Preston X6S

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • superfisher
    Joep
    • 20-02-2005
    • 135
    • Noord-Limburg

    Preston X6S

    Wat zijn jullie ervaringen met de preston X6S? Goed/niet goed? Waarom

    Of zouden julile voor een andere kist gaan. Want in de zelfde prijsklasse zit?
    Als ze me missen ben ik vissen
  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

    #2
    ik heb zelf de spacestation van preston nu dik 1 jaar in mijn bezit ben er goed over te spreken.
    ik ben erg te spreken over de kwaliteit die preston mijn beidt
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #3
      Ervaring:

      De X6S is nog maar net op de markt, dus ik denk dat ik er nog maar weinig ervaringen zullen zijn. Zelf heb ik een Space Station TX, maar op zich zijn de verschillen niet groot met de XS-serie. Alle nieuwe kisten van Preston hebben nu nieuwe clips, wat een echte verbe****** is. Bij de oude serie was dat een zwak punt omdat de modulen er zomaar af konden schuiven bij het openen, maar daar zijn ook weer trucjes voor om dat tegen te gaan. De modulen zijn nu tevens aan 2 kanten te openen, zoals bij Rive. De nieuwe clips zou ik eigenlijk toch niet echt gebruiken, want ik gebruik alleen de lades in de bovenbouw en de pinnen moet je beslist uit de lades laten en gewoon de hoes gebruiken bij transport enzo. In de onderbouw gebruik ik 2 uitneembare modules, 1 voor dobbers (vaste stok) en 1 diepe module met voerkorven als ik ga feederen. Dat is een groot voordeel van de Space Station t.o.v. van de XS-serie, maar het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. De X6S heeft nu ook de afgeronden poten van de Space Station en het voetplateau vind ik misschien wel beter als van de Space Station. De X6S is gewoon een goede kist. Dus als je met weinig materiaal (dobbers, onderlijnen etc) af kunt voldoet de X6S prima, wil je meer meenemen zou ik de Space Station overwegen, maar die is een stuk duurder....zie onder.

      Prijs:

      En dan de prijsklasse...Preston is gewoon duur, niet zo duur als Rive, maar dit zijn dan ook kwaliteitsmerken. De X6S is niet echt uit te breiden met modulen, de Space Station wel. Voor de X6S ben je rond de 500 wel klaar. Ik heb mijn Space Station (550 eurie) in 1 klap verhoogd met een X4-module (200 eurie) omdat ik de diepe front-drawers makkelijk vind. Verder verlengde poten etc, zodat ik minstens 900 euro kwijt ben. Preston is dus niet te vergelijken met kisten als de Q-box of zo'n kist van JVS, maar met Rive en Milo etc. Vervolgens is het een persoonlijke keuze welk merk je fijner vind. Ik vind Preston er gewoon gelikt uitzien en vooral de fijne offbox-dingen (steuntjes etc) en inbox-dingen (doosjes, tuigrekjes enzo die er perfect in passen) gaf voor mij de doorslag om voor Preston te kiezen en niet voor Rive ofzo.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • henkus
        Met enige kennis...
        • 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

        #4
        ik heb een x6 (het oude model dus) is helemaal niets mis mee (alleen die klipjes, maar die zijn verbeterd in de x6s) ben er erg tevreden over en vis er iedere keer met plezier mee.

        voor mij was de prijs kwaliteit verhouding doorslaggevend, (toegegeven het is nog steeds een hoop geld) maar de kwaliteit van een jvs station vond ik te laag voor de prijs en een rive of milo vond ik te duur (al is de kwaliteit daar wel naar)

        qua offbox en inbox ben ik ook erg te spreken is degelijk uitgevoerd en er is genoeg aanbod in verschillende steuntjes bakjes e.a. om op iedere manier te kunnen vissen.

        Reageer

        • superfisher
          Joep
          • 20-02-2005
          • 135
          • Noord-Limburg

          #5
          Bedankt voor jullie mening. Ik ben me ook maar wat aan het orienteren op een nieuwe koffer. Ik kan nou ook nog wel vooruit, maar er zal toch ooit een nieuwe moeten komen dnek ik. Ben dat slepen met koffer en plateau wel zat
          Als ze me missen ben ik vissen

          Reageer

          • superfisher
            Joep
            • 20-02-2005
            • 135
            • Noord-Limburg

            #6
            ik heb me uiteindelijk toch de space station gekocht.

            Maar nu ben ik op internet aan het kijken van wat voor een extra lades je kunt kopen, maar deze kan ik bijna nergens vinden, laat staan bestellen.
            En de meeste zijn allemaal van een engelse site. Kun je deze ook bestellen of levert dat problemen op met het verschil pond-euro?

            Zijn er trouwens nog meerdere soorten componenten dan de lage schuiflade en het opbergvak voor tuigenplankjes?
            Als ze me missen ben ik vissen

            Reageer

            • misser
              cuore sportivo
              • 06-04-2007
              • 317
              • ijsselmuiden/kampen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
              Ervaring:

              De X6S is nog maar net op de markt, dus ik denk dat ik er nog maar weinig ervaringen zullen zijn. Zelf heb ik een Space Station TX, maar op zich zijn de verschillen niet groot met de XS-serie. Alle nieuwe kisten van Preston hebben nu nieuwe clips, wat een echte verbe****** is. Bij de oude serie was dat een zwak punt omdat de modulen er zomaar af konden schuiven bij het openen, maar daar zijn ook weer trucjes voor om dat tegen te gaan. De modulen zijn nu tevens aan 2 kanten te openen, zoals bij Rive. De nieuwe clips zou ik eigenlijk toch niet echt gebruiken, want ik gebruik alleen de lades in de bovenbouw en de pinnen moet je beslist uit de lades laten en gewoon de hoes gebruiken bij transport enzo. In de onderbouw gebruik ik 2 uitneembare modules, 1 voor dobbers (vaste stok) en 1 diepe module met voerkorven als ik ga feederen. Dat is een groot voordeel van de Space Station t.o.v. van de XS-serie, maar het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. De X6S heeft nu ook de afgeronden poten van de Space Station en het voetplateau vind ik misschien wel beter als van de Space Station. De X6S is gewoon een goede kist. Dus als je met weinig materiaal (dobbers, onderlijnen etc) af kunt voldoet de X6S prima, wil je meer meenemen zou ik de Space Station overwegen, maar die is een stuk duurder....zie onder.

              Prijs:

              En dan de prijsklasse...Preston is gewoon duur, niet zo duur als Rive, maar dit zijn dan ook kwaliteitsmerken. De X6S is niet echt uit te breiden met modulen, de Space Station wel. Voor de X6S ben je rond de 500 wel klaar. Ik heb mijn Space Station (550 eurie) in 1 klap verhoogd met een X4-module (200 eurie) omdat ik de diepe front-drawers makkelijk vind. Verder verlengde poten etc, zodat ik minstens 900 euro kwijt ben. Preston is dus niet te vergelijken met kisten als de Q-box of zo'n kist van JVS, maar met Rive en Milo etc. Vervolgens is het een persoonlijke keuze welk merk je fijner vind. Ik vind Preston er gewoon gelikt uitzien en vooral de fijne offbox-dingen (steuntjes etc) en inbox-dingen (doosjes, tuigrekjes enzo die er perfect in passen) gaf voor mij de doorslag om voor Preston te kiezen en niet voor Rive ofzo.
              ZELF heb ik ook de tx Space Station gekocht bij flemmix met 20% korting vis er nu een jaar mee
              kosten 385 euro voor de tx .2setjes lange verstelbare pooten 46 euro . zodat nu alle zes pooten verstelbaar zijn en uitschuif baar totaal zeg maar 450 euro dat is heel wat anders als de 900. op de exstra box na dan.

              Reageer

              • misser
                cuore sportivo
                • 06-04-2007
                • 317
                • ijsselmuiden/kampen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door superfisher
                ik heb me uiteindelijk toch de space station gekocht.

                Maar nu ben ik op internet aan het kijken van wat voor een extra lades je kunt kopen, maar deze kan ik bijna nergens vinden, laat staan bestellen.
                En de meeste zijn allemaal van een engelse site. Kun je deze ook bestellen of levert dat problemen op met het verschil pond-euro?

                Zijn er trouwens nog meerdere soorten componenten dan de lage schuiflade en het opbergvak voor tuigenplankjes?
                volgens mij niet 2 laden diep of ondiep kun je ook gewoon hier bestellen hoor ik bestel het altijd in steenwijk bij flemmix meestal binnen een week binnen
                je kunt nu wel gunstig kopen met de pond verschil is nu niet zo groot

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  Er zijn geen trucjes voor nodig om het afschuiven van de laden te voorkomen, gewoon gezond verstand gebruiken.
                  In dit geval een pen omdraaien, dus eruit tikken en omgekeerd weer terug plaatsen.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • superfisher
                    Joep
                    • 20-02-2005
                    • 135
                    • Noord-Limburg

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                    Er zijn geen trucjes voor nodig om het afschuiven van de laden te voorkomen, gewoon gezond verstand gebruiken.
                    In dit geval een pen omdraaien, dus eruit tikken en omgekeerd weer terug plaatsen.
                    Denk dat dit bericht hierboven fout geplaatst is...
                    Als ze me missen ben ik vissen

                    Reageer

                    • preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen
                      • 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

                      #11
                      Superfisher: goede keuze, onderdelen zijn makkelijk te bestellen en in veel winkels binnen een week binnen.

                      Douwe: dat omdraaien van de pen is dus het trucje wat ik bedoel, maar zelfs dan moet je de boel eens in de zoveel tijd even aantikken. Bij het nieuwe model ben je hier dus vanaf.

                      Misser: ik koop mijn dure spullen ook altijd tijdens kortingsdagen, maar ook zonder die korting ben ik zoals ik mijn kist heb samengesteld dus echt wel minstens 900 kwijt. Wel is het zo dat ik lang ben dus ik moet/kan meer de hoogte in met modulen dan de gemiddelde visser:

                      TX= 525,-
                      X6-unit= 200,-
                      Extra sliding unit in de onderbouw met 2 Ad-on's= 200,-
                      3 paar verlengde poten...
                      Overdekhoes...
                      Etc

                      Zonder korting zit ik dus al boven de 900,- voor alleen de kist.

                      En dan nog de offbox-steunen: feedersteun, rollende V-steunen (vaste stok), megasidetray, paraplusteun etc (ook zeker voor 200 euro). (Van de standaard bijgeleverde offbox-spullen gebruik ik eigenlijk alleen de leefnetsteunen.)
                      In de kist wil je vervolgens diverse inbox doosjes, omdat die er zo goed inpassen: 40 euro

                      Met de diverse kortingen zal het dus minstens 900 euro zijn geweest, maar kijk je dan naar Rive, dan betaal je voor alleen de kist al gauw 800,- en de uitbreidingen zijn stuk voor stuk nog duurder dan die van Preston, dus op zich valt het wel weer mee qua prijs. Ik heb dus een zeer uitgebreide kist, die dus een aardige duit gekocht heeft, maar het vist geweldig en ik krijg vaak complimenten over.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #12
                        Supervisser, is helemaal niet verkeerd geplaatst het is een reactie op iets wat er wel degelijk staat.
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • superfisher
                          Joep
                          • 20-02-2005
                          • 135
                          • Noord-Limburg

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Supervisser, is helemaal niet verkeerd geplaatst het is een reactie op iets wat er wel degelijk staat.
                          klopt, ik had het fout gelezen.

                          Ik zal komende tijd ook nog eens gaan kijken voor uitbereidings dingen. Aangezien er nu aanbiedingen zijn. Maar mogelijkheden genoeg.
                          Als ze me missen ben ik vissen

                          Reageer

                          • janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

                            #14
                            Waar is toch de tijd gebleven dat je voor 27,50 een prachtige rieten viskist kocht met twee laden[klap]
                            Het begon al met het uit de handlopen door een viskist van Albatros die moest het lieve sommetje opbrengen van 135 gulden maar aluminium en schuif laden ,Als ik dan deze prijzen lees voor inprincipe een stoeltje om aan de waterkant te kunnen zitten ,want ja meer als zitten kan je niet ,mijn vader gebruikte niet eens zo'n kist maar viste gewoon staande ,nou is dat vandaag de dag niet zo eenvoudig meer maar 1000euro 2200gulden het blijft veel geld .Maar ja een mens zijn lust is een mens zijn leven ,en welke visser heeft er niet graag mooie spullen!!!
                            Groeten van Jan de visser

                            Reageer

                            • misser
                              cuore sportivo
                              • 06-04-2007
                              • 317
                              • ijsselmuiden/kampen

                              #15
                              Ja jAN DAT IS EEN HOOP GELD

                              Het is tegenwoordig wat langer door sparen voor wat goeds en dan hopen dat het echt lang mee gaat .
                              en toch wel een overweging maken het gaat bij mij er niet om als het mooi is maar als ik er wat mee kan, en als het niet al te duur is anders zoeken naar een alternatief of zelf aan de slag bv een grijze aasbak overal rond de 90euro kompleet vind ik te duur dan zelf maar wat gemaakt voor de helft van de prijs
                              voor de een geef je wat meer uit en de ander win je wat

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎