beginende karper visser

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • xander
    Newbie
    • 21-02-2009
    • 5
    • noordwijk

    beginende karper visser

    ik wil graag begine met karper vissen ik heb de materiale al namelijk 2 mitchel hengels en een rodpod met beetverklikers en 2 molens.
    heeft iemand tips hoe ik moet beginen


    alvast bedankt
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Begin met een rondje langs het water en maak een praatje met de andere karpervissers.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      helemaal met douwe eens, wel wil ik er nog bij vermelden dat je als beginner absoluut geen gevlochten lijn moet nemen op je molens omdat door je onervarenheid de kans erg groot is de vis daardoor te beschadigen te denken valt dan aan uitgescheurde lippen of compleet eraf getrokken lippen.

      Reageer

      • Austin
        Banned
        • 05-12-2008
        • 208
        • veendam

        #4
        Je zou een karper put op kunnen zoeken dan heb je meest kans op slag! In groningen zijn er viel vijvers ik denk ook in het zuiden.
        Zeker gedult leren ,weken in en uit weinig of niks vangen maar het komt heust wel goed. Een plaats opzoeken en dagen lang voren voordat je gaat vissen das de echte werk, in alle wateren zitten karpers.
        Lijn even nat maken is belangrijk gewoon doen!

        Reageer

        • xander
          Newbie
          • 21-02-2009
          • 5
          • noordwijk

          #5
          dank je wel en sorry van mijn spelling ik had een beetje haast maar weten jullie goeden wateren in de bollenstreek alvast bedankt

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Het zou leuk zijn als je met een wat meer ervaren vismaatje mee zou kunnen karpervissen. Dat is gezellig en erg leerzaam als je net begint. Verder is het een kwestie van gewoon doen, je leert vanzelf met vallen en opstaan. Maar probeer zo weinig mogelijk te vallen

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎