Wie heeft er dit jaar al karper/zeelt gevangen met de pen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #31
    Wat een kansloos seizoen zeg! Ik krijg er een sik van . Ik sta nog op 0 fatsoenlijke zeelten uit 7 sessies ofzo

    Reageer

    • hopjesvla
      Met enige kennis...
      • 26-03-2009
      • 353
      • hazerswoude

      #32
      Tjah pieter kan gebeuren he ik heb eigenlijk hetzelfde ik krijg ook nog maar geen zeelt aan de haak.
      het enige waar ik veel van vang als ik ga vissen is het brasem, gelukkig zijn ze allemaal wel tussen de 40 en de 60 cm in maar het zijn nog geen zeelten :S

      Reageer

      • visfreak
        Komt net kijken
        • 07-04-2009
        • 54
        • Groningen

        #33
        Yep mijn eerste is binnen! mooie karper van ruim 55+

        Schubkarper van EricBruggema
        http://www.visfreaks.nl
        Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

        Reageer

        • Dopey
          Frequent aanwezig
          • 15-04-2009
          • 106
          • Maastricht

          #34
          Afgelopen weekend weer 2 mooie zeelten gevangen. Met de pen aan de vaste stok.

          Heb echter een vraagje, beide hadden een enorme dikke slijmlaag die aan het water niet uit het schepnet te krijgen was. Hoe doen jullie dit, gewoon zoveel mogelijk eruit halen en dan laten drogen? Misschien beetje 'domme vraag' maar slijm van brasem krijg ik altijd vrij makkelijk eruit maar die zeelten hebben heel taai en dik slijm.

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #35
            Heel stevig uitspoelen is het enige wat werkt, liefst direct na de vangst. Zowel het net normaal spoelen als binnenstebuiten.

            MVG, Pieter

            Reageer

            • jerry weijers
              Komt net kijken
              • 12-09-2007
              • 91
              • papendrecht

              #36
              Ik heb geen problemen met de zeelt hoor , ik heb er al zat gevangen dit jaar
              Als aas gebruik ik 10 mm bollies van dynamite baits en voer ik met pellets



              gr jerry
              A day on the river is always a good day

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #37
                Dan zal ik wel een prutser zijn Jerry

                Reageer

                • maarten197
                  Allround prutser
                  • 21-01-2009
                  • 98
                  • assen

                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Rock
                  Heey maarten,

                  Oranjekanaal in Drenthe is een goed plekje, mn tante woont daar ook in de buurt en telkes als ik daar kom vangen we, heb daar geen karpers gevangen maar andere mensen wel

                  MVg
                  Hey dank je wel ik wis niet dat dat zulks goed water was. Ik ga het daar snel even proberen jullie horen van mij. Gr Maarten
                  Als jullie me missen, ben ik vissen:

                  Reageer

                  • hopjesvla
                    Met enige kennis...
                    • 26-03-2009
                    • 353
                    • hazerswoude

                    #39
                    Ik heb nog nooit met pellets gevist maar als dat goed werkt op de zeelt zoals bij jerry ga ik het mischien ook maar een keer proberen

                    Reageer

                    • maarten197
                      Allround prutser
                      • 21-01-2009
                      • 98
                      • assen

                      #40
                      Vandaag wezen vissen op de beiler stroom maar dan richting westerbork.Een zeelt van 44 cm vol kuit lijkt het wel op. Ook daar vang ik zeelt ongelovelijk hoeveel zeelt daar zit. ik sta nu op 5 zeelten en 2 karpers op dat water zeelt heb ik verder nog in het noordwillems gevangen en karper nu 14 maar das in een aquarium zoals mensen de vijver in oosterpark noemen.
                      Attached Files
                      Als jullie me missen, ben ik vissen:

                      Reageer

                      • visfreak
                        Komt net kijken
                        • 07-04-2009
                        • 54
                        • Groningen

                        #41
                        Vissen in het oorsterpark (groningen) is inderdaad als vissen in een aquarium, dat is ook een van de redenen dat je mij daar alleen maar vind als ik al weken nergens anders iets gevangen heb
                        http://www.visfreaks.nl
                        Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

                        Reageer

                        • rodbuilder
                          Perch hunter
                          • 01-09-2008
                          • 81
                          • Utrecht

                          #42
                          Tussen het barbelen door ben ik ook twee keer met de penhengel achter vriend karper aangegaan. Allebei de keren mooie vis gevangen. Een spiegelkarper van 27 pond en een rijenkarper van 21 pond. Karpers zitten nu op ondiep water en het is heel spannend als je ze bij je pen hebt zitten. Veel mooier als boilie-vissen!!! Enne heren penvissers stop nu ook eens een tros wormen of een slak aan je haak, karpers zijn op zoek naar dierlijke eiwitten. Succes verzekerd!!

                          groet, Edwin

                          Reageer

                          • Job Kramer
                            Job
                            • 01-01-2009
                            • 9
                            • Brunssum

                            #43
                            Gister ben ik wezen penvissen op een putje hier in schinveld waar gigantisch veel karper zit. Normaal kun je daar wel gemiddeld 3 of4 vissen op een middag vangen, maar gister beten ze voor geen meter. Heeeeel lang geen beet gehad en uiteindelijk had ik ze aant vreten, en niet lang daarna knalde mijn dobber mooi weg. Na een gigantische dril te hebben gehad had ik uiteindelijk een mooie schub op de mat liggen van 80 cm en 8,6 kg. Mijn eerste 80tiger met de pen uit een vijver waar een vis van 7 kg al heel groot is. Ben er reuze blij mee. Vorig jaar had ik deze vis op 78 cm en 8,5 kg.
                            gr

                            Reageer

                            • visfreak
                              Komt net kijken
                              • 07-04-2009
                              • 54
                              • Groningen

                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door rodbuilder
                              Tussen het barbelen door ben ik ook twee keer met de penhengel achter vriend karper aangegaan. Allebei de keren mooie vis gevangen. Een spiegelkarper van 27 pond en een rijenkarper van 21 pond. Karpers zitten nu op ondiep water en het is heel spannend als je ze bij je pen hebt zitten. Veel mooier als boilie-vissen!!! Enne heren penvissers stop nu ook eens een tros wormen of een slak aan je haak, karpers zijn op zoek naar dierlijke eiwitten. Succes verzekerd!!

                              groet, Edwin
                              wormen mogen nu toch nog niet? en slakken heb ik idd ook gelezen in het visblad
                              http://www.visfreaks.nl
                              Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

                              Reageer

                              • Justin2k5
                                Newbie karper visser
                                • 11-04-2009
                                • 13
                                • Friesland

                                #45
                                Na een paar sessie alleen maar voorns en wat brasems had ik nu eindelijk wat groters aan het azen (veel aasbellen rond mijn voerplek) veel brasem gevangen en 1 run van een schub welke ik halverwege de dril verspeelde, wat een actie, ik hoorde voor het eerst echt mijn slip gieren, ik wacht nog op mijn eerste karper vangst.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎