasaanbieding ook totaal anders is dan werkt het gewoon lekkerder als alles klopt.

                  Reageer

                  • Fisherman's Friend
                    Frequent aanwezig
                    • 15-07-2007
                    • 100
                    • Numansdorp

                    #10
                    Voor de method gebruik ik een antares light feeder,gebruik toch bijna nooit zwaarder als de 25gr korven van kobra op een meter of 30-35.
                    En als je een karper onder de kant hebt dan is een parabolische hengel wel een must.

                    Reageer

                    • Jakob
                      <*{{{{><(
                      • 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door pvz
                      ikzelf vis met de medium baestmaster prima geschikt hiervoor en karpers van 16 pond gevangen dus dat is het probleem niet maar het gaat er ook om wat je om je method kneet,voer of pellets maar dan wel zorgen dat je niet teveel voer of pellets neemt dat komt niet ten goede van je werpen,je moet zorgen dat je eigelijk steeds de zelfde hoeveelheid gebruikt er zijn zelfs speciale vullers (dacht van adrillio).
                      Helaas, niet helemaal goed gedacht, ze zijn van Garbelino, van Adriollo ken ik ze niet. Die van Garbo werken goed, je moet het voer redelijk fijn hebben om veel profijt te trekken van deze methode.

                      Zelf vis ik met de method een mix van 1 deel super mais, 1 deel zoete koek en 1 deel chapelure alle 3 van Berendsen. Toevoeging aas van wat je op de haak gebruikt. Ook een deel hele vette vismeel is goed erdoor.

                      Resultaten op het Ketelmeer vorig jaar zal ik er maar niet bijschrijven, hou het maar op heel erg goed.

                      Reageer

                      • sangermar
                        let's go feeder
                        • 09-02-2009
                        • 35
                        • Veendam

                        #12
                        Bedankt allemaal voor de nuttige tips. Uiteraard stem ik mijn voer af op de manier van vissen en heb het al in huis ( method mix van voodoo, Ringers dark groundbait, pellets, baits pellets halibut en zelfgemaakte "witte"boillies. Trouwens ik gebruik de korum carp feeder ("korf")( lijn gaat er doorheen). Nu nog even tijd vrijmaken om het e.e.a uit te proberen. Ben ook wel nieuwsgierig hoe de ervaringen zijn met een carp feederhengel, alleen de plaatselijke hengelsportwinkel hebben deze momenteel niet dus konden me het ook niet vertellen.

                        Reageer

                        • Fisherman's Friend
                          Frequent aanwezig
                          • 15-07-2007
                          • 100
                          • Numansdorp

                          #13
                          Oh jullie mixen dus je eigen method mix in elkaar... ik gebruikte voorheen alleen de ringers groen met pellets en aas toegevoegd.
                          Zowel op het haringvliet als Binnenmaas leverde dit goed vis op..,je hebt nu ook ringers rood op basis van volgens mij honden/katten voer maar die moet ik nog eens goed aan de tand voelen.

                          Reageer

                          • Ramon Ansing
                            tsjah?
                            • 27-06-2006
                            • 760
                            • Tolbert

                            #14
                            Ik gebruik gewoon pellets, overgieten met water als je van huis weg gaat. Aan het water zijn ze dan zacht en kneedbaar. Laagje pellets erop, boilie ertussen en weer een laagje pellets en vangen maar. Op meren kan je ook een maggot clip gebruiken, 4 dendrobena`s erop en een grof/zwaar feedervoer met veel partikels en levend aas. Ik gebruik een heavy feeder met een behoorlijke top, de aanbeten zie je toch wel. Owja loop zeker niet bij je hengel weg als hij erin ligt, grote kans dat hij er naast ligt als je terug komt

                            Reageer

                            • antoinette
                              Specimen Hunter
                              • 13-11-2005
                              • 1926
                              • oudenhoorn

                              #15
                              Ik heb vorig jaar 5 wedstrijden op rij gewonnen dankzij de method, en neem het advies van Ramarte ten harte want ik heb er al karper op gevangen en dan is het knap ***lig als je je hengel weg ziet drijven

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎