8 mm boillies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
    Ironny kennelijk wordt er niets met mijn openbare klacht gedaan.
    Wat mij betreft gooi je het topic dicht.
    Het enige wat ik wil is dat deze mijnheer op een normale manier de discussie aangaat en niet in het Engels en niet op de toon die hij nu aanzet of zie je nu werkelijk niet wat er tussen de regels staat?
    De enige onvolwassenheid die ik constateer ligt toch echt aan de kant van diegenen die serieus met klachten om moeten gaan.
    Voor mij is de discussie nu op slot tenzij deze mijnheer mij blijft belagen met de onzin die hij nu verkondigd, geen waarschuwing gewoon een belofte.
    Beste Douwe,

    Je spreekt me in het openbaar aan en ik voel mij dan ook nog geroepen om hier op te antwoorden om meer duidelijkheid te scheppen. Dit is overigens binnen dit topic het laatste antwoord wat ik inhoudelijk geef betreffende deze Off topic discussie. Verder vragen en of opmerkingen kunnen jullie per email kwijt.


    Er worden vragen gesteld en opmerkingen gemaakt op het scherpst van de snede. Dat mag ook best.
    Iemand kan nog zo communicatief sterk zijn, het blijft een feit dat we met mensen te maken hebben en daarmee een respectvolle omgang dienen na te streven.
    Wat er achter de schermen gebeurt weet niemand en hoeft ook niemand te weten. Wij zullen naar eer en geweten de juiste personen aanspreken en afhankelijk van de kwestie eventueel verdere stappen ondernemen. Dus ja, natuurlijk kunnen wij tussen de regels doorlezen, echter voor iedereen is het vaak lastig om aan bepaalde schriftelijke uitdrukkingen de juiste interpretatie te hangen.
    We moeten niet vergeten dat we in een discussie met iemand op een feestje we de ander in de ogen kunnen kijken en het veel gemakkelijker is om jezelf uit te drukken. Wanneer er in een andere taal als Engels of Duits wordt geschreven is dit alleen maar nog veel moeilijker.
    Maar zoals bij alles wat geschreven is geldt, of iemand gaat de discussie aan, of niet. Als de discussie wordt aangegaan, kan dat gewoon door inhoudelijk meningen en/ of ervaringen te delen. En ook door naar elkaar te luisteren. Dan nog kan het zijn dat iemand het ergens niet mee is, maar het forum is er niet om een gelijk te halen maar om een mening te ventileren. Wat anderen daar mee doen moeten ze zelf weten.
    Als dan toch ergens de schoen knelt, zijn er ook nog middelen als een pbtje om opheldering te vragen.
    Als blijkt dat er toch telkens op de persoon gespeeld wordt, gaan de topics weer dicht en volgens mij maakt dat het voor niemand interessanter.
    Nu alsjeblieft weer on topic want ik wil nog meer weten over die 8mm boilies…

    Groet,

    Ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

    Reageer

    • sangermar
      let's go feeder
      • 09-02-2009
      • 35
      • Veendam

      #17
      nog even weer over die 8mm boillies; heb ergens op dit forum gelezen of elders (weet het niet meer) dat men soms de binnenkant insmeerd met wat olie zodat het er wat makkelijker uitkomt. Ik zal dit nog 1 keer proberen met dezelfde mix (zonder aromix, want dat kook je er toch uit (info Douwe) en het deeg vond ik te plakkerig). Trouwens ik maak elke keer 300 gram aan dus dat valt wel mee. Iemand met de olie ervaring??

      Reageer

      • sangermar
        let's go feeder
        • 09-02-2009
        • 35
        • Veendam

        #18
        binnenkant boilliespuit bedoel ik met "insmeren binnenkant"

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #19
          Ja idd ik heb wel eens een ouder systeem kitpistool gehad met een worst die je in de kitpistool moest leggen en dan smeerde ik de binnen kant van het huis van je kitpistool in met vet vaak naaimachineolie zodat de wrijving nihil is tussen kit en pistool.
          Het zelfde geld voor je bolie spuit .
          Vaak het ook iets warmer maken van het product doet wonderen.

          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #20
            Een diervriendelijkere methode om de binnenkant te smeren is wat ze ook doen bij cake bakken, gewoon boter gebruiken (braadboter) deze is in vloeibare vorm te krijgen en anders even op een scoteltje een klontje in de magnetron.

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #21
              Tsja naaimachineolie, je voegt een olie toe die nu niet bepaald diervriendelijk is met een heel eigen smaak waarmee je de boilie misschien wel nadelig beïnvloed ik zou dan aan willen raden om een plantaardige of misschien beter een lichaamseigen olietype te kiezen.
              Als je bij de bereiding van het deeg al olie toevoegd is het deeg vet genoeg om niet te blijven plakken, plakken is vaak een kwestie van niet goed doorkneden.
              Dus weer goed kneden laten rusten en weer goed kneden tot er een goede "homogene" massa ontstaat die niet meer zal plakken.

              Nogmaals ik gebruik niet meer dan 8 standaard eieren per kilo droog gewicht mix, dan wat olie toevoegen, plantaardig of beter iets van vis, doe ik er blikjes sardien o.i.d. bij voeg ik geen olie toe, de rest is water.

              Goed doorkneden, laten rusten onder een vochtige doek, uurtje later nog eens goed doorkneden en water toevoegen want dat is nodig omdat de bestanddelen het vocht hebben opgenomen, weer laten rusten voelen of het deeg nu goed soepel is anders nog wat water en dan rollen.
              Je hoeft niet te rollen afhankelijk van de afstand die je moet voeren, waarbij het moeten vaak een kwestie is van locale gebruiken; iedereen vist daar terwijl de vis vaak onder je voeten ligt te wachten of beter gezegd veilig ligt.

              ik ben er van overtuigd dat kleine boilies de negatieve spiraal kan onderbreken.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #22
                Ronny bedankt voor je reactie, het enige wat ik er nog over kwijt wil is dat een forum een communicatiemogelijkheid is waar iedereen moet kunnen discussiëren.
                Er zijn al meerdere personen geweest die het hinderlijk vinden dat het in het Engels wordt gedaan en ik ben het daar mee eens.
                Zo het nu gedaan wordt is het een gesprek tussen twee personen waarbij één persoon er niet van gediend is dat hij zo wordt aangesproken.
                Ik ben er van overtuigd dat dan juist de moderator in moet grijpen en diegene die toch door gaat op het hart moet drukken dat het ongewenst is en dat de voertaal Nederlands is.

                Daar kan toch niets mis mee zijn naar het mij lijkt.

                Per PB voegt niets toe omdat ik niet met dergelijke personen verder wil spreken, per PB naar jullie toe is een forumnorm waarbij het soms handig is om dat niet te doen om de ander dudelijk te maken ( te laten maken ) dat het ongewenst is wat hij doet.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Austin
                  Banned
                  • 05-12-2008
                  • 208
                  • veendam

                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door sangermar
                  binnenkant boilliespuit bedoel ik met "insmeren binnenkant"
                  if your only making 300 grams at a time why worry just role it with your hand! I think the variety in size will have a posotive effect on your fishing!


                  @ douwe if it isnt for you dont pick it up would say! Mind you for clarity i wrote in dutch YOU[not shouting] quoted wrongly and proceded to winge on and on! what your asking for is respect personally speaking EARN IT[not shouting] and all will be yours..... Ware should we stop perhaps your religious persaution is next the book your reading..Or perhaps like youve been told leave your crusade out of it! If a book from the libary is in spanish do you borrow it? It the tv program isnt to your liking do you turn it over or phone the station complaining that your not getting your moneys worth?


                  Brotherly love and above all understanding!

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #24
                    Mijn beste, respect is iets wat je moet verdienen? Laat ik nu net niets met respect hebben je bent daar namelijk de mening van een ander voor nodig en jou respect hoef ik niet zolang jij niet het respect op kunt brengen om de voertaal te spreken jij spreekt minachting uit voor wens van velen op dit forum.
                    Keep on dreaming.

                    Voor de laatste maal spreek mij aan in het Nederlands of stop met deze flauwekul.
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • sangermar
                      let's go feeder
                      • 09-02-2009
                      • 35
                      • Veendam

                      #25
                      Bedankt allemaal voor jullie reacties over de 8 mm boillies. Heb nu zoveel advies dat ik het e.e.a ga uitproberen. Mocht het deeg nog niet met 8 mm uit de boilliespuit komen dan kan ik alsnog ze met de hand draaien maar dan is het nog wel steeds veel werk hoor om die 8mm te maken. We zien wel even.
                      Groeten.

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎